Starosta bocheński Jacek Pająk proponuje, aby przewoźnicy, odbiorcy i dostawcy towarów podpisywali z władzami lokalnymi umowy i dobrowolnie płacili za zgodę na przejazd ciężarówek po drogach objętych zakazem.

Reklama

Jak mówi Adam Korta z bocheńskiego zarządu dróg miejskich, prowadzone są konsultacje społeczne z lokalnymi przedsiębiorcami. "Do końca roku mają zgodę na poruszanie się ciężarówkami po zarządzanych przez nas drogach. Do tego czasu zamierzamy podjąć decyzję dotyczącą wprowadzenia nowych rozwiązań. Na razie ich analizę zleciliśmy prawnikom" - dodaje.

Pomysł popiera Związek Powiatów Polskich (ZPP) i namawia władze innych regionów do korzystania z takich rozwiązań. "Samorządy od kilku lat wydają na drogi 8-10 mld zł. Następną pozycją w budżetach jest ochrona środowiska, która pochłania 2 mld zł. Te liczby pokazują, jak wielką wagę władze lokalne przywiązują do inwestycji drogowych" - mówi Marek Wójcik z ZPP.