Tak wygląda nowa twarz Audi. Pierwsze zdjęcia Audi prologue. WIDEO
1 Długość 5,10 m, rozstaw osi 2,94 m, szerokość 1,95 m i wysokość 1,39 m - audi prologue jest nieco krótsze i bardziej płaskie niż audi A8 produkcji seryjnej. Charakterystyczna duża osłona chłodnicy jest szersza i umieszczona niżej niż w obecnie dostępnych modelach.
Audi
2 Wnętrze? Cały przód tablicy rozdzielczej to duży wyświetlacz dotykowy obsługiwany częściowo za pośrednictwem wyświetlacza OLED zbudowanego z organicznych diod.
Audi
3 Reflektory typu Matrix Laser przypominają szerokie, płaskie kliny. Źrenicę reflektora tworzy soczewka rzucająca światło ze źródła laserowego - tak powstaje matryca, która oświetla całą drogę światłem o wysokiej "rozdzielczości". Poniżej tego elementu unosi się pięć soczewek z tworzywa sztucznego do których światło dopływa przez wiązkę z włókna szklanego. Soczewki te tworzą drobną strukturę i zwiększają zasięg świateł drogowych.
Audi
4 Lusterka boczne to małe rzeźby z aluminium. Ich obudowy o miseczkowatym kształcie płynnie przechodzą w listwy okalające okno. W nich również znajdują się powierzchnie czujników otwierania drzwi. Pozbawione zewnętrznych klamek drzwi otwierają się elektromechanicznie po dotknięciu podświetlonych powierzchni. 22-calowe obręcze owija plaster gumy o rozmiarze 285/30. Każde z dziesięciu ramion pojedynczej felgi jest kształcie skręconych liter Y
Audi
5 Diodowe światła tylne wykorzystują szkło 3D. Po bokach delikatne światło podświetla trójwymiarowe klosze. Światło stop umieszczono głęboko w ich wnętrzu. Podczas hamowania oświetlane jest także dolna strefa reflektora 3D, w efekcie światło wydaje się zbliżać do obserwatora.
Audi
6 Czteroosobowe coupé już podczas wsiadania potrafi przywitać pasażerów - „odźwiernym” jest oprogramowanie, które rozpoznaje tożsamość na podstawie smartfona i ustawia fotele oraz klimatyzację zgodnie z preferencjami. System proponuje także muzykę i trasę podróży – w zależności od preferencji właściciela. System Easy Slot, który znajduje się pod pokrywą w konsoli środkowej, to specjalny mechanizm ładzący smarftony pasażerów z instrumentami pokładowymi auta m.in. po to by je naładować.
Audi
7 Po włączeniu sprzętu nagłaśniającego, z tylnej półki wysuwa się specjalny spojler dźwiękowy, który ma poprawiać jakość brzmienia.
Audi
8 Sercem Audi prologu jest silnik 4.0 TFSI o mocy 605 KM (moment obrotowy 700 Nm). W trybie przyspieszenia overboost, który kierowca może wywołać na ok. 15 sekund, moment obrotowy może wzrosnąć do 750 Nm. Auto waży 1980 kg, Jednostka V8 Biturbo sprawia, że prototypowe coupe od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy.
Audi
9 Zdaniem inżynierów Audi samochód spala średnio 8,6 l benzyny na 100 km. W opinii konstruktorów to zasługa m.in. zastosowania nowej elektrycznej sieci pokładowej o napięciu 48 woltów. Takie rozwiązanie Audi już wkrótce zacznie wdrażać do produkcji seryjnej. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic łączy silnik z napędem na cztery koła quattro.
Audi
10 Okazuje się, że Los Angeles historia zatoczyła koło. Nowe Audi prologue jest wyposażone w tylną oś ze skrętnymi kołami (wychylają się maksymalnie do 5 stopni). Przypominamy, że 30 lat wcześniej w 1984 roku inżynierowie z Ingolstadt pokazali Audi quattro z czterema skrętnymi kołami.
Audi
11 Audi prologue to prototyp zwiastujący samochód, który ujrzy światło dzienne za kilkanaście miesięcy. Chodzi o model A9, czyli bezpośredniego rywala dla klasy S Coupe. Nowy koncept podpowiada wygląd noewych modeli Audi w nadchodzących latach. "To przedsmak przyszłej stylistyki Audi" - powiedział Marc Lichte, nowy szef stylistów niemieckiego producenta. Trzymamy za słowo.
Audi
12
Audi
13 Diodowe światła tylne wykorzystują szkło 3D. Po bokach delikatne światło podświetla trójwymiarowe klosze. Światło stop umieszczono głęboko w ich wnętrzu. Podczas hamowania oświetlane jest także dolna strefa reflektora 3D, w efekcie światło wydaje się zbliżać do obserwatora.
Audi
14
Audi
15
Audi
16
Audi
17
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję