Hit Forda już w Polsce. Silnik diesla niech się schowa
1 Zwłaszcza jeśli jest to wersja z praktycznym nadwoziem kombi, mocnym i oszczędnym silnikiem 1.6 Ecoboost oraz bogatym wyposażeniem Titanium
dziennik.pl
2 Mondeo to samochód duży, lecz nie sprawia wrażenie ociężałego, a nawet jeśli, to nikt od auta z nadwoziem kombi nie wymaga miękkości linii i zgrabności dobrze narysowanego coupe. Bryła samochodu to jednak jedno, zaś jej wykończenie i stylizacja, to drugie
dziennik.pl
3 Zacząć trzeba od koloru nadwozia: Księżycowego Nieba (Lunar Sky), który nie jest zbyt krzykliwy, a zarazem pozwala się wyróżnić Fordowi w morzu srebrnych i czarnych aut. Do tego dochodzą opcjonalne felgi o średnicy 18 cali. Całości dopełniają światła LED to jazdy dziennej, tylne lampy także wykonane w technologii diodowej oraz relingi dachowe, które i dodają urody i podnoszą wartość użytkową. Całość prezentuje się ładnie, elegancko i nie ostentacyjnie.
dziennik.pl
4 Wykończenie wnętrza auta, jak i jakość materiałów robią naprawdę pozytywne wrażenie. W zasadzie nie wiadomo, czy siedzimy jeszcze w popularnym aucie rodzinnym czy limuzynie klasy premium
dziennik.pl
5 Nie znaczy to jednak, że jesteśmy osaczeni przez dziesiątki przycisków i wyświetlaczy. Wręcz przeciwnie – odpowiednie rozplanowanie elementów panelu środkowego pozwala na łatwą i intuicyjną obsługę radia czy klimatyzacji. Do dyspozycji kierowcy pozostaje dodatkowo sterowanie za pomocą przycisków na kierownicy
dziennik.pl
6 Z czystym sumieniem można stwierdzić, że w każdym Mondeo mamy do czynienia z wręcz nieprzyzwoitą przestronnością kabiny - na miejscu pasażera obok kierowcy można tańczyć, zaś z tyłu wyprowadzać psa na spacer
dziennik.pl
7 Z przodu wygodną pozycję zajmą nawet osoby o wzroście dwóch metrów, zaś z tyłu na ciasnotę nie będzie narzekać nawet komplet pasażerów. Bagażnik ma pojemność standardowo pojemność 554 l, lecz po rozłożeniu tylnej kanapy ta wartość zwiększa się do 1745 l
dziennik.pl
8 Silnik, który pracował pod maską testowanego modelu, to benzynowy 1.6-litrowy Ecoboost o mocy 160 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Sto koni z litra pojemności? Idea downsizingu rozwija się na tyle szybko, że niedługo ta wartość równie dobrze może zostać podwojona
dziennik.pl
9 Ten niewielki motor bardzo sprawnie napędza ważące ponad 1400 kg auto. Doładowany silnik równomiernie rozwija moc, a po wciśnięciu pedału gazu z podłogę, funkcja overboost zwiększa moment obrotowy do 270 Nm. Co ważne – robi to w całkowitej ciszy. Także w czasie jazdy po autostradzie do uszu pasażerów nie dociera zbyt wiele odgłosów z komory silnika. Zastosowanie doładowania, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz zmiennych faz rozrządu pozytywnie wpłynęło na osiągi auta - 9,6 s do setki oraz znakomita, jak na tak mały silnik elastyczność
dziennik.pl
10 Auto w teście spaliło średnio 10 l benzyny w mieście i 7 l w trasie. Przy spokojnej jeździe na trasie, wartość ta może obniżyć się nawet o ponad litr. Do tego dochodzi niska emisja spalin, wynosząca 158 g/km
dziennik.pl
11 Auto w teście spaliło średnio 10 l benzyny w mieście i 7 l w trasie. Przy spokojnej jeździe na trasie, wartość ta może obniżyć się nawet o ponad litr. Do tego dochodzi niska emisja spalin, wynosząca 158 g/km
dziennik.pl
12 W kwestii bezpieczeństwa Mondeo także nie zawodzi. W skład wyposażenia z tego zakresu wchodzi komplet poduszek (łącznie z poduszką kolanową), ABS, a także układ IVD (połączenie systemu stabilizacji toru jazdy z układem kontroli trakcji). W bardziej niestandardowe systemy auto zostanie wyposażone wraz z zamówieniem pakietu Drive Assistance. W jego skład wchodzi kilka systemów: BLIS – system monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych; układ kontroli pasa ruchu LDW, ostrzegający przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu; aktywny tempomat ACC, który monitoruję odległość jaka dzieli nas od auto za którym jedziemy i w razie niebezpieczeństwa, ostrzega kierowcę
dziennik.pl
13 Mondeo to niewątpliwie wygodne, szybkie, oszczędne i dopracowane auto. Pozostaję jedno pytanie - "ile?" Na auto w wersji testowej w salonie trzeba wydać 105 000 złotych
dziennik.pl
14 Oczywiście na liście opcji znajdziemy wiele kuszących pozycji, których wybranie wywinduję cenę nawet o 20-30 tys zł
dziennik.pl
15 Jak rodzinny Ford wypada na tle konkurencji? Cenowo o 3,5 tys. tańsza jest porównywalna wersja Toyoty Avensis 2.0 152 KM, o tysiąc złotych tańszy jest Volkswagen Passat 1.8 TSI. O 700 złotych mniej zapłacimy za Mazdę 6 2.0 155 KM
dziennik.pl
16 W porównywalnej cenie dostaniemy Skodę Superb, także z silnikiem 1.8 TSI 160 KM. Droższy jest Opel Insignia, który tak jak Mondeo, posiada doładowany silnik 1.6, lecz o mocy już 180 KM. Jego cena wynosi 108 100 zł
dziennik.pl
17 Zacząć trzeba od koloru nadwozia: Księżycowego Nieba (Lunar Sky), który nie jest zbyt krzykliwy, a zarazem pozwala się wyróżnić Fordowi w morzu srebrnych i czarnych aut. Do tego dochodzą opcjonalne felgi o średnicy 18 cali. Całości dopełniają światła LED to jazdy dziennej, tylne lampy także wykonane w technologii diodowej oraz relingi dachowe, które i dodają urody i podnoszą wartość użytkową. Całość prezentuje się ładnie, elegancko i nie ostentacyjnie.
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję