Dziennik.pl jako pierwszy na świecie publikuje premierowe zdjęcia nowej syreny. Arkadiusz Kaminski, polsko-kanadyjski projektant przemysłowy, założyciel i dyrektor generalny AK Motor International Corporation, udostępnił je nam na wyłączność.

>>>Arkadiusz Kaminski: Syrena oficjalnie z powrotem w grze! ROZMOWA dziennik.pl

Przypominamy, że Fabryka Samochodów Osobowych S.A. oraz Arkadiusz Kaminski zawarli w lutym 2013 roku umowę regulującą przyszłość marki "Syrena". Po dziesięciu miesiącach od złożenia podpisów wreszcie wiadomo, jak wygląda prototyp nowej syreny - oto pierwsze zdjęcia.

Nowa AK syrena meluzyna będzie autem z przednim napędem. Planujemy zastosowanie silników trzy- i czterocylindrowych o różnej pojemności w zależności od poziomu wyposażenia. Jednostka napędowa będzie ułożona poprzecznie z przodu. Nowa syrena meluzyna S (na zdjęciach) to wersja sportowa z napędem na cztery koła. - powiedział dziennik.pl Arkadiusz Kaminski.

Zaznaczył, że nowa syrena jest inspirowana oryginałem przedstawionym w Poznaniu 1955 i produkowanym do 1983 roku, zwłaszcza jeśli chodzi o linię i motywy stylistyczne.

Biznesmen w rozmowie z nami przyznaje, że przygotowywana jest również wersja syreny meluzyny z napędem hybrydowym benzynowo-elektrycznym - auto zostanie przedstawione w najbliższych miesiącach, jako syrena meluzyna HS.

Przewidujemy organizację wyścigowej ligi Syrena Sport. Będzie to okazja do zaprezentowania sportowych syren oraz ich technologii, zarówno jej fanom, jak i osobom, które nigdy wcześniej o tej marce nie słyszały. W planach mamy różne konfiguracje nowej syreny. Wierzę, że to ogromna szansa dla Polski, aby podzielić się tym legendarnym samochodem z resztą świata - powiedział nam Kaminski.

Ile może kosztować nowa Syrena i gdzie będzie produkowana? W wywiadzie udzielonym dziennik.pl Kaminski zapowiedział, że AK syrena będzie dostępna z różnymi konfiguracjami nadwoziowymi opartymi o tę samą platformę i ten sam design - różne wersje auta będą konstruowane w oparciu o istniejące rozwiązania, które będą łączone w różnych konfiguracjach - mówiąc w uproszczeniu - niczym klocki lego. Dzięki temu będzie przystępna cenowo dla przeciętnego nabywcy.

Będą też wersje oferujące wyższe osiągi i lepsze wyposażenie, które podniosą cenę na dużo wyższy pułap. Pozostajemy wierni kwestii przystępności cenowej, która charakteryzowała oryginalne samochody marki Syrena, ale mamy też koncepcję, która wzniesie markę, pozwoli jej wejść do bardziej ekskluzywnego, prestiżowego towarzystwa - zapowiedział Kaminski.

Dyrektor generalny AK Motor International Corporation powiedział nam, że plan jest taki, żeby budowa samochodu zawsze odbywała się w Polsce.

Jesteśmy na to zdecydowani w 100 proc. Ale Syrena może być montowana także w innych krajach lub regionach, o ile jednocześnie jej wytwarzanie będzie się odbywać w Polsce. To dziś powszechna praktyka, np. volkswageny są zawsze produkowane w Niemczech, ale jednocześnie w wielu innych częściach świata. AK Syrena musi stać się globalną marką o polskich korzeniach. - powiedział Kaminski.