Kia w trzecim kwartale 2020 roku sprzedała w Europie ponad niemal 133 tys. nowych samochodów – wylicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA). Oznacza to o 10 proc. wyższe słupki w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. i poprawiony najlepszy wynik odnotowany w pierwszym kwartale zeszłego roku. W ujęciu rocznym sprzedaż Kia w Europie spadła o 20 proc. (do 311 325 egz.). Jednak, jak zauważają eksperci ACEA, spadek koreańskiej marki w obliczu koronawirusa na Starym Kontynencie jest znacznie mniejszy niż całego rynku motoryzacyjnego, który skurczył się o niemal 30 proc. Od początku tego roku udział marki Kia wzrósł do 3,6 proc. (z 3,2 proc. w tym samym czasie 2019 r.).

Reklama

Kia także w Polsce mimo sytuacji związanej z pandemią - wykroiła dla siebie większy kawałek tortu. Udział nowych samochodów tej marki w rejestracjach wzrósł z 5,34 proc. w 2019 roku do 5,91 proc. obecnie. Najpopularniejszym modelem nad Wisłą jest Ceed (6672 auta). Na drugim miejscu plasuje się Sportage (3898 szt.), a podium zamyka Stonic (2537 egz.).

Kia ProCEED / Kia

Co ciekawe, kierowcy w Europie zaczęli chętniej kupować wprowadzone niedawno przez Kia nowe hybrydy (w tym miękkie), hybrydy typu plug-in i auta elektryczne. Modele zelektryfikowane stanowią już niemal 29 proc. sprzedaży marki w Europie – to więcej niż 1 samochód na 4.

– Po załamaniu sprzedaży w Europie w połowie roku zaczynamy dostrzegać oznaki ożywienia rynku Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors w Europie. – Rekordowe wyniki w trzecim kwartale to efekt zarówno stłumionego wcześniej popytu, jak i rosnącej popularności naszych zelektryfikowanych modeli. Coraz liczniejsza gama modeli hybrydowych i hybrydowych typu plug-in oraz znakomita reputacja w zakresie jakości i wzornictwa oraz świetny stosunek ceny do ogólnej jakości przekładają się na coraz większy popyt na samochody marki Kia. Również te z zaawansowanym układem napędowym – ocenił.

Kia e-Niro / Kia

Zdecydowanie zwiększył się popyt na Niro – zarówno w wersji hybrydowej i hybrydowej typu plug-in, jak i elektrycznej (e-Niro). Sprzedaż wzrosła o 24 proc. i wyniosła 55,6 tys. egz. W tym lwią część (20,6 tys.) stanowi e-Niro, co oznacza wzrost popularności tego modelu na prąd o ponad 156 proc. Niro jest obecnie drugim najlepiej sprzedającym się modelem koreańskiej marki w Europie i po raz pierwszy wyprzedziło najpopularniejszego dotychczas SUV-a – Sportage (55,5 tys. sztuk). Podobny wzrost po 9 miesiącach 2020 roku odnotował elektryczny e-Soul (wzrost o 150,6 proc do 6110 szt.). Sprzedaż hybryd typu plug-in poszybowała o niemal 76 proc. do prawie 23 tys. aut.

Kia e-Niro i e-Soul / Kia / Kia

Rodzina modeli Ceed, do której należą hatchback, kombi, ProCeed i XCeed, to najpopularniejsze auta Kia w Europie. Sprzedaż tych kompaktów wzrosła o 3,6 proc., do 83,7 tys. szt. Analitycy zauważają, że w pewnym stopniu zapotrzebowanie jest zasługą nowych, zelektryfikowanych wersji (PHEV) modeli Ceed kombi i XCeed, a także wariantów hybrydowych typu „mild hybrid” (MHEV) z rodziny EcoDynamics+, które debiutowały na początku 2020 r.

Kia Sorento / Kia

Kia Sorento nowej generacji. Najlepsze na ostatni kwartał

Na rynku debiutuje właśnie długo wyczekiwane Sorento nowej generacji. Flagowy SUV zachwyca stylistyką, poziomem wykończenia i wyciszeniem wnętrza. Tu Kia zalicza prawdziwy awans do wyższych sfer. Szczerze mówiąc najnowsze dzieło koreańskiej firmy wydaje się być bardziej premium niż niektóre auta tej kategorii.

Aranżacją, poziomem wykonania i gatunkiem zastosowanych materiałów Kia Sorento wprowadza nową jakość / Kia

Jednak prawdziwy popis inżynierów to napęd hybrydowy – pracuje płynnie, jest dynamiczny i wydajny. Oferuje łącznie 230 KM – w układzie wykorzystano benzynowy silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM oraz 60-konną jednostkę elektryczną. W tej postaci auto występuje z napędem na przód lub na cztery koła, a moment obrotowy przenosi 6-stopniowy automat. Alternatywą jest turbodiesel 2.2 CRDi/202 KM oferowany z 8-biegową, dwusprzęgłową przekładnią i napędem 4x4. Nowe auto można już zamawiać najtańsza jest hybryda, która kosztuje od ok. 158 tys. zł. A od początku 2021 roku Sorento będzie dostępne również jako mocna hybryda typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka.

Kia Sorento / Kia
Reklama