Volvo chwali się wynikami sprzedaży w Polsce w 2011 roku. Szwedzki producent sprzedał nad Wisłą 5151 samochodów - to najwyższy wynik w historii. 

Z kolei pod względem rejestracji nowych aut, Volvo obroniło pierwsze miejsce z poprzednich kwartałów i zakończyło rok na pozycji lidera segmentu Premium. Mimo malejących słupków segmencie Premium (o 12 proc.). 

Zdaniem analityków taki wynik Volvo jest efektem wysokiej popularności modelu XC60 oraz wprowadzenia na rynek nowego Volvo S60 i V60. Oba modele okazały się prawdziwymi hitami i cieszą się niesłabnącą popularnością.

Sprzedaż najnowszych modeli, ale również stała popularność pozostały samochodów, pozwoliły Volvo w Polsce zwiększyć swój udział zarówno w segmencie Premium - do 26,7 proc., jak i w całym rynku - do 1,8 proc. Volvo zwiększyło również swoją przewagę nad konkurencją z segmentu Premium do kilkuset samochodów. To najlepsze wyniki Volvo w ciągu kilku ostatnich lat. 

Volvo staje teraz przed dużym wyzwaniem, aby utrzymać pozycję lidera w segmencie Premium w 2012 roku. Wprowadzenie do oferty nowego samochodu z segmentu C/D - Volvo V40 oraz otwarcie największego salonu dealerskiego Volvo w Polsce - może Volvo pomóc ten cel zrealizować. Na pewno 2012 rok będzie bardzo trudny, ponieważ sytuacja na polskim rynku motoryzacyjnym nie napawa optymizmem. Jednak liczymy, że nasze dedykowane oferty, jak i wprowadzenie nowych produktów pomogą nam utrzymać pozycję lidera segmentu Premium - podsumował Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Polska.