Nowa kia cee'd na rynku! W Polsce nęci silnikiem. ZDJĘCIA
1 Kia cee'd w nowej odsłonie to zmieniony wygląd przedniej części auta: mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy wzór maskownicy grilla. Samochód wydaje się być bardziej smukły...
KIA
2 Tył odmłodzonej kii cee’d to nowy zderzak i zmienione lampy wykonane w technologii LED. Podobno to znak szczególny, dzięki któremu nie sposób pomylić koreańskiego auta z innymi. Dla całej gamy modelowej dostępne są felgi z lekkiego stopu o średnicy 16 lub 17 cali.
KIA
3 Asymetryczna, zorientowana na kierowcę tablica przyrządów została ożywiona chromowanym wykończeniem górnej krawędzi, nawiewów powietrza (kierowcy i środkowych) oraz panelu wskaźników. Podobno konsola centralna została wykończona odpornym na zarysowania, czarnym lakierem "fortepianowym". Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę przy dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz pokrętła klimatyzacji.
KIA
4 Modele napędzane silnikiem wysokoprężnym po modernizacji mają być znacznie lepiej wyciszone. W wykładzinach dywanowych i kanałach wentylacyjnych zastosowano nowe materiały głuszące. Podwójna warstwa pianki tłumiącej ma ograniczyć przenoszone do środka drgania silnika. Dodatkowo kadłub, miskę olejową oraz filtr DPF silników Diesla pokryto materiałem dźwiękochłonnym.
KIA
5
KIA
6 Inżynierowie zmodernizowali także silnik wysokoprężny 1,6 CRDi/110 KM. Wzmocniona jednostka 1.6 CRDi rozwija moc 136 KM (w porównaniu do 128 KM jak dotychczas) i moment 280 Nm (poprzednio 265 Nm) od 1500 obr/min (poprzednio 1900 obr/min) w zestawie z manualną skrzynią biegów. Auto powinno lepiej przyspieszać.
KIA
7 Poza wymienionymi wcześniej silnikami, oferta jednostek napędowych odnowionego cee’da obejmuje w dalszym ciągu benzynowy 136-konny GDI o pojemności 1,6 l i 100-konny 1.4 MPI (wtrysk wielopunktowy) oraz popularnego Diesla 1.4 CRDi - wszystkie spełniające wymogi normy Euro 6.
KIA
8 Odmłodzona kia cee’d pojawi się z nową siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią DCT. Skrzynia będzie oferowana wyłącznie w duecie ze 136-konnym silnikiem 1.6 CRDi i zastąpi dotychczasowy 6-stopniowy automat. Podobnie jak jednostka 1.0 T-GDI, nowa skrzynia DCT powstała w centrum badawczo-rozwojowym Kia Namyang.
KIA
9 Nowy cee’d będzie dostępny z opcją SLIF (system odczytu video znaków ograniczenia prędkości z prezentacją na wyświetlaczu w zestawie wskaźników i ekranie nawigacji). W ramach opcji oferowane będą również systemy: BSD (detekcji martwych pół widzenia po bokach i z tyłu samochodu) oraz RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) z sygnalizacją wizualną i akustyczną.
KIA
10 Napędzający cee’da GT i pro_cee’da GT silnik 1.6 T-GDI dostał nową turbosprężarkę - moc jednostki to 204 KM (265 Nm). W efekcie auto jest szybsze o 0,1 sekundy w sprincie od zera do 100 km/h. Auto setkę osiąga w 7,6 sekundy.
KIA
11 Dostępne w opcji, powiększone z 300 do 320 mm przednie tarcze hamulcowe powinny lepiej odprowadzać ciepło. W konsekwencji droga hamowania 100-0 km/h nowej kii cee’d GT ma być skrócona z 36,4 do 35 metrów.
KIA
12 Zmodernizowana kia cee’d na polskim rynku pojawi się w wrześniu. Auto będzie objęte 7-letnią gwarancją fabryczną producenta.
KIA
13
Dwumilionowy samochód marki Kia wyprodukowany w Europie powstał w fabryce w słowackim mieście Żylina. Zakład otwarty w 2006 roku to jedyna fabryka tej marki na Starym Kontynencie, lecz odpowiedzialna aż za 56 proc. sprzedaży Kia na rynku europejskim. To właśnie w Żylinie produkowana jest sportage, venga oraz cała gama modelu cee’d - hatchback, kombi i trzydrzwiowy pro_cee’d. Tam też powstają samochody cee’d GT i pro_cee’d GT.
W 2014 roku Kia wyprodukowała na Słowacji nieco ponad 323 000 samochodów i 493 000 jednostek napędowych.
KIA
14
KIA
15
KIA
16
KIA
17
KIA
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję