- Toyota Yaris Cross 2025 już w Polsce. Japończycy tną ceny
- Yaris Cross 2025 to nowe lakiery i lepiej wyciszone wnętrze
- Większy ekran, nowe multimedia i łatwiejsza obsługa
- Toyota Yaris Cross 2025 z hybrydą o mocy 130 KM. Jak jeździ?
- Toyota Yaris Cross z hybrydą 1.5 spala 2,73 l benzyny na 100 km
Toyota Yaris Cross 2025 już w Polsce. Japończycy tną ceny
Toyota Yaris Cross najpopularniejszy w Polsce SUV segmentu B – trzyma w garści 22 proc. rynku. Ze sprzedażą na poziomie 13 tys. sztuk w 2024 roku to także trzeci najczęściej wybierany nowy samochód i jeden z kluczowych modeli japońskiego producenta w obronie dominującej pozycji na rynku.
Toyota jest świadoma, że dobra passa nie trwa wiecznie stąd wprowadza na rynek nową odsłonę swojego hitu na 2025 rok i jednocześnie tnie ceny. Do tego można skorzystać z bonu na dodatkowe akcesoria oraz zabezpieczenia antykradzieżowe. Ale po kolei…
Yaris Cross 2025 to nowe lakiery i lepiej wyciszone wnętrze
Pod względem stylistycznym w sezonie 2025 najmodniejsze są dwa nowe kolory karoserii. Metalizowany Forest Green przewidziano również z połączeniu z czarnym dachem. Z kolei lakier Storm Grey jest zastrzeżony dla Yarisa Cross w zadziornej wersji GR Sport.
Yaris Cross 2025 to także lepsze wyciszenie. Specjaliści posłużyli się m.in. rozwiązaniem stosowanym w autach luksusowych – szyba czołowa i przednie boczne są teraz grubsze. Do lewego mocowania silnika dodano amortyzator dynamiczny, zamontowano też rezonator na dolocie. Przedział silnika także jest lepiej izolowany od kabiny – w desce rozdzielczej pojawiło się 3-warstwowe wygłuszenie zamiast jednej warstwy, dodatkową porcję filcu dodano też w górnej części. Efekt? To zupełnie nowy komfort akustyczny, nawet przy prędkościach autostradowych w kabinie jest znacznie ciszej.
Większy ekran, nowe multimedia i łatwiejsza obsługa
W kabinie powiew świeżych technologii widać na pierwszy rzut oka. Yaris Cross w wersjach Active, Comfort i Style zyskał 7-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Bogatsze odmiany Executive, GR Sport oraz Premiere Edition to już standardowy 12,3-calowy wirtualny kokpit.
Ekran stacji multimedialnej ma przekątną 9- lub 10,5 cala. Większy z systemem Toyota Smart Connect zaskoczy szybką reakcją i jakością prezentowanej grafiki. Nawigacja pobiera dane w czasie rzeczywistym z chmury. Sterowanie głosowe obsługuje klimatyzację i wiele innych funkcji. Wystarczy powiedzieć "Hej Toyota", a sztuczna inteligencja spełni życzenia kierowcy lub pasażera na przednim siedzeniu i np. wyznaczy trasę, przestawi temperaturę czy rozpozna, z którego miejsca nadeszło polecenie "otwórz okno" i odpowiednio zareaguje opuszczając lewą lub prawą szybę przednich drzwi.
Toyota Yaris Cross 2025 z hybrydą o mocy 130 KM. Jak jeździ?
Najwięcej frajdy z jazdy zapewni hybryda 1.5 o mocy 130 KM. Dodatkowe 14 KM to efekt modyfikacji jednostki sterującej mocą i mocniejszej sekcji elektrycznej. Wzrost momentu obrotowego też jest solidny, bo aż o 30 proc. ze 141 Nm do 185 Nm! Zastrzyk wzmacniający przełożył się nie tylko na przyspieszenie, ale i na lepszą elastyczność auta, co znacznie ułatwia wyprzedzanie.
Yaris Cross Hybrid 130 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,7 s, czyli o pół sekundy szybciej. Zryw od 80 do 120 km/h trwa 8,9 s (lepiej o 0,4 s). W praktyce samochód "zbiera się" wyraźnie sprawniej od modelu ze starszą, 116-konną hybrydą. Poza tym, w tego rodzaju aucie bardziej liczy się częstsze korzystnie z energii akumulatora w ruchu miejskim, czyli środowisku naturalnym hybrydy. To przekłada się na niskie zużycie paliwa. 130-konny SUV Toyoty potrzebuje 4,5 l benzyny na 100 km, to zużycie na poziomie starszej i słabszej hybrydy.
Co ciekawe, serwis "What Car?" sprawdził różne hybrydy pod kątem zużycia paliwa, ale w tzw. realnych warunkach (real mpg). Próby przeprowadzono na hamowni, jednak różnią się one od oficjalnych cykli tym, że nieco lepiej symulują rzeczywistość. We wszystkich autach ustawiono takie same parametry dla klimatyzacji, wyłączono światła i audio. Symulowana trasa obejmowała zarówno miejskie i podmiejskie drogi, jak i autostrady, aby jak najlepiej odzwierciedlić codzienne użytkowanie pojazdu przez przeciętnego kierowcę. Wyniki?
Toyota Yaris Cross z hybrydą 1.5 spala 2,73 l benzyny na 100 km
Najbardziej oszczędnym autem w zestawieniu okazała się właśnie Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid – 4,7 l/100 km. Miejski SUV nie tylko został uznany za najlepszy samochód w zestawieniu, ale również uzyskał najlepszy wynik w historii pomiarów przeprowadzanych przez Brytyjczyków. Yaris Cross zaskoczył również średnim zużyciem paliwa w mieście – 2,73 l/100 km. Drugie miejsce zajęła Toyota Yaris Hybrid - hatchback uzyskał 4,72 l/100 km. Podium zamknęła Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid – 5,04 l/100 km.
Miejsce | Marka/model | Deklarowane zużycie (WLTP) | Realne średnie spalanie |
1. | Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid | 4,4 l/100 km | 4,7 l/100 km |
2. | Toyota Yaris IV 1.5 Hybrid | 4,1 l/100 km | 4,72 l/100 km |
3. | Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid | bd. | 5,04 l/100 km |
4. | Renault Clio Hybrid 140 | 5,3 l/100 km | 5,47 l/100 km |
5. | Toyota Prius IV 1.8 | bd. | 5,6 l/100 km |
Toyota Yaris Cross Active kosztuje od 110 900 zł. Nowy cennik 2025
Toyota Yaris Cross 2025 z 1,5-litrową hybrydą o mocy 116 KM dostępna jest w wersjach Active, Comfort i Style. 130-konna hybrydę można zamówić w odmianie Style, Executive, GR Sport oraz Premiere Edition.
Najtańsza Toyota Yaris Cross 2025 w wersji Active kosztuje od 110 900 zł. Wyposażenie obejmuje:
- 16-calowe felgi stalowe z oponami 205/65 R16;
- Światła główne w technologii projektorowej;
- System multimedialny Toyota Touch 3 z kolorowym, 9-calowym ekranem dotykowym;
- Łączność ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto,
- Automatyczną klimatyzację,
- Kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi,
- Inteligentny tempomat adaptacyjny;
- System wspomagający pokonywanie podjazdów;
- Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE w tym m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymania pasa ruchu czy układ rozpoznawania znaków drogowych.
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid w wersji Comfort kosztuje od 116 900 zł
Yaris Cross Comfort z napędem na przód kosztuje od 116 900 zł. Samochód z napędem 4x4 AWD-i to wydatek od 126 900 zł. Auto w rej wersji oferuje dodatkowo:
- 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/65 R16;
- Światła przeciwmgielne w technologii LED;
- System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED;
- Elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy;
- Stację do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej;
- Przednie i tylne czujniki parkowania;
- Układ wykrywania przeszkód.
Ile kosztuje Toyota Yaris Cross 2025 w wersji Style i z napędem 4x4?
Toyota Yaris Cross w wersji Style kosztuje od 124 000 zł z napędem na przód (o 4900 zł taniej wobec regularnego cennika). Model wyposażony z układ 4x4 AWD-i to wydatek przynajmniej 133 900 zł (o 5000 zł mniej). Auto w tej odmianie oferuje:
- 17-calowe alufelgi z oponami 215/55 R17;
- Światła główne w technologii LED;
- Podgrzewane fotele przednie;
- Inteligentny kluczyk;
- Tylną kanapę dzieloną i składaną w proporcjach 40:20:40;
- Podwójną podłogę bagażnika dzieloną w proporcji 40:60;
- Przyciemniane szyby tylne.
- Kolorowy ekran dotykowy HD o przekątnej 10,5-cala z system multimedialnym Toyota Smart Connect, nawigacją w chmurze i 4-letnim darmową transmisją danych;
- Aplikacja MyToyota umożliwia zdalne sterowanie wybranymi funkcjami auta.
Toyota Yaris Cross Hybrid 130 Style kosztuje od 126 900 zł
Najtańszy Yaris Cross Hybrid 130 (z hybrydą 1.5/130 KM) w wersji Style to wydatek od 126 000 zł. Auto z napędem 4x4 jest droższe o 9800 zł.
Model w bogatszej odmianie Executive kosztuje od 131 900 zł z napędem na przód. Toyota Yaris Cross 130 z układem 4x4 AWD-i to wydatek od 141 700 zł. W tej odmianie standardem to:
- 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 215/50 R18;
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X;
- Cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników o przekątnej 12,3 cala;
- Nowa wersja systemu multimedialnego Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym HD o przekątnej 10,5 cala;
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem,
- Monitorowanie martwego pola w lusterkach;
- Podgrzewana kierownica,
- Elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika.
Yaris Cross Hybrid 130 GR Sport czy w wersji Premiere Edition 2025?
Toyota Yaris Cross Hybrid 130 w zadziornej stylistycznie wersji GR Sport w 2025 roku kosztuje od 140 700 zł i jest dostępna wyłącznie z napędem na przód. Japoński SUV w tym wariancie wyróżniają:
- 18-calowe felgi aluminiowe GR SPORT z oponami 215/50 R18;
- Ostrzej narysowane zderzaki i tylny z dyfuzor;
- Srebrna osłona chłodnicy;
- Tapicerka z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami i czerwonymi przeszyciami;
- Trójramienna kierownica obszyta skórą z perforacją i ściegiem z czerwonej nici.
Toyota Yarisa Cross Hybrid 130 Premiere Edition to najbogatsza odmiana tego SUV-a. Auto kosztuje od 142 700 zł z napędem na przednią oś oraz od 152 600 zł z układem 4x4 AWD-i. Standard w tej odmianie to:
- 18-calowe felgi aluminiowe Premiere z oponami 215/50 R18;
- Wyświetlacz HUD;
- Asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park;
- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni;
- Osłony przedniego i tylnego zderzaka.
Nowa Toyota Yaris Cross | Active | Comfort | Style | Executive | GR Sport | PremiereEdition |
1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT | 110 900 zł | 116 900 | 124 000 | - | - | - |
1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 116 KM e-CVT | - | 126 900 | 133 900 | - | - | - |
1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 130 KM e-CVT | - | - | 126 000 | 131 900 | 140 700 | 142 700 |
1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 130 KM e-CVT | - | - | 135 800 | 141 700 | - | 152 600 |
Toyota Yaris Cross 2025 - dane techniczne, silniki, moc, wymiary, pojemność bagażnika
Napęd | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Typ | 3-cylindrowy, rzędowy | ||
Mechanizm zaworów | DOHC, 12-zaworowy z VVT-IE i VVT-i | ||
Wtrysk paliwa | Bezpośredni, wielopunktowy | ||
Pojemność (cm3) | 1490 | 1490 | |
Łączna moc | KM/kW | 116 / 85 | 130 / 96 |
Maks. moment obrotowy | Nm | 141 | 185 |
Moc silnika | kW / obr/min | 68 / 5500 | 68 / 5500 |
Maks. moment obrotowy silnika | Nm / obr/min | 120 / 3600-4800 | 120 / 3600-4800 |
Napęd hybrydowy | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Bateria | Litowo-jonowa | ||
Liczba ogniw | 48 | ||
Napięcie nominalne | V | 177,6 | |
Pojemność baterii | Ah | 4,3 | |
Typ przedniego silnika elektrycznego | Silnik z magnesami trwałymi | ||
Napięcie nominalne | V | 580 | |
Moc maks. | KM/kW | 80/59 | 83/62 |
Osiągi | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Prędkość maks. | km/h | 170 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 11,2/11,8 AWD-i | 10,7/11,3 AWD-i |
Zużycie paliwa | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Średnio wg WLTP | l/100 km | 4,5-5,1 | 4,5-5,2 |
Pojemność zbiornika paliwa | 36 | ||
Emisja CO2 | HYBRID 115 | HYBRID 130 | |
Norma emisji spalin | EURO 6 AP | ||
Cykl mieszany WLTP | g/km | 101-115 | 101-116 |
Podwozie | ||
Przednie zawieszenie | Kolumny MacPhersona | |
Tylne zawieszenie | Wielowahaczowe/Belka skrętna | |
Układ kierowniczy | Rack&Pinion | |
Maksymalny zakres | 2,65 obrotu | |
Promień zawracania (kół) | m | 5,3 |
Promień zawracania (obrysu nadwozia) | m | 5,6 |
Hamulce | ||
Przód | Tarcze wentylowane, 1-tłoczkowe zaciski | |
Tył | Tarcze, 1-tłoczkowe zaciski | |
Wymiary zewnętrzne | ||
Długość | mm | 4180 |
Szerokość | mm | 1765 |
Wysokość | mm | 1595 |
Rozstaw kół przednich | mm | 1517 – 1527 |
Rozstaw kół tylnych | mm | 1504 – 1527 |
Rozstaw osi | mm | 2560 |
Przedni zwis | mm | 860 |
Tylny zwis | mm | 760 |
Bagażnik | ||
Pojemność | l | 320 AWD-i/397 |
Masa | HYBRID 115 | HYBRID 130 | ||
Masa minimalna | kg | 1180/1280 AWD-i | 1200/1290 AWD-i | |
Masa maksymalna | kg | 1280/1350 AWD-i | 1290/1360 AWD-i | |
Dopuszczalna masa całkowita | kg | 1690/1775 AWD-i | 1690/1775 AWD-i |