BMW świętuje sukces. To numer 1 w Polsce

Pierwsze półrocze 2025 roku przyniosło zmianę w fotelu lidera klasy premium w Polsce. Miejsce dotychczas okupowane przez Audi zajęło BMW, które sprzedało 14 875 nowych samochodów. Niemiecka firma chwali się też "grupowym" wynikiem 18 684 zarejestrowanych pojazdów. Ta liczba ujmuje również sprzedaż marek MINI i BMW Motorrad.

Reklama

Jak informuje Samar, w czerwcu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 11 100 nowych samochodów osobowych klasy premium. Taki wynik oznacza wzrost o 7,56 proc. względem maja tego roku, ale o 1,07 proc. niższy w zestawieniu z czerwcem roku 2024. Udział segmentu premium w krajowym rynku nowych aut osobowych niezmiennie pozostaje wysoki - wyniósł w czerwcu br. 22,4 proc. Przez pierwsze 6 miesięcy 2025 roku w Polsce zarejestrowano 67 686 nowych aut z wyższej półki, o 6,56 proc. (4 164 sztuki) więcej w zestawieniu z takim samym okresem minionego roku. Za BMW, w pierwszej piątce, uplasowały się Audi, Mercedes, Volvo i Lexus.

Te auta klienci kupują najchętniej

Reklama

Wśród najczęściej wybieranych modeli marki znalazło się BMW serii 5 z 2 210 rejestracjami i 33% udziałem w segmencie biznesowych limuzyn. Dobre wyniki zanotowały również modele kompaktowe BMW X1 i BMW X2 - w pierwszych sześciu miesiącach roku zarejestrowano łącznie 3 009 egzemplarzy, co przełożyło się na pozycję lidera i 27% udziału w swojej klasie. Z kolei w segmencie dużych SUV-ów klasy wyższej BMW X5, BMW X6 oraz w pełni elektryczne BMW iX osiągnęły łączny wynik 2 190 rejestracji i 23% udziału w rynku dominując tę kategorię.

BMW X3 M50 xDrive / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Co ciekawe, zestawienie TOP 20 modeli klasy premium opracowane przez Samar dowodzi, że choć BMW było numerem w pierwszym półroczu 2025 roku, najlepiej sprzedający się samochód bawarskiej marki zajął szóste miejsce. W czołówce - Volvo XC60, Lexus NX, Volvo XC40 i Audi Q5, A3 i A5. BMW korzysta więc z zalet szerokiej gamy modelowej i nie ma jednego, wybijającego się spośród pozostałych modeli hitu.

BMW z rekordem. Na te liczby składa się wiele marek

Jak kształtują się wyniki pozostałych marek BMW Group Polska? MINI zamknęło pierwsze sześć miesięcy tego roku z liczbą 1 564 zarejestrowanych pojazdów, co przełożyło się na 23,1-procentowy wzrost rok do roku, natomiast BMW Motorrad dostarczyło na rynek 2 245 nowych motocykli, potwierdzając silną i stabilną pozycję marki w segmencie jednośladów, zajmując trzecie miejsce za Hondą i Yamahą.

MINI Cooper SE / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

W portfolio MINI nie widać wcale dominacji SUV-ów - największą popularnością może pochwalić się kultowy MINI Cooper – 852 zarejestrowane egzemplarze i 54,4% udziału w rejestracjach marki. MINI Countryman znalazł z kolei 434 nabywców.

Dużym zainteresowaniem wśród kierowców cieszyły się także elektryczne warianty MINI. W efekcie w pierwszym półroczu 2025 roku MINI osiągnęło 529% wzrost rok do roku i było trzecią najpopularniejszą marką premium wśród pojazdów BEV. Na wynik ten przełożyła się znacząca liczba rejestracji elektrycznego MINI Cooper (340 sztuk), które zajęło trzecią pozycję w segmencie elektrycznych pojazdów premium, oraz debiutującego w drugiej połowie 2024 roku MINI Aceman (165 sztuk).

BMW Neue Klasse - takie będą nowe modele marki

BMW chwali się nadchodzącymi nowościami - markę czeka zapowiadana od dawna rewolucja. W drugiej połowie 2025 roku na rynku zadebiutuje BMW iX3 nowej generacji, należące do rodziny Neue Klasse. Samochód został opracowany na zupełnie nowej platformie, zaprojektowanej specjalnie z myślą o autach elektrycznych. Według zapowiedzi producenta, nowa architektura ma pozwolić na zwiększenie zasięgu i efektywności energetycznej oraz skrócenie czasu ładowania w porównaniu z dotychczasowymi modelami. iX3 ma oferować zasięg do 800 kilometrów i możliwość uzupełnienia energii na niezbędnej na pokonanie 350 kilometrów w około 10 minut. W kabinie pojawi się z kolei nowy system obsługi z panoramicznym wyświetlaczem oraz kolejną wersją oprogramowania iDrive.

BMW Vision Neue Klasse X / BMW