Opel Mokka nowej generacji debiutuje w Polsce jako samochód elektryczny oraz w bardziej przystępnych wersjach z silnikami spalinowymi. Znakiem szczególnym wszystkich odmian jest moduł Opel Vizor, który Mokka wykorzystuje jako pierwsza. To rozwiązanie otwiera nową erę w projektowaniu kolejnych modeli niemieckiej marki. Niczym szyba w kasku motocyklowym zakrywa twarz auta. Za lśniącym czernią panelem zgrupowano czujniki elektronicznych asystentów oraz matrycowe reflektory IntelliLux LED z charakterystycznym motywem skrzydła rozdzielone logo z błyskawicą.

Reklama
Mokka jest pierwszym modelem niemieckiej marki z nowym obliczem – panelem przednim Opel Vizor / Opel

Opel Mokka – nowy model lżejszy o 120 kg

Pod względem konstrukcyjnym wspólnym mianownikiem każdej wersji nowego dziecka Opla jest platforma CMP (Common Modular Platform) stosowana również przez inne marki koncernu PSA. Auto ma 4,15 m długości, czyli jest o 12,5 cm krótsze od poprzednika. Rozstaw osi zyskał 2 mm. Zwisy radykalnie przycięto – z przodu o 61 mm, z tyłu o 66 mm. W efekcie mimo bardziej zwartej karoserii można liczyć na lepszą przestronność w środku. Bagażnik pomieści do 350 l w odmianach spalinowych i 310 l z napędem elektrycznym. Do tego nowa generacja jest nawet o 120 kg lżejsza od poprzednika i chwali się o 30 proc. większą sztywnością skrętną nadwozia.

Reklama
Opel Mokka / Opel
Opel Mokka / Opel

Totalna zmiana w kabinie

W kabinie najważniejszą nowością jest kokpit Opel Pure Panel. Całkowicie cyfrowy, maksymalnie uproszczony w obsłudze. Poziomo rozciągnięta tablica rozdzielcza łączy dwa panoramiczne wyświetlacze skierowane na prowadzącego – ten przed kierowcą ma 12 cali, tuż obok – 10 cali (7 w autach bazowych). Twórcy twierdzą, że wszystko pomyślano tak, by nie rozpraszało uwagi. Nawet wloty powietrza zostały ukryte za ekranami. Szczęśliwie zostało kilka przycisków do obsługi najpotrzebniejszych układów.

<p>Opel Mokka</p> / Opel
Opel Mokka / Opel

Nowa Mokka? Benzyna, diesel i napęd elektryczny

Opel do napędu spalinowej Mokki przewidział silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 100 KM lub 130 KM seryjnie z 6-biegową skrzynią manualną. W mocniejszej odmianie alternatywą jest 8-stopniowy automat z manetkami przy kierownicy. Turbodiesel 1.5/110 KM współpracuje 6-biegową przekładnią ręczną. Producent zapowiada średnie spalanie na poziomie 4,8-3,8 l/100 km (w cyklu NEDC).

Opel Mokka / Opel

Mokka-e dostała silnik elektryczny, który wytwarza 136 KM i 260 Nm. Kierowca ma do wyboru trzy tryb jazdy – Normal, Eco i Sport. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 150 km/h. Akumulator o pojemności 50 kWh powinien zapewnić zasięg do 324 km. Baterie będzie można ładować z gniazdka garażowego, przez Wall Box (prąd trójfazowy 11 kW) czy szybką ładowarkę. Przy użyciu tej ostatniej opcji – stacji ładowania prądem stałym (DC) o mocy 100 kW – uzupełnienie akumulatora do 80 proc. ma trwać około 30 minut. System rekuperacji, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo powinien zwiększyć wydajność całego układu.

Opel Mokka-e / Opel
Opel Mokka / Opel

Opel Mokka – ceny i wersje wyposażeniowe

Opel oferuje w Polsce cztery wersje wyposażeniowe: Mokka, Edition, Elegance i GS Line.

Najtańsza Mokka kosztuje od 79 900 zł i oferuje seryjnie m.in. ESP, kontrolę trakcji, układ wspomagania ruszania pod górę, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, układ ostrzegania przed kolizją (również z pieszym) i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ utrzymania na pasie ruchu, tempomat z ogranicznikiem prędkości, przednie i boczne poduszki oraz kurtynowe poduszki w obu rzędach. Do tego jest również klimatyzacja (Mokka-e z automatyczną), elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, radio z łączami Bluetooth, USB i tunerem cyfrowym DAB (4 głośniki, 7-calowy ekran dotykowy), sportowe koło kierownicy pokryte skórą, spłaszczone u dołu i z przyciskami sterowania, elektryczny hamulec postojowy, reflektory w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED oraz tylne światła LED.

Opel Mokka / Opel
Reklama

Opel Mokka – ceny w Polsce

Peugeot 2008, który jest bliźniaczą konstrukcją kosztuje od 84 400 zł.

Napęd Mokka Edition Elegance GS Line
1.2 Turbo/100 KM Start/Stop M6  79 990 zł 83 750 zł 90 150 zł 94 700 zł
1.2 Turbo/130 KM Start/Stop M6  - 90 250 96 650 101 200
1.2 Turbo/130 KM Start/Stop A8  - 96 750 103 150 107 700
1.5 Diesel/110 KM Start/Stop M6  - 91 750 98 150 102 700
e136 KM 50 kWh 139 900 141 900 147 600 152 000
Opel Mokka / Opel
Opel Mokka-e / Opel
Opel Mokka-e / Opel