Chodzi o samochody wyprodukowane między czerwcem a grudniem 2012 roku. Istnieje ryzyko, że w razie wypadku poduszka powietrzna pasażera nie zadziała tak, jak powinna.

Mercedes zapewnia jednak, że jak dotąd nie odnotowano takich przypadków. W samych Niemczech warsztaty będzie musiało odwiedź blisko 6 tysięcy właścicieli nowej klasy A. 

Mercedes nie jest jedyną niemiecką marką, która ma problemy z wadliwymi poduszkami powietrznymi...


BMW poinformowało, że w niektórych egzemplarzach bawarskiej "trójki" (E46) mogły zostać zainstalowane wadliwie wyprodukowane poduszki powietrzne po stronie pasażera. W razie wypadku poduszka może nie otworzyć się w pełni lub może dojść do przerwania metalowej osłony generatora gazu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objęte są 294 samochody marki BMW 3 (E46). Niżej znajdziesz listę numerów VIN.

BMW obiecuje informować właścicieli samochodów listem poleconym o możliwości wystąpienia usterki oraz zaprosi ich do punktu serwisowego w celu profilaktycznej wymiany modułu powietrznej pasażera.

W ostatnich tygodniach do serwisów wzywano też kierowców volkswagenów i samochodów japońskich jak honda, mazda, toyota i nissan. Wszystkie te marki korzystały z usług tego samego dostawcy poduszek powietrznych.