Jeep po wypuszczeniu na rynek modeli Renegade i Compass upatrzył dla siebie miejsce poniżej tego pierwszego i poważnie rozważa wprowadzenie do sprzedaży jeszcze mniejszego i najtańszego w swojej gamie SUV-a.
- Nowy baby Jeep byłby oferowany w Europie i innych rynkach gdzie tak małe pojazdy sprzedają się dobrze, ale nie w USA - stwierdził Manley.
Jaki będzie najmniejszy z Jeepów? Można spodziewać się ciekawego auta zwłaszcza, kiedy chlebem powszednim od 1941 roku jest produkcja aut terenowych. Z doniesień włoskiego dziennika La Stampa (współwłaścicielem gazety jest firma inwestycyjna Exor, większościowy udziałowiec FCA) wynika, że nowy SUV miałby mniej niż 4000 mm długości i byłby produkowany w fabryce FCA w Pomigliano nieopodal Neapolu. Obecnie powstaje tam Fiat Panda.
Nowy Jeep dla Włochów? Nowy Fiat Panda w Tychach?
Jeśli władze koncernu zdecydują się na produkcję najmniejszego modelu marki Jeep w Pomigliano, wówczas planowany Fiat Panda nowej generacji będzie musiał zwolnić miejsce dla nowego SUV-a. W tym momencie na celownik FCA trafia fabryka w Tychach - właśnie z Włoch do Polski w 2020 roku ma być przeniesiona produkcja Pandy nowej generacji.
Scenariusz włoskich mediów pokrywa się ze słowami szefa FCA Sergio Marchionne, który wiosną 2017 roku w Genewie stwierdził: Panda zostanie przeniesiona z Pomigliano około 2019-2020 roku.
W 2017 roku w Europie zarejestrowano 15,57 mln nowych samochodów (o ponad 3 proc. więcej niż 2016). A największy udział w tej liczbie mają modele SUV - ponad 29 proc. rynku należy do tych aut. Z danych Jato Dynamics wynika też, że w 2017 roku padł rekord - pierwszy raz w historii europejskiego rynku zanotowano 4,56 mln rejestracji SUV (wobec 3,81 mln w 2016; wzrost o 19,5 proc.). I pomyśleć, że jeszcze 10 lat temu udział SUV-ów w sprzedaży był na poziomie 8,5 proc. Prognozy na przyszłość wskazują dalszy wzrost zapotrzebowania na najróżniejszej maści podwyższone osobówki.