Nissan LEAF to najczęściej wybierany samochód elektryczny w Polsce. Do końca sierpnia nad Wisłą zarejestrowano niemal 1600 sztuk tego auta. Kolejne są: BMW i3 – 1452 szt., Tesla Model S – 461 egz. oraz Renault Zoe i Kangoo (408 i 329 aut).

Reklama

Nissan LEAF e+, czyli z największym akumulatorem taniej

A teraz – chwilę po debiucie na rynku Volkswagena ID.3 – japońska firma obniżyła ceny modelu LEAF e+ (rocznik 2020) z topowym akumulatorem 62 kWh. Zasięg elektrycznego Nissana na poziomie 385 km (WLTP) teoretycznie powinien wystarczyć np. aby pokonać drogę z Warszawy do Gdyni (382 km autostradą), Wrocławia (353 km) albo wybrać się do Suwałk (ok. 300 km). Auto skrywa 217-konny silnik, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Spokojnie wystarczy do płynnej zmiany pasa ruchu w mieście i wyprzedzania w trasie.

Nissan LEAF e+ / Nissan / pep duran
Nissan LEAF e+ / Nissan / Nissan

LEAF e+ jest dostępny w dwóch poziomach wyposażenia: N-Connecta oraz Tekna.

Pierwszy z nich – N-Connecta – w standardzie oferuje m.in. w pełni ledowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów i adaptacyjne światła drogowe, system kamer 360°, automatyczną klimatyzację z możliwością wcześniejszego (także zdalnego) ustawienia temperatury, 17‑calowe alufelgi. Do tego na ma pokładzie są też podgrzewane przednie i tylne siedzenia oraz koło kierownicy, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją (kompatybilny z aplikacjami Apple Car Play i Android Auto). Taki Nissan LEAF + kosztuje teraz 164 tys. zł, czyli o 31,6 tys. zł taniej wobec ceny zeszłorocznej.

Dla porównania Volkswagen sprzedaż seryjnych wersji ID.3 rozpoczyna w Polsce od średniej wielkości akumulatora 58 kWh z zasięgiem na poziomie 426 km (WLTP). Do wyboru jest także akumulator 77 kWh (zasięg 549 km). Wszystkie modele są oferowane z silnikiem o mocy 204 KM, a ich cena zaczyna się od nieco ponad 155 tys. zł. Wyjściowa wersja Pro Performance seryjnie zapewnia m.in. system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, układy asystujące Front Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition plus czujniki parkowania czy LED-owe światła z przodu i z tyłu. Do tego klimatyzacja Climatronic z możliwościami chłodzenia podczas postoju oraz programowania chłodzenia na określoną godzinę. Później dołączy tańsza wersja Pure (za mniej niż 130 tys. zł) z zasięgiem na poziomie 330 km.

Nissan LEAF / Nissan
Nissan Leaf / Nissan / www.mikelprieto.com

LEAF e+ w bogatszej wersji Tekna oferuje dodatkowo system audio Bose z 6 głośnikami i subwooferem. Ponadto kierowca ma do dyspozycji e-Pedal, który umożliwia rozpędzanie, zwalnianie i hamowanie tylko przy użyciu pedału przyspieszenia – to rozwiązanie sprawdza się w mieście. Do tego system ProPilot łączący działanie inteligentnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa ruchu i elektrycznego hamulca postojowego – pozwala na półautonomiczną jazdę w korku i na trasie. Na pokładzie jest też nawigacja NissanConnect EV i system kamer 360 stopni. Nowa cena elektrycznego Nissana w odmianie Tekna to 167,5 tys. zł – o 33 800 zł mniej niż dotychczas. A jeśli ktoś zechce, to może zamówić system ProPILOT Park czyli asystenta automatycznego parkowania oraz dwukolorowe nadwozie (dostępne również w wersji N-Connecta).

Nissan LEAF e+ / Nissan
Reklama

Bazowy Nissan LEAF to wersja Visia z akumulatorem o pojemności 40 kWh (zasięg do 270 km; silnik 150 KM) – teraz nowa cena startuje z poziomu 122 900 zł. W ofercie są także ostatnie sztuki z rocznika 2019, a kosztują od 117 550 zł.

Nissan LEAF / Nissan
Nissan LEAF e+ / Nissan / Nissan
Nissan LEAF / Nissan