Prezes zmarł w niedzielę wieczorem po długiej chorobie. Z pewnością był architektem rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i grupy Fiata w Polsce - powiedział Bogusław Cieślar, rzecznik Fiat Auto Poland.

Reklama

Pavoni urodził się w Rzymie. Był związany z grupą Fiata od 1969 r., pracując w centrali tej firmy w Turynie. W 1978 r. został szefem przedstawicielstwa Fiata w Polsce. Był nim do 1995 r., z dwuletnią przerwą na kierowanie przedstawicielstwem koncernu w Moskwie, w latach 1990-1992.

Pavoni przez cały czas był faktycznym szefem Fiata w Polsce. W 1992 r. jako członek zespołu negocjacyjnego uczestniczył w rozmowach dotyczących prywatyzacji Fabryki Samochodów Małolitrażowych FSM w Bielsku-Białej. Utworzono z niej wówczas trzy spółki z udziałem Skarbu Państwa i kapitału Fiata: Fiat Auto Poland (produkcja samochodów), Magneti Marelli (produkcja komponentów samochodowych) i Teksid Poland (metalurgia).

Pavoni koordynował inwestycje Fiata w tych spółkach, a w kolejnych latach uczestniczył w tworzeniu kolejnych firm koncernu w Polsce. W 1995 r. stanął na czele zarządu spółki Fiat Polska, reprezentującej grupę w Polsce. Był na tym stanowisku aż do śmierci. Od 2002 r. kierował także wiodącą spółką - Fiat Auto Poland. Nadzorował i koordynował wszystkie przedsięwzięcia Fiata w Polsce, zasiadając w zarządach i radach nadzorczych różnych spółek grupy.

Enrico Pavoni był też prezesem Polskiego Związku Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych. Był też m.in. członkiem rady nadzorczej Pekao, wiceprezydentem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, członkiem Komitetu Konsultacyjnego Włoskich Przedsiębiorców przy Ambasadzie Republiki Włoskiej w Warszawie, członkiem Rady Powierniczej Akademii im. Leona Koźmińskiego, a także członkiem Konwentu Politechniki Warszawskiej.

Za swoją działalność został odznaczony m.in. Krzyżem Oficerskim Republiki Włoskiej oraz Krzyżem Komandorskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej.