Nowy wózek dla Polaka! Za grosze
1 Agresywny przód sprawia, że spark na postoju wygląda jakby pędził 100 km/h. Ogromne lampy sięgające niemal do słupka A i wloty powietrza w przednim zderzaku narysowano zdecydowaną kreską
dziennik.pl
2 Linia boczna auta to konsekwentnie kontynuowana walka o uwagę przechodniów i innych kierowców. Wysoka linia szyb i ostre przetłoczenia w okolicy błotników nadają sylwetce atletycznych cech. Aby nie zakłócać estetyki boków karoserii tylne klamki umieszczono w słupkach. Tył sparka to zwieńczenie dzieła projektantów. Od lotki nad tylną szybą po zderzak jest oryginalnie. Linie układają się tak, że karoseria auta zdaje się być pochylona do przodu niczym gotowy do skoku drapieżnik
dziennik.pl
3 Wnętrze? Zegary na modłę motocyklową mogą się podobać. Testowanego sparka wyposażono w klimatyzację i radioodtwarzacz, którym można sterować z koła kierownicy obszytej skórą. Na liście wyposażenia znalazły się też elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także złącze USB i AUX
dziennik.pl
4 Deska rozdzielcza jest pełna miękkich linii oddzielających różnego rodzaju materiały. Wszystkie plastiki użyte do stworzenia wnętrza sparka są przyzwoitej jakości, co jest miłym zaskoczeniem biorąc pod uwagę cenę auta
dziennik.pl
5 Wewnątrz może przeszkadzać to, że fotel kierowcy i pasażera jest zamontowany zbyt wysoko. Kierowca o wzroście powyżej 180 cm będzie miał problem z obserwacją np. sygnalizacji świetlnej zamontowanej nad pasem ruchu, ponieważ górna krawędź szyby jest na wysokości jego oczu
dziennik.pl
6 Drugą wadą jest brak podświetlenia paneli do sterowania szybami. W nocy kończy się tak, że kierowca otwiera nie tą szybę, którą chce. Poza tym wszystko na swoim miejscu
dziennik.pl
7 Jak na auto miejskie spark oferuje sporą ilość miejsca w kabinie. Tylna kanapa jest przeznaczona dla trzech osób, jednak najlepiej będą się tam czuły dzieci
dziennik.pl
8 Bagażnik auta ma pojemność 170 litrów...
dziennik.pl
9 ...po złożeniu asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy...
dziennik.pl
10 ... pojemności rośnie do 568 litrów
dziennik.pl
11 Lista wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa obejmuje komplet poduszek i kurtyn powietrznych, a także systemy: ABS, ESP (stabilizuje tor jazdy), ASR (kontrola trakcji), a także układ wspomagający nagłe hamowanie
dziennik.pl
12 W standardzie są napinacze przednich pasów bezpieczeństwa i kontrolki niezapiętych pasów
dziennik.pl
13 Rodzice wożący pociechy docenią system ISOFIX, który zapewnia bezpieczne przymocowanie fotelika
dziennik.pl
14
dziennik.pl
15 Skąd moc?
dziennik.pl
16 Klasyczny czterocylindrowy silnik 1.2 produkuje 81 KM, co spokojnie wystarczy do napędzania ważącego niespełna 1000 kg auta. Przyspieszenie do setki trwa ponad 12 sekund, a prędkość maksymalna to 164 km/h. Jednostka pracuje cicho i elastycznie. Aby korzystać z pełnej mocy i maksymalnego momentu obrotowego należy kręcić silnik powyżej 4800 obr/min co nie pozostanie bez wpływu na zużycie paliwa. Przy spokojnym traktowaniu gazu spark spala średnio około 6 litrów benzyny
dziennik.pl
17 Zawieszenie radzi sobie z nierównościami w przyzwoity sposób, jednak krótki rozstaw osi powoduje nerwowe zachowanie auta podczas przejeżdżania po porzecznych nierównościach. Spark w mieście czuje się jak ryba w wodzie.
dziennik.pl
18 Chevrolet idzie na wojnę i nie zamierza brać jeńców. Tym razem pole bitwy to segment A, gdzie od lat o miejsce na podium walczą Włosi i Niemcy. Nikt nigdy wcześniej nie miał w ofercie auta, takiego jak chevrolet spark
dziennik.pl
19 Agresywny przód sprawia, że spark na postoju wygląda jakby pędził 100 km/h. Ogromne lampy sięgające niemal do słupka A i wloty powietrza w przednim zderzaku narysowano zdecydowaną kreską
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję