W ciągu dwudziestu lat produkcji (1955-1974) z taśmy zakładów Volkswagena w Osnabruck zjechało blisko 450 tys. sztuk modelu karmann ghia. Zdecydowaną większość z nich stanowiła odmiana coupe, której wyprodukowano 362 601 sztuk. Kabrioletów wyprodukowano tylko 80 881 egzemplarzy.
Volkswagen karmann ghia jako prototyp pojawił się w 1953 r., ale była to prezentacja wyłącznie wewnątrz firmy. Decyzja o rozpoczęciu produkcji zapadła szybko i już 2 lata później karmann ghia oficjalnie wkroczył na salony.
Wszystko zaczęło się jednak od tego, że Wilhelm Karmann zlecił firmie projektowej Ghia z Turynu zaprojektowanie stylowego na tamte czasy niedużego kabrioletu. Ze względu na dostępność podzespołów z garbusa początkowo zdecydowano się jednak na uruchomienie produkcji wersji coupe.
Samochód pochodzi z prywatnej kolekcji i jest w doskonałym stanie
Karmann Ghia z 1972 roku, który zostanie zaprezentowany podczas Classic Moto Show w krakowskim Muzeum Inżynierii Miejskiej (02-04.09), to auto w wersji coupe napędzane silnikiem benzynowym 1.6 l o mocy 50 KM. Samochód trafił do Polski półtora roku temu.
Po imporcie do kraju auto poddano gruntownej renowacji zarówno jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jak i podzespoły mechaniczne. VW zarejestrowano jako auto zabytkowe.