- Nowa Kia Sportage już dostępna w Polsce. Koreańska marka stawia na hybrydy
- Tak wygląda nowa Kia Sportage. Ten SUV zaskoczy nie tylko stylem
- Nowa Kia Sportage z nowym wnętrzem i więcej wyposażenia
- Nowa Kia Sportage rozpozna odciski palców
- Najtańsza Kia Sportage to silnik benzynowy 1.6 pod maską
Nowa Kia Sportage już dostępna w Polsce. Koreańska marka stawia na hybrydy
Kia do 2030 roku zamierza sprzedawać 4,3 mln samochodów rocznie. W tym 1,6 mln mają stanowić auta elektryczne. Rozmach może imponować, ale rzeczywistość niedawno zweryfikowała ambitne plany i koreańska marka już tak ślepo nie prze w kierunku totalnej elektryfikacji. Obok samochodów elektrycznych planuje poważnie zwiększyć wybór aut hybrydowych (HEV) do dziewięciu w 2028 roku, przy czym układ napędowy typu HEV będzie oferowany do większości głównych modeli marki.
Kolejna dobra wiadomość z punktu widzenia polskich kierowców – Kia utrzyma dowolność wyboru i zamierza produkować zarówno auta elektryczne, jak i bardziej przystępne cenowo samochody z silnikiem spalinowym w 13 fabrykach na świecie, w tym siedmiu w Korei Południowej i sześciu za granicą. Najlepszym dowodem przestawienia strategii jest nowa Kia Sportage, która właśnie wjeżdża na polski rynek. Na co mogą liczyć kierowcy?
Tak wygląda nowa Kia Sportage. Ten SUV zaskoczy nie tylko stylem
Nowa Kia Sportage przeprojektowanym designem upodobniła się do EV3 i EV9. Awangardowy styl podkreśla charakterystyczna "cyfrowa twarz tygrysa" wpisana między pionowe reflektory. Zniknęły charakterystyczne bumerangi. Teraz światła do jazdy dziennej Star Map LED witają animacją i zapewnią aktywne dopasowanie wiązki światła do warunków drogowych. Tył zamyka zmodyfikowana klapa bagażnika. Nowe lampy wyróżnia charakterystyczna grafika. Nowe obręcze kół są dostępne w rozmiarach 17, 18 i 19 cali, z ekskluzywnymi obręczami 18- i 19-calowymi zarezerwowanymi dla wersji GT-Line.
Nowa Kia Sportage z nowym wnętrzem i więcej wyposażenia
Kia od nowa narysowała również kabinę. Sportage wita kokpitem wzorowanym na wnętrzu EV3, zmienioną dwuramienną kierownicą i przeprojektowanym tunelem środkowym, z którego zniknęła błyszcząca okładzina na rzecz bardziej praktycznego matowego tworzywa. Nowy gigantyczny wyświetlacz Ultra Wide-Display jest złożony z dwóch 12,3-calowych ekranów. Do tego jest nowy 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz bezprzewodowa łączność Apple CarPlay i Android Auto. Nawiewy obniżono i są teraz w jednej linii ze środkowymi kratkami. Poza tym wnętrze zyskało lepsze wyciszenie w okolicy słupka B i pod poszyciem drzwi, co podnosi komfort akustyczny w czasie jazdy. Nowa tapicerka siedzeń powinna zapewnić większy komfort. W wersji GT-Line przewidziano biało-czarną tapicerkę ze sztucznej skóry oraz zamszu.
Zaletą Sportage pozostaje przestronność. Pojemność bagażnika wynosi do 587 litrów, a po złożeniu oparcia wzrasta do 1776 litrów. Podłogę bagażnika w hybrydowej odmianie tego SUV-a można umieścić na jednej z dwóch wysokości.
Nowa Kia Sportage rozpozna odciski palców
W nowym wcieleniu Sportage tradycyjny kluczyk zastąpi Digital Key 2.0. To nic innego jak aplikacja, która umożliwia otwieranie i uruchamianie samochodu za pomocą smartfona, nawet wtedy, gdy znajduje się on w kieszeni lub w torbie. Identyfikacja biometryczna – klamka odczyta odcisk palca kierowcy – pozwoli na rozpoznanie użytkownika i dopasowanie ustawień zapisanych w profilu kierowcy.
Najtańsza Kia Sportage to silnik benzynowy 1.6 pod maską
Nowa Kia Sportage stawia na elektryfikację, zwiększenie mocy i zasięgu hybryd oraz zmniejszenie zużycia paliwa. Bazowy silnik 1.6 przewidziano w dwóch wersjach - zapewni 150 KM i 180 KM. Zamiast standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej można mieć 7-biegowy automat dwusprzęgłowy. Napęd 4x4 zapewni trakcję na mokrej czy luźnej nawierzchni.
Nowa Kia Sportage Hybryda czy hybryda plug-in?
Więcej frajdy dostarczy 239-konna hybryda HEV, która łączy benzynową jednostkę 1.6, silnik elektryczny, polimerowy akumulator litowo-jonowy oraz nowy 6-biegowy automat hydrokinetyczny. Bateria znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. Producent przewiduje napęd na przednie koła lub 4x4.
Wreszcie Sportage jako hybryda plug-in. Samochód wykorzystuje silnik benzynowy 1.6 T-GDI oraz jednostkę elektryczną, stąd układ hybrydowy wygeneruje 288 KM mocy systemowej. To najmocniejsze i najszybsze wcielenie w ponad trzydziestoletniej historii tego SUV-a. Nowością jest odmiana przednionapędowa, która mocno obniży próg wejścia do świata hybryd plug-in koreańskiej marki.
Nowa Kia Sportage kosztuje od 135 500 zł
Kia Sportage jest koniem pociągowym biznesu koreańskiej marki w Polsce. Po pięciu miesiącach 2025 roku odpowiada za niemal połowę sprzedaży firmy. Również globalnie Sportage to lider gamy producenta od 2015 roku.
Najtańsza nowa Kia Sportage z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI/150 KM w wersji M kosztuje się od 135 500 zł (z 6-biegową przekładnią mechaniczną i z napędem na przednie koła). Model wyposażony w 180-konną jednostkę 1.6 i napęd 4x4 to wydatek od 159 700 zł.
Nowa Kia Sportage z hybrydą 1.6/239 KM, 6-biegową przekładnią automatyczną i z napędem na przednie koła kosztuje od 165 400 zł (wersja M) do 203 400 zł (wersja GT-Line). Napęd na cztery koła podnosi cenę o 11 200 zł i jest oferowany do każdej wersji wyposażenia.
Cennik 288-konnego SUV-a z napędem hybrydowym plug-in z 6-biegową przekładnią automatyczną i po raz pierwszy z napędem na przednie koła startuje od 192 600 zł (wersja M). Nowa Kia Sportage PHEV 4x4 to wydatek od 203 800 zł.
Nowa Kia Sportage - cennik, silniki, wersje wyposażeniowe
Nowa Kia Sportage | M | L | Business Line | GT Line |
Silnik 1.6 T-GDI/150 KM, 6MT | 135 500 zł | 148 500 zł | 162 500 zł | - |
Silnik 1.6 T-GDI/150 KM, 7DCT | 148 500 zł | 161 500 zł | 175 500 zł | 191 000 zł |
Silnik 1.6 T-GDI/150 KM, 7DCT, 4x4 | 159 700 zł | 172 700 zł | 186 700 zł | 202 200 zł |
Hybryda 1.6 T-GDI/239 KM, 6AT | 165 400 zł | 174 400 zł | 188 400 zł | 203 400 zł |
Hybryda 1.6 T-GDI/239 KM, 6AT, 4x4 | 176 600 zł | 185 600 zł | 199 600 zł | 214 600 zł |
Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI/288 KM, 6AT | 192 600 zł | 201 600 zł | 216 600 zł | 230 600 zł |
Plug-in Hybrid 1.6 T-GDI/288 KM, 6AT, 4x4 | 203 800 zł | 212 800 zł | 227 800 zł | 241 800 zł |
Nowy Sportage będzie produkowany w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Pierwsze egzemplarze z silnikiem benzynowym pojawią się w polskich salonach już w sierpniu 2025 roku. Sportage z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in trafi do sprzedaży odpowiednio we wrześniu oraz w grudniu.