Mitsubishi i Renault dobiły targu. Japońska firma zdecydowała się na zakup dwóch najpopularniejszych w Europie modeli francuskiego koncernu. Firmy nie wskazały nazw, ale mogą to być Clio i Captur. W efekcie kierowcy dostaną bliźniacze auta oparte na tych samych platformach, ale po zmianach zgodnych ze stylem Mitsubishi. Identyczne będą też silniki i skrzynie biegów. Produkcja ruszy od 2023 roku w europejskich fabrykach Renault.

Reklama

Decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży w Polsce nowych modeli Mitsubishi, które powstaną w ramach strategii rozwijania marki na Starym Kontynencie, jest wielkim komplementem pod adresem polskiego rynku, jego potencjału i dobrym prognostykiem rozwoju Mitsubishi Motors w naszym kraju – powiedział Piotr Szewczyk, dyrektor operacyjny polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

Mitsubishi wprowadzi dwa nowe modele

Mitsubishi Motors z radością oczekuje modeli OEM Renault na rynku europejskim i perspektywy zdobycia nowych klientów – stwierdził Takao Kato, dyrektor generalny Mitsubishi Motors - Firma wdraża reformy strukturalne w Europie a nasza decyzja o zamrożeniu rozwoju nowych samochodów na rynek europejski, ogłoszona w ramach naszego średnioterminowego planu biznesowego w lipcu 2020 r. zostaje w mocy. Jednak ta umowa dotycząca dostarczania nowych modeli umożliwi nam oferowanie nowych produktów opracowywanych i produkowanych w Europie oraz realizowanie naszej bieżącej działalności posprzedażnej – wyjaśnił.

Reklama
Renault Captur / Renault
Renault CLIO / Renault / Jean-Brice Lemal jeanbricegmail

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wjeżdża do Polski

Wcześniej kierowcy w Polsce dostaną nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – SUV ładowany z gniazdka zadebiutuje 27 kwietnia 2021 roku. Samochód zyskał odświeżony styl. Najbardziej widać to po nowych tylnych lampach i rezygnacji z mocno przeszklonej klapy bagażnika. Zmiany zaszły także w kabinie, a sam kufer oferuje większą pojemność. Na pokładzie m.in. tempomat adaptacyjny z radarem, podgrzewana kierownica, head–up display, wyświetlacz z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom, a także skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV / Mitsubishi / Patrick Harazim

Auto napędzają 2 silniki elektryczne – po jednym przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Podobnie, jak auta elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co ma zapewnić płynne przyspieszanie.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV / Mitsubishi / Patrick Harazim

Bateria pozwala na pokonanie do 45 km w trybie elektrycznym. Ładowanie prądem stałym do 80 proc. pojemności akumulatora powinno trwać 25 min. Mitsubishi twierdzi, że pełen zasięg auta to około 600 km, a koszt przejechania 100 km może być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Pokładowe gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, zmieniając SUV-a w magazyn energii. Z napędu 4x4 S-AWC można korzystać także w trybie EV i – inaczej, niż u konkurencji – układ 4x4 może działać bez silnika spalinowego.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV / Mitsubishi / Patrick Harazim
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV / Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV / Mitsubishi