Mazda CX-5 drugiej generacji wjechała na rynek w 2017 roku i z miejsca stała się przebojem. To najpopularniejszy model marki w Europie, a w skali świata odpowiada za 30 proc. sprzedaży firmy z Hiroszimy. Jednak Japończycy są świadomi, że dobra passa nie może trwać wiecznie, stąd zafundowali CX-5 modernizację…

Reklama
Mazda CX-5 / Mazda

Pod względem wyglądu bez rewolucji – w końcu po co zmieniać zwycięski styl. Wprawne oko wypatrzy nową grafikę oznaczeń modelu i świeży krój czcionki. Obecnie CX-5 dostępna jest w 10 kolorach nadwozia, wśród których jest nowy lakier, wprowadzony na rok modelowy 2020 – Polymetal Gray.

Mazda CX-5 w kolorze Polymetal Gray / Mazda

Na pokładzie zmiany widać od pierwszego wejrzenia. Mazda CX-5 2020 wita większym 8-calowym ekranem na środku kokpitu. Teraz wskazania nawigacji czy ikonki multimediów są bardziej czytelne. Odświeżone wnętrze podświetlają diody LED. Na wynagrodzenie zapracowali też spece od wyciszenia kabiny – udało im się pozbyć hałasów dochodzących od kół w chwilach wjeżdżania na różne nawierzchnie drogi.

Mazda CX-5 / Mazda

Połowa pracuje

Bazowy wolnossący silnik benzynowy 2.0 Skyactiv-G/165 KM dostał system czasowej dezaktywacji dwóch z czterech cylindrów. Nowy układ zaczyna działać przy małych obciążeniach, np. podczas jazdy ze stałą prędkością na niskich obrotach. Wtedy ma też oszczędzać paliwo i redukować emisję CO2. Inżynierowie zapewniają, że wprowadzone przez nich rozwiązanie pracuje niezauważalnie dla kierowcy. A o jego aktywności dowiaduje się dopiero z wyświetlacza, który pokazuje aktualny stan systemu dezaktywacji cylindrów. W ofercie jest także mocniejszy silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra i mocy 194 KM (seryjnie z automatyczną skrzynią biegów). Ten wariant można mieć z napędem na przód lub 4x4.

Mazda CX-5 / Mazda

Diesel 2.2 Skyactiv-D/150 KM może występować z ręczną lub z automatyczną przekładnią i również z napędem przednim lub oby osi. Z kolei mocniejsza jednostka 2.2 Skyactiv-D/184 KM występuje z napędem na cztery koła i oferuje wybór ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów.

Mazda CX-5 / Mazda

Pieszy na celowniku

Na drodze odmłodzona CX-5 w wersja benzynowych ma dawać lepsze czucie prowadzenia dzięki zastosowaniu dynamicznego amortyzatora układu kierowniczego, który powinien przeciwdziałać przenoszeniu wibracji. Poprawione zostało także zachowanie w warunkach jazdy terenowej – auta z napędem na cztery koła dostały nową funkcję Off-road Traction Assist, czyli wspomagania trakcji po zjechaniu z asfaltu.

Mazda CX-5 / Mazda

Po kuracji Mazda CX-5 jest też na czasie w dziedzinie systemów wspomagających człowieka za kółkiem. System Advanced SCBS w udoskonalonej wersji został wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych. Zmodyfikowany został również układ automatycznego włączania świateł – obecnie powinien działać skuteczniej podczas jazdy w warunkach słabnącego światła dziennego, np. w porze zachodu słońca.

Reklama

Ceny i wyposażenie w Polsce

Mazda CX-5 z rocznika modelowego 2020 jest już dostępna w salonach. Najtańsze auto kosztuje od 113 900 zł za wersję 2.0 Skyactiv-G 165 KM SkyMOTION z napędem na przód.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in.: sys­tem wspo­maga­jący utrzy­manie po­jazdu w pasie ruchu, układ mon­itor­ujący ruch poprzeczny przy co­faniu, wspomaganie ruszania pod górę, tempomat, elek­tromech­an­iczny ham­ulec posto­jowy z funk­cją Auto­hold, sys­tem wspo­maga­jący hamow­anie (za­pobie­ga­jący kol­iz­jom przy małej prędkości A-SCBS), układ dy­nam­icznej st­a­b­il­iz­acji toru jazdy (DSC) z elek­tron­icznym ukła­dem kon­troli trak­cji (TCS), klimatyz­ację auto­matyczną, dwustre­fową z naw­iewem na tylny rząd siedzeń, skórz­aną kierown­icę i gałkę dźwigni zmi­any biegów, re­flek­t­ory di­od­owe ze spryskiwaczami, czujnik deszczu i zmierzchu czy 17-calowe alufelgi.

Mazda CX-5 / Mazda