Historia Mazdy sięga 1920 roku. Wszystko zaczęło się w Hiroszimie – tam Jujiro Matsuda założył firmę Toyo Cork Kogyo zajmującą się produkcją korka. Z czasem działalność przeszła na produkcję obrabiarek. Aż wreszcie nastąpił debiut w świecie motoryzacji. Pierwszym pojazdem był trójkołowiec Mazda GO, który pokazano w 1931 roku, a przypominał skrzyżowanie motocykla z przyczepką samochodową.

Reklama
100 lat Mazdy na jednym zdjęciu. MX-5 100th Anniversary i R360 Coupe / Mazda

Na pierwszy samochód z prawdziwego zdarzenia trzeba było czekać niemal trzy dekady. W 1960 roku pojawiła się Mazda R360 Coupe. Lekkie autko napędzał czterosuwowy silnik – taka jednostka była wówczas niespotykana w klasie kei-car. A lista opcji przewidywała m.in. automatyczną skrzynię biegów.

Mazda MX-5 100th Anniversary i R360 Coupe / Mazda

10 dekad Mazdy. Podróż do przeszłości

Po 100 latach właśnie R360 Coupe posłużyła projektantom Mazdy za inspirację przy tworzeniu nowej, jubileuszowej gamy modeli. Samochody z serii 100th Anniversary wyróżnia dwubarwne nadwozie łączące burgund i biel Snowflake White. Jednym ze smaczków podkreślających ich wyjątkowość są dekielki felg ze specjalnym logo.

Mazda stawia na delikatne detale / Mazda

Na pokładzie jak okiem sięgnąć wszystko krzyczy 100 lat! Jubileuszowe oznaczenia widać na dywanikach, zagłówkach foteli czy nawet obudowie kluczyka w specjalnym pudełku. Aż szkoda zachlapać urodzinowym tortem wykładzinę podłogi w kolorze burgund.

Mazda MX-5 100th Anniversary / Mazda

W Polsce w wersjach 100th Anniversary jesienią 2020 dostępne będą: Mazda 3, Mazda CX-30, Mazda 6, Mazda CX-5, roadster MX-5 i elektryczna Mazda MX-30. Ceny poznamy przed wakacjami.

Mazda R360 Coupe, MX-5 i elektryczna MX-30. W tej ostatniej na pokładzie nie brakuje korka, który dał początek 100-letniej historii japońskiej firmy / Mazda
Podróż do przeszłości? Mazda R360 Coupe / Mazda
Mazda 100th Anniversary / Mazda
Mazda 100th Anniversary / Mazda
Mazda MX-5 100th Anniversary / Mazda