Nowa limuzyna Volvo już w Polsce! Cena i napęd? Helmut i Hans w rozpaczy. Zobacz FOTO
1 Volvo uchyliło rąbka tajemnicy i podało dane techniczne wersji, które trafią do sprzedaży w pierwszej kolejności. Prędkość maksymalną odmian D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM, T5 i T6 AWD ograniczono do 230 km/h. Ich przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 8,2 s, 7,2 s, 6,8 s i 5,9 s...
PAP/EPA / TANNEN MAURY
2 Co ciekawe, w modelu z jednostką D5 o mocy 233 KM zastosowano rozwiązanie o nazwie Power Pulse. Zdaniem szwedzkich inżynierów ten wynalazek eliminuje poprawia przyspieszenie oraz elastyczność. Jak to działa? Otóż silnik elektryczny spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym dwulitrowym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez kolektor wydechowy do turbiny, a samochód wyrywa przed siebie bez zadyszki. Chwile później elektryczny kompresor uzupełnia zbiornik sprężonego powietrza do pełna, by kierowca znów mógł z niego skorzystać przy kolejnym przyspieszeniu. Volvo twierdzi, że jest jedynym producentem korzystający z tego rozwiązania. Zostało ono stworzone z myślą o najnowszych szwedzkich modelach z serii 90. Zdaniem konstruktorów dzięki temu auto z silnikiem o pojemności dwóch litrów oferuje dynamikę o poziomie przewyższającym nawet trzylitrowe diesle konkurencji.
Volvo
3 Odmiana hybrydowa T8 Twin Engine ma przyspieszać do setki w około 5,2 s. Volvo przyłożyło się do tego, aby flagowa limuzyna ważyła jak najmniej. Mimo długości wynoszącej 496,3 cm auto waży od 1674 kg (odmiana T5) do 1763 kg (D5 AWD). Ceny?
PAP/EPA / TANNEN MAURY
4 Cennik otworzy wersja S90 D3 z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów za 171 600 zł. Ta sama wersja z sześciostopniowym automatem będzie kosztować 181 200 zł. To jedyna sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w S90. Wszystkie pozostałe wersje są oferowane z ośmiostopniowym automatem. Także późną jesienią debiutuje odmiana D4 190 KM z manualną skrzynią biegów w cenie od 177 600 zł. Do sprzedaży trafi także najmocniejsza odmiana S90 T8 Twin Engine o łącznej mocy 407 KM.
PAP/EPA / TANNEN MAURY
5 oferowane będą wyłącznie z ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów. Początkowo najtańszą odmianą będzie przednionapędowy Diesel D4 190 KM. W wersji momentum będzie kosztował 209 300 zł. W ofercie pojawi się także mocniejszy Diesel D5 AWD 235 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła w cenie od 233 500 zł. Zwolennicy silników benzynowych będą mieli do wyboru przednionapędową odmianę T5 254 KM za 218 900 zł lub T6 AWD 320 KM za 274 400 zł. Volvo nie powiedziało jednak ostatniego słowa. Na rynku pojawi się też odmiana, która ceną napsuje krwi niemieckiej trójcy…
Volvo
6 W listopadzie 2016 roku pojawią się najtańsze odmiany wyposażenia Kinetic oraz usportowione wersje R-Design. Do gamy dołączy także bazowy Diesel - D3 o mocy 150 KM.
PAP/EPA / TANNEN MAURY
7 Volvo S90 będzie korzystało z zawieszenia wielowahaczowego. Podobnie jak w modelu XC90, także do S90 będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. W S90 zastosowano system automatycznej jazdy w korku oraz samoczynnego utrzymywania się na pasie jazdy działający do prędkości 110 km/h włącznie. Volvo S90 będzie też wyposażone m.in. w system City Safety zapobiegający kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem.
Volvo
8 Volvo S90 na rynku będzie walczyć o względy kierowców z audi A6, BMW serii 5 i mercedesem klasy E (w Detroit zadebiutowała nowa generacja tego modelu). Obecnie niemieckie auta w podstawowych odmianach kosztują odpowiednio od: 183,7 tys. zł, 183,6 tys. zł i 174,5 tys. zł. Najnowsza szwedzka limuzyna w bazowej odmianie to 171,6 tys. zł.
Volvo
9
Volvo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję