Pierwszym zasilonym autem była sportowa Tesla Roadster, którą oglądać można na Manufaktura Car Show 2012. Punkt uruchomiła firma e+ electric mobility, która posiada własną, ciągle rozbudowywaną, sieć punktów doładowań pojazdów elektrycznych.

Stacja w Łodzi jest pierwszym punktem doładowań sieci e+ poza Warszawą. Proces ładowania samochodu elektrycznego sprowadza się do podłączenia odpowiednio dostosowanego auta do punktu ładowania. Ładowanie można przerwać w każdej chwili i rozpocząć je na nowo w innej lokalizacji. Szacuje się, że koszt energii potrzebnej do przejechania 100 km samochodem elektrycznym to koszt ok. pięciu złotych.

Reklama

Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że w ub. roku w Polsce sprzedano mniej niż 40 samochodów elektrycznych, podczas, gdy we Francji rejestrowanych jest ponad 400 takich aut miesięcznie. Według specjalistów największymi barierami w rozwoju tego rynku w Polsce to wciąż wysoka cena aut, ale również brak infrastruktury.