Orlando to debiut Chevroleta w klasie vanów. Siedmiomiejscowa nowość powstała na platformie chevroleta cruze. Wygląd - czegoś podobnego Chevrolet jeszcze nie odważył się wypuścić na drogę - model produkcyjny niewiele różni się od tego, co zobaczyliśmy w prototypie z 2008 roku. 

Orlando bardziej przypomina auta z gatunku crossover niż statecznego (nudnego?) vana. Nisko poprowadzona linia dachu, muskularne, wysunięte błotniki mogą wypełnić 16-, 17- a nawet 18-calowe koła. Samochód znajdzie swoich fanów… Wnętrze będzie można dowolnie aranżować - ustawione jak w teatrze fotele każdemu z pasażerów pozwolą zobaczyć, co się dzieje wokół auta.

Możliwości? Zapowiadają się obiecująco. W kilka sekund w zależności od potrzeb da się zmieniać proporcje ilości miejsca dla pasażerów i pojemności bagażnika. Kiedy na pokładzie zasiądą tylko dwie osoby - samochód stanie się pojemną furgonetką do przewozu paczek, paczuszek, walizek i walizeczek.

Zdaniem ludzi z Chevroleta Orlando będzie jednym z najbardziej pakownych vanów w klasie.

Jazda? Do wyboru dostaniemy jeden z trzech najnowszych silników Chevroleta: benzynowy 1.8/141 KM lub turbodiesla 2.0 o dwóch poziomach mocy 131 KM lub 163 KM.

Orlando będzie jedną z czterech gwiazd Chevroleta w czasie jesiennego salonu samochodowego w Paryżu. Pełna produkcja ruszy w październiku, a sprzedaż w Europie wystartuje na początku 2011 r.

Wiemy, że Orlando będzie można kupić z jednym z trzech rodzajów wyposażenia ale już podstawowy zaoferuje systemem stabilizacji toru jazdy, sześć poduszek powietrznych i elektrycznie regulowane lusterka w standardzie.

"Nowy wielofunkcyjny Orlando to początek ambitnego programu wprowadzenia siedmiu nowych produktów w czasie najbliższych 15 miesięcy. Jesteśmy pewni, że Orlando dostarczy w segmencie pojazdów wielofunkcyjnych nie tylko znakomitą wartość w atrakcyjnej cenie, lecz także odrobinę czegoś nowego - funkcjonalności z charakterem - oraz szansy na dalsze zwiększenie sprzedaży w Europie. Myślę, że pozyska też dla marki Chevrolet nowych klientów." - powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.