Co nowego? Ma większy wlot powietrza i światła do jazdy dziennej LED. Wybór aluminiowych obręczy wzbogacił się o trzy nowe wzory: poza 9-ramiennymi, na których seryjnie jeździ smart fortwo passion, dostępne są także obręcze 3-ramienne o pojedynczych lub podwójnych ramionach owinięte szerokim paskiem gumy (opony).
Wśród siedmiu dostępnych lakierów nadwozia debiutuje opcjonalny, matowy antracyt. Smarta fortwo BRABUS Xclusive można mieć w arktycznej bieli. Miękkie poszycie dachu smarta cabrio występuje w trzech kolorach standardowych (czarny, czerwony i niebieski) oraz sześciu dodatkowych z programu smart BRABUS.
Wnętrze? Wersje pulse i passion mogą pochwalić się dodatkowymi akcentami kolorystycznymi - srebrną ramką wokół wlotu powietrza i tylną listwą o tej samej barwie, lakierowanymi w kolorze nadwozia spojlerami oraz lusterkami dopasowanymi do odcienia tridionu.
Model fortwo po zmianach jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia (pure, pulse, passion, BRABUS i BRABUS Xclusive) i dwóch wersjach nadwoziowych (coupé i cabrio). Napęd? Wersja elektryczna, benzynowa mikrohybryda i turbodiesel cdi. Na szczycie jest jednostka benzynowa z turbodoładowaniem.
Po świecie jest już ponad 1,3 mln smartów fortwo - od chwili premiery w 1998 roku. W 2011 roku na drogi wyjechało 101 996 egzemplarzy modelu, o 4,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Ceny smarta fortwo rozpoczynają się od 39 700 zł za wersję 61 KM mhd pure.