Spalaniem będziesz chwalić się kolegom! Zobacz, co potrafi nowa Kia pro_cee'd
1 Model pro_cee'd to trzydrzwiowa alternatywa dla standardowej pięciodrzwiowego cee'da występującego z nadwoziem hatchback, lub kombi. Pro_cee'd jest niższy i kreuje bardziej sportowy wizerunek, w porównaniu do bardziej praktycznych odmian modelu.
dziennik.pl
2 Budując auto Koreańczycy nie poszli na łatwiznę i nie poprzestali na przesunięciu słupka B i zakryciu blachą dziury po tylnych drzwiach. Nadwozie zostało całkowicie przeprojektowane. Obniżono linię dachu i pochylono klapę bagażnika.
dziennik.pl
3 Te zabiegi nadały sportowy charakter, jednak nieco obniżyły praktyczność auta. Drzwi są sporo dłuższe, więc trzeba szukać szerokich miejsc parkingowych, wsiadanie do tyłu wymaga odrobiny gimnastyki, a sięganie po pas bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie foteli może wywołać kontuzję. Ale taki już jest urok aut trzydrzwiowych…
KIA
4 Zadziorną i opływową karoserię auta ozdobiono kilkoma przetłoczeniami i diodami LED. Do charakteru auta idealnie pasuje grill przypominający tygrysi nos - to znak rozpoznawczy nowej linii modelowej marki Kia. Dyskusyjną kwestią w przypadku egzemplarza udostępnionego nam do jazd testowych jest dobór koloru nadwozia. Niektórzy mieli skojarzenia z popularnym odcieniem z daewoo tico. Drugim elementem do wymiany, są felgi - naszym zdaniem są za małe i mają "zbyt grzeczny" wygląd.
dziennik.pl
5 Wnętrze zaprojektowano w modnym obecnie stylu - nowocześnie i bogato. Osoby, które przesiądą się do cee'da z kilkuletnich aut, mogą doznać szoku i będą musiały bliżej zapoznać się z instrukcją obsługi auta. Za kierownicą siedzi się nisko. Pozytywnie wpływa to na poczucie bezpieczeństwa i zbliża kierowcę do świata sportowych samochodów. Wszystkie przyrządy znajdują się pod ręką, a jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza jest znacznie lepsza niż w przypadku poprzedniego modelu.
dziennik.pl
6 Fotele nie są najlepsze w klasie, jednak nie są też najgorsze. Spokojnie można w nich spędzić kilka godzin, jednak przy gwałtownych zmianach kierunku nie podtrzymują pleców. Podróżom w komfortowych warunkach sprzyja także zawieszenie. Jego cicha praca jest przerywana jedynie w chwili gdy koło wpadnie w większą nierówność. Na odcinkach dróg pozbawionych wyrw i kolein zawieszenie trzyma auto w ryzach. Pozwala kontrolować pojazd nawet w szybko pokonywanych zakrętach, jednak z nimi nie radzi sobie nieco "wirtualny" układ kierowniczy. Nawet w najbardziej agresywnym ustawieniu sport, powinien pracować z większym oporem i czułością.
dziennik.pl
7 Pod maską testowanego pro_cee'da zamontowano turbodiesla z rodziny CRDi o pojemności 1,6 l, który zamienia olej napędowy na moc 128 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pomiędzy silnikiem a kołami pracuje manualna skrzynia biegów. Na szóstce auto rozpędzi się niemal do 200 km/h.
dziennik.pl
8 Odpowiednio szybka zmiana trzech pierwszych biegów z pedałem gazu wciśniętym do podłogi to sposób na rozpędzenie auta do prędkości wyrażonej trzycyfrową liczbą. W tym przypadku pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po niemal 11 sekundach. To nie jest wynik, którym można pochwalić się kolegom.
dziennik.pl
9 Można się jednak pochwalić niskim zużyciem paliwa. Kia pro_cee'd zadowoli się średnio niecałymi 6 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów. Czy klekoczący silnik pasuje do młodzieżowo zaprojektowanego auta? Zdecydowanie nie. Jednak historia zna przypadki, gdy turbodoładowane diesle montowano do kabrioletów (np. audi 80 lub A4), a nawet do aut w stylu retro (np. volkswagen new beetle lub fiat 500). Więc jeśli kierowca jest w stanie za to zapłacić, to producent musi dać mu taką możliwość.
dziennik.pl
10 Za plecami pasażerów tylnej kanapy wygospodarowano miejsce na bagaże. Ich łączna objętość może maksymalnie wynosić aż 380 litrów. Oferta modelu pro_cee'd obejmuje dwie jednostki benzynowe: 1,4/100 KM i 1,6 GDI o mocy 135 KM, a także dwa turbodiesle CRDi: 1,4/90 KM i 1,6/128 KM. Dla mocniejszego benzyniaka i turbodiesla do wyboru jest także rodzaj skrzyni biegów. Zarówno manual jak i automat mają po sześć przełożeń. Cena?
dziennik.pl
11 Aby wyjechać z salonu Kii najtańszym pro_cee'dem należy przygotować około 57 tysięcy złotych. Jednak przy konfigurowaniu auta należy się pilnować, ponieważ łatwo przekroczyć kwotę 85 tysięcy złotych. Modele, które zbudowały rzesze wielbicieli niemieckich kompaktów były znacznie gorsze, a ich ulepszanie trwało znacznie dłużej niż ma to miejsce w przypadku produktów koreańskich. Dlatego można spodziewać się, że niebawem to nie koreański przemysł motoryzacyjny będzie się wzorował na niemieckim, a wręcz odwrotnie. I jeszcze coś… Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie producent obiecuje, że pro_cee'd oferowany będzie z gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli pojazdu...
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję