W skład systemu wchodzi zamontowana z tyłu samochodu kamera oraz zespół ultradźwiękowych czujników odległości, które służą do ustalenia wielkości dostępnego miejsca oraz określania kąta obrotu kierownicy niezbędnego do wprowadzenia samochodu na planowane miejsce postoju.

Po zatwierdzeniu przez kierowcę wykonania proponowanego manewru, system w pełni automatycznie decyduje o skręcie kół, a kierowca reguluje jedynie prędkość samochodu (maksymalnie do 4 km/h) podczas wykonywania manewrów.

System wyposażono w kamerę umieszczoną nad tylną tablica rejestracyjną oraz dwa czujniki boczne zamontowane na krawędziach bocznych przedniego zderzaka. Jeśli kierowca chce zaparkować równolegle, wówczas powinien powoli przejechać wzdłuż wolnego miejsca i zatrzymać samochód po jego minięciu tak, jak zwykle postępuje podczas takich manewrów. Dzięki temu czujniki mogą ocenić dostępną przestrzeń.

Po włączeniu wstecznego biegu i wybraniu funkcji parkowania równoległego, system ułatwiający parkowanie wyznacza docelową pozycję na podstawie sygnałów z czujników ultradźwiękowych. System wyznacza tor jazdy, dobiera odpowiedni kąt skrętu kół i wyświetla docelową pozycję pojazdu na ekranie.

Kierowca zatwierdzając zaproponowaną pozycję docelową pojazdu uruchamia system. W chwili, kiedy zwolni pedał hamulca, samochód zaczyna się cofać z niewielką prędkością. System kontroluje elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS i monitorując prędkość pojazdu dzięki sygnałom z układu hamulcowego i przeniesienia napędu, prowadzi LS600h na docelowe miejsce parkingowe.

Inteligentny system ułatwiający parkowanie w podobny sposób pomaga również podczas parkowania prostopadłego.

W tym przypadku kierowca musi zatrzymać samochód prostopadle do wybranego miejsca, a następnie włączyć wsteczny bieg i wybrać funkcję parkowania prostopadłego. W ten sposób uruchomi czujniki ultradźwiękowe oraz tylną kamerę. Kiedy kierowca potwierdzi zaproponowaną pozycję docelową na ekranie, system za pomocą elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, doprowadzi LS600h do miejsca docelowego.

Podczas automatycznego parkowania kierowca ma za zadanie jedynie regulować prędkość pojazdu oraz zatrzymać go w odpowiedniej chwili naciskając pedał hamulca. W każdej chwili może wyłączyć tryb automatyczny wciskając pedał przyspieszenia lub delikatnie obracając kołem kierownicy.