Leapmotor B10 wjeżdża na rynek. Nowa marka otwiera salony w Polsce

Stellantis za około 1,5 mld euro kupił ponad 20 proc. udziałów w chińskiej firmie Leapmotor. Następnie powstała spółka joint venture Leapmotor International, w której 51 proc. i decydujący głos ma europejsko-amerykański gigant. Stąd Stellantis zyskał wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży oraz produkcji aut Leapmotor na cały świat (poza Chinami).

Reklama

Teraz marka Leapmotor rozkręca biznes w Polsce i niemal dwukrotnie powiększa swoją sieć autoryzowanych punktów sprzedaży i serwisów - z 7 do 13 lokalizacji. W efekcie na liście jest: Białystok, Bydgoszcz, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Warszawa, Bielsko-Biała, Jamnica k. Stalowej Woli, Kalisz, Katowice, Olsztyn i Płock. Na początek w sprzedaży są dostępne dwa modele - miejski hatchback T03 i SUV C10. Jednak największą bombą będzie Leapmotor B10. Co dostaną kierowcy?

Tak wygląda Leapmotor B10. To przestronny SUV dla rodziny

Reklama

Leapmotor B10 z długością 4,5 m na rynku powalczy w najbardziej konkurencyjnej klasie kompaktowych SUV-ów. Co oznacza, że stawi czoło takim modelom jak m.in. Toyota C-HR, Kia XCeed, Hyundai Kona czy Mazda CX-30. Nowa marka liczy, że do klientów przebije się atrakcyjną ceną, elegancką stylistyką oraz zaawanasowaną technologią.

Leapmotor B10 / STELLANTIS / Xavier-Alexandre Pons

B10 powstał na najnowszej elektrycznej platformie LEAP 3.5, która pozwoliła wprowadzić m.in. systemy wspomagania kierowcy ADAS, konfigurowalny cyfrowy kokpit czy wsparcie autonomicznej jazdy (stąd m.in. kamery wbudowane przy przednich nadkolach). Z tej samej architektury skorzystają kolejne modele serii B, które na rynek wjadą jeszcze w 2025 roku.

Leapmotor B10 REEV jako hybryda plug-in z silnikiem 1.5. Jakie zużycie paliwa?

Alternatywą dla wersji elektrycznej będzie Leapmotor B10 REEV, czyli hybryda plug-in. Wzorem dłuższego o 20 cm modelu C10 mniejszy SUV będzie wyposażony w silnik elektryczny o mocy ok. 200 KM oraz silnik benzynowy 1.5. Jak to działa? Tylne koła napędza wyłącznie jednostka elektryczna. Silnik spalinowy nie jest połączony z kołami, a służy jedynie do doładowywania akumulatora. Różnica w stosunku do w pełni elektrycznego samochodu polega na tym, że źródłem energii jest nie tylko akumulator, ale także benzynowiec (może produkować prąd na bieżąco, jeśli kierowca zechce energię z akumulatora wykorzystać później).

Leapmotor B10 / Tomasz Sewastianowicz

Naładowany akumulator o pojemności ponad 28 kWh powinien zapewnić ponad 140 km zasięgu w rybie elektrycznym (cykl WLTP). Całkowity zasięg w cyklu mieszanym przekracza 950 km, czyli jak w poczciwych dieslach. Zużycie paliwa na poziomie 0,4 l/100 km w trybie mieszanym – ten bajeczny wynik jest możliwy wyłącznie przy regularnym ładowaniu baterii.

Leapmotor B10 hitem. W 1 godzinę sprzedali 10 016 aut

Leapmotor B10 w wersji elektrycznej będzie największą gwiazdą chińskiej marki w czasie targów Shanghai Auto Show 2025. Co ciekawe, w godzinę od rozpoczęcia przedsprzedaży producent zebrał 10 016 zamówień, a w 48 godzin wpłynęło 31 688 rezerwacji. 73 proc. stanowiły auta wyposażone w LiDAR (radar laserowy). Co w tym niezwykłego? Rozwiązanie zapewnia "widzenie" w wysokiej rozdzielczości 3D, które uzupełnia działanie kamer i radarów. LiDAR w każdych warunkach pogodowych wykryje inne auta i pieszego. Sygnały są bardziej efektywne jako dane (niż obrazy kamer) dzięki temu samochód zidentyfikuje też mniejsze zwierzęta, jak np. psy czy lisy (tego nie potrafią tradycyjne rozwiązania oparte na kamerach).

Leapmotor B10 / Tomasz Sewastianowicz

Ile kosztuje Leapmotor B10? 40 000 zł dopłaty robi różnicę

Cena? Leapmotor B10 kosztuje od 109 800 juanów, czyli 57 100 zł. W Polsce zadebiutuje jesienią 2025 roku i trzeba spodziewać się ceny na poziomie 135 000-140 000 zł. Maksymalnie 40 000 zł rządowej dopłaty w ramach programu NaszEauto sprawi, że samochód może potanieć nawet do 95 000 zł.

Leapmotor B10 / Tomasz Sewastianowicz

Leapmotor T03 to najtańszy model w ofercie i tak wgląda

Leapmotor T03 to najmniejszy i najtańszy model chińskiej marki. Ten 5-drzwiowy hatchback o długości 3,62 m oferuje odrobinę mniej miejsca niż Dacia Spring. Bagażnik również jest mniejszy – zmieści walizkę kabinową i niewielką torbę, a po złożeniu tylnej kanapy zapewnia 880 l pojemności. Jednak w zamian zapewnia bogatsze wyposażenie i szerszy zestaw nowych technologii, w tym 10 systemów wspomagania prowadzenia (adaptacyjny tempomat, czujnik martwego pola, utrzymanie pasa ruchu itp.). Do tego jest 6 poduszek powietrznych, 3 kamery i 5 radarów.

Leapmotor T03 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

T03 w podłodze skrywa akumulator 37,3 kWh. Taki magazyn energii ma zapewnić zasięg na poziomie 265 km, a w mieście nawet 395 km jazdy. Standardowe gniazdo CCS umożliwi szybkie ładowanie. Moc uzupełniania energii na poziomie 45 kW nie jest oszałamiająca, ale wystarczy by baterię od 30 do 80 proc. pojemności doładować w 36 minut. Silnik elektryczny o mocy 95 KM zamontowany przy przedniej osi pozwala przyspieszyć od zera do 50 km/h w 5 sekund.

Leapmotor T03 za 44 900 zł, wystarczy wniosek

Leapmotor T03 kosztuje od 84 900 zł. Jednak po złożeniu wniosku o dopłatę w ramach nowego programu NaszEauto cena spadnie maksymalnie o 40 000 zł. T03 ostatecznie wyjdzie za 44 900 zł.

Leapmotor T03 / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Leapmotor T03, czyli jaka gwarancja i wyposażenie?

Leapmotor T03 chroni 3-letnia gwarancja. Z kolei akumulator obejmuje 8 lat gwarancji z limitem przebiegu do 160 000 km. Spis wyposażenia to m.in.:

  • Automatyczny hamulec postojowy + Auto Hold
  • Klimatyzacja z regulacją elektroniczną
  • Kierownica ze skóry ekologicznej
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości
  • Elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych
  • Czujnik parkowania z tyłu i kamera cofania
  • Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą
  • 8-calowy zestaw wskaźników
  • 10,1-calowy ekran stacji multimedialnej z systemem Leap OS i nawigacją online
  • Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air
  • Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami pojazdu
  • 15-calowe felgi aluminiowe
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
  • Dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem
  • Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu + przednie boczne poduszki powietrzne + boczne kurtyny powietrzne
  • Leap Pilot (10 systemów wspomagania prowadzenia ADAS)
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Leapmotor C10 jako hybryda, ale silnik 1.5 nie napędza kół

Leapmotor C10 z długością 4,7 m zapewni rodzinnie przestronne wnętrze. Materiały w kluczowych miejscach są przyjemne w dotyku. Kierowca ma przed sobą dwa ekrany, w kokpicie na próżno szukać przycisków. Do dyspozycji są tylko guziki na kierownicy, dźwigienka kierunkowskazów i fizyczny przełącznik PRND na kolumnie kierowniczej. Oprócz niezbyt dużego bagażnika (435 litrów), wewnętrzne wymiary oraz przestronność zasługują na uznanie. Frunk (przedni bagażnik) to solidne 32 litry pojemności. 1500 kg uciągu to przyzwoite możliwości holownicze na tle konkurentów. Elektryczny napęd C10 zapewni kierowcy 218 KM mocy, przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 3,9 sekundy. Do tego zasięg na poziomie 424 km z litowo-jonowej baterii o pojemności 70 kWh i możliwość doładowania ponad 200 km zasięgu w 30 minut.

Alternatywą dla elektryka jest Leapmotor C10 REEV, czyli hybryda plug-in wyposażona w silnik elektryczny o mocy 215 KM oraz silnik benzynowy 1.5. Jednostka spalinowa nie jest połączona z kołami, a służy jedynie do doładowywania akumulatora.

Leapmotor C10 REEV kosztuje od 149 900 zł. To będzie hit?

Leapmotor C10 REEV w bazowej wersji Style kosztuje w Polsce od 149 900 zł. To świetna oferta za tak duże auto. Alternatywą jest bogatsza odmiana Design - ten model to wydatek od 155 755 zł. Obie ceny są ofertą premierową. W regularnym cenniku C10 REEV kosztuje tyle samo, co model w 100 proc. bateryjny.

Z kolei elektryczny Leapmotor C10 Style kosztuje od 163 200 zł. W tym przypadku 40 000 zł rządowej opłaty obniży cenę SUV-a do 123 200 zł. Bogatsza odmiana Design wymaga 169 575 zł.

Samochód obejmuje 4-letnia gwarancja z limitem przebiegu 100 000 km. Na akumulator, ochrona została wydłużona do 8 lat i 160 000 km przebiegu.

Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Dwie wersje wyposażenia do wyboru. Style czy Design?

Leapmotor C10 REEV jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia. W podstawowej Style standard to m.in.

  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Automatyczne reflektory LED
  • Przednie fotele regulowane elektrycznie
  • Czujniki parkowania z tyłu i kamera 360°
  • 12-głośnikowy system Hi-Fi o mocy 840 W
  • Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą
  • 10,25-calowy zestaw wskaźników
  • 14,6-calowy' ekran centralny z systemem Leap OS i nawigacją online
  • Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air
  • Bezprzewodowe ładowarka indukcyjna
  • Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami pojazdu
  • 18-calowe felgi aluminiowe
  • Chowane klamki drzwi
  • Relingi dachowe
  • Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu + boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka centralna
  • Leap Pilot (17 systemów wspomagania prowadzenia ADAS)
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe

Wersja Design jest bogatsza. Standard to dodatkowo:

  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
  • Elektrycznie podnoszona klapa bagażnika
  • Tapicerka siedzeń - skóra ekologiczna + PVC z certyfikatem OEKOTEX
  • Funkcja wykrywania jakości powietrza w obiegu wewnętrznym i zewnętrznym
  • Oświetlenie ambientowe wnętrza z funkcją odtwarzania rytmu muzyki
  • 20-calowe felgi aluminiowe Trident
  • Pełny tylny pas świetlny LED z animacją powitalną/pożegnalną
  • Tylne szyby przyciemniane
Leapmotor C10 REEV / Materiały prasowe