Oto nowa prezydencka limuzyna! Mamy pierwsze zdjęcia nowego BMW serii 7
1 Po niemal 40 latach to już szósta generacja największej i najbardziej luksusowej limuzyny BMW. Najnowsza odsłona będzie występować w dwóch wersjach nadwoziowych - ze standardowym i powiększonym rozstawem osi. Ta ostatnia z przeznaczeniem do służenia najważniejszym osobistościom państwowym…
BMW / DanielKraus
2 Niemiecki producent twierdzi, że nowe BMW serii 7 jest lżejsze nawet o 130 kg w porównaniu z poprzednikiem. Inżynierowie do stworzenia pod karoserią szkieletu klatki pasażerskiej zastosowali plastik wzmacniany włóknem węglowym. Podobne rozwiązanie jest już wykorzystywane z modelach BMW i.
BMW
3 W nowym BMW serii 7 debiutuje system kontroli układu jezdnego Executive Drive Pro. Dzięki temu rozwiązaniu wychylenia karoserii podczas szybkiej jazdy po zakrętach zostają zredukowane dzięki elektromechanicznym stabilizatorom; w nastawach amortyzatorów system bierze pod uwagę niedoskonałości podłoża.
BMW
4 Zawieszenie pneumatyczne z automatycznym samopoziomowaniem obu osi oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów DDC są w standardzie. Opcjonalny system czterech kół skrętnych Integral Active Steering będzie dostępny również w połączeniu z napędem na cztery koła BMW xDrive.
BMW / DanielKraus
5 Nowe BMW serii 7 jest wyposażone w fotele z klimatyzacją i funkcją masażu dla kierowcy i przedniego pasażera oraz Vitality Programme dla pasażerów z tyłu. Pakiet Heat Comfort zadba o ogrzewanie siedzeń, kierownicy, podłokietników w drzwiach i konsoli centralnej oraz centralnym podłokietniku.
BMW
6 Panoramiczny szklany dach Sky Lounge z systemem zmiany zabarwienia (6 możliwych kolorów) zadba o niebiańskie widoki. W nowej "siódemce" debiutuje rozwiązanie pozwalające na kontrolę gestami: czujnik 3D pozwala na sterowanie systemem infotainment z wykorzystaniem ruchów dłoni
BMW
7 Nowe BMW serii 7 może być wyposażone w układ zdalnego sterowania parkowaniem z wykorzystaniem BMW Display Key. Dotykasz ikony na "kluczyku/tablecie" i auto samo wjeżdża do garażu...
BMW / DanielKraus
8 Do wyboru? Najmocniejszą odmianą jest BMW 750i xDrive (750Li xDrive) - silnik benzynowy V8 o mocy 450 KM, maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h 4,4 s (4,5 s), prędkość maksymalna 250 km/h. Ten model niebawem pojawi się w wersji opancerzonej - nie jest wykluczone, że BOR zakupi ten samochód na potrzeby nowego prezydenta i innych oficjeli.
BMW / DIRK DANIEL MANN
9 Kolejne to BMW 740i (BMW 740Li) - rzędowy, 6-cylindrowy benzynowiec o mocy 326 KM (maksymalny moment obrotowy 450 Nm). Przyspieszenie 0-100 km/h 5,5 s (5,6 s), prędkość maksymalna 250 km/h.
BMW
10 BMW 730d (BMW 730Ld) napędza rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 265 KM (maksymalny moment obrotowy 620 Nm). Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,1 s (6,2), prędkość maksymalna 250 km/h. Średnie spalanie producent obiecuje na poziomie 4,9-4,5 l/100 km (5,0-4,6). Ten model występuje też w wersji z napędem na cztery koła xDrive.
BMW / DanielKraus
11 Wreszcie hybrydowe BMW 740e (BMW 740Le, BMW 740Le xDrive) - rzędowy 4-cylindrowy dwulirowy silnik benzynowy o mocy 258 KM (moment obrotowy 400 Nm) jest wspomagany synchronicznym silnikiem elektrycznym (moc maksymalna 70 kW/95 KM, moment obrotowy 250 Nm). Auto skrywa litowo-jonowe akumulatory. Łączna moc systemowa 326 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h 5,6 s (740Le: 5,7, 740Le xDrive: 5,5 s), prędkość maksymalna 240 km/h (na silniku elektrycznym do elektronicznie ograniczona 120 km/h). Średnie spalanie producent obiecuje na poziomie 2,1 l/100 km (2,1/2,3), 12,5 kWh/100 km (12,5/13,0).
BMW
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję