Oto nowa broń Toyoty w Polsce! Zobacz wielki sekret Japończyków
1 GT86 powstało we współpracy Toyoty i Subaru
Toyota
2 Toyota zdecydowała się nadać pierwszemu projektowi sportowemu po latach nazwę, która odwołuje się do sportowego dziedzictwa firmy. Pierwszy człon nazwy - „GT”- nawiązuje do model 2000GT z 1965 roku. To wyprodukowane w liczbie tylko 337 egzemplarzy coupe było napędzane dwulitrowym, rzędowym sześciocylindrowym silnikiem
Toyota
3 Drugi człon nazwy – „86” – nawiązuje do legendarnego sportowego modelu Corolla Levin AE86, produkowanego w latach 1983-1987. Liczba 86 jest kluczem do projektu nowego samochodu, GT86: od początku prac przyjęto wewnętrzne oznaczenie kodowe 086A, zarówno średnica jak i skok tłoka wynoszą 86 mm, a nawet chromowana końcówka wydechu ma średnicę 86 mm
Toyota
4 Zdaniem konstruktorów przy długości 4240 mm, szerokości 1775 mm, wysokości 1285 mm i rozstawie osi 2570 mm, GT86 jest najbardziej zwartym czteromiejscowym samochodem sportowym świata
Toyota
5 Kierownica o średnicy 365 mm jest najmniejszą z zainstalowanych kiedykolwiek w samochodach Toyoty
Toyota
6 Biodra kierowcy znajdują się na wysokości zaledwie 400 mm nad podłożem – niżej, niż we wszystkich innych seryjnych Toyotach i o 7 mm niżej, niż w Porsche Cayman
Toyota
7 Sercem GT 86 jest dwulitrowy boxer...
Toyota
8 Silnik może osiągać prędkość obrotową do 7400 obr./min., po czym kontrolka na tablicy przyrządów informuje kierowcę o konieczności zmiany biegu
Toyota
9 GT86 dysponuje mocą 200 KM i momentem obrotowym 204 Nm, dzięki czemu przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,6 sek., a prędkość maksymalna 226 km/h (dane dla wersji z manualną skrzynią biegów). Średnie zużycie paliwa to 7,8 l/100 km
Toyota
10 Zdaniem konstruktorów skrzynia automatyczna jest najszybciej działającą tego typu przekładnią na świecie z czasem przełączania biegów 0,2 sekundy. Przekładnia automatyczna może pracować w trybach ręcznym (M), sportowym (S) i automatycznym (D), który jednak dopuszcza ingerencję kierowcy za pomocą manetek przy kierownicy
Toyota
11 Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu
Toyota
12 Podczas gdy samochody tej klasy z dwulitrowym silnikiem ważą średnio ok. 1300 kg, GT86 waży 1240 kg. Pokrywę silnika wykonano z aluminium
Toyota
13 Zastosowanie silnika typu boxer i napędu na tylną oś pozwoliło obniżyć położenie środka ciężkości do 460 mm nad asfaltem i uzyskać niemal idealny rozkład mas 53:47
Toyota
14 GT86 wyposażony jest standardowo w ABS, elektroniczny korektor siły hamowania EBD, wyłączany system kontroli trakcji (TRC) i trójstopniowy system wspomagania stabilności VSC
Toyota
15 Toyota GT86 będzie dostępna w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia, Sol i Prestige...
Toyota
16 Standardowymi elementami wersji Sol jest m.in.: 6 poduszek powietrznych, felgi aluminiowe 17 cali, reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdy Easy Entry, tempomat, czy system multimedialny Toyota Touch
Toyota
17 W wersji Prestige Toyota GT86 jest wyposażona dodatkowo w skórzaną tapicerkę łączoną z Alcantarą, oraz podgrzewane fotele przednie
Toyota
18 Cena kompletnie wyposażonej Toyoty GT86 Sol z manualną skrzynią biegów wynosi 129 900 zł. Wersja Prestige kosztuje 136 900 zł. Dopłata do automatycznej skrzyni biegów wynosi 7000 zł. Od sierpnia dostępny będzie także pakiet stylistyczny Aero, w cenie 8000 zł
Toyota
19 Zamówienia na model GT86 można już składać. Pierwszy samochód w pojawi się Polsce na początku lipca, kolejne we wrześniu 2012 roku
Toyota
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję