Nowa skoda fabia już w Polsce! Cena? Zobacz, ile kosztuje nowa skoda fabia. ZDJĘCIA
1 W pierwszej kolejności do sprzedaży trafi nowa fabia w wersji hatchback (możliwość składania zamówień od listopada 2014; pierwsze samochody u dilerów w styczniu 2015). Na początku 2015 roku gamę powiększy nowa fabia w wersji kombi.
UnitedPictures.COM
2 Nowa skoda fabia będzie dostępna w Polsce w trzech poziomach wyposażenia (active, ambition i style). Najtańsza wersja active jest wyposażona w systemy ABS i ESP z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS i hamulcem antykolizyjnym (Multicollision Brake), poduszki bezpieczeństwa czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i uchwyty ISOFIX na zewnętrznych miejscach tylnej kanapy. Ponadto, bazowy wariant jest wyposażony w fotel kierowcy z regulacją wysokości, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne.
Skoda
3 Następna wersja to ambition, która w standardzie oferuje m.in. manualną klimatyzację, komputer pokładowy, zdalnie sterowany centralny zamek, radio SWING z dotykowym, kolorowym ekranem i reflektory przeciwmgielne. Dodatkowo, dla odmiany Ambition producent przewidział dwa pakiety wyposażenia. Za 750 zł wybrać można pakiet MIXX, w którego skład wchodzą: 15-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, tylne czujniki parkowania i czujnik zmierzchu. Dodatkowo w tej wersji oferowany będzie Pakiet AUDIO z dwoma dodatkowymi głośnikami z tyłu, wyświetlaczem Maxi-Dot, systemem Bluetooth oraz wielofunkcyjną, trójramienną kierownicą skórzaną. Cena - 1350 zł.
Skoda
4 Najwyżej w gamie znajduje się odmiana Style, która standardowo wyposażona jest m.in w skórzaną kierownicę, alufelgi w rozmiarze 15 cali, reflektory projektorowe ze światłami do jazdy dziennej LED, system bezkluczykowego uruchamiania i wyłączania silnika EASY START, fotel pasażera z regulacją wysokości, a także czujniki parkowania z tyłu.
Skoda
5 Do fabii style producent oferuje pakiet KOMFORT, który obejmuje elementy Pakietu AUDIO oraz dodatkowo: podgrzewane fotele przednie, tempomat i automatyczną klimatyzację Climatronic. Cena - 400 zł.
Skoda
6 Czeski producent twierdzi, że z okazji wprowadzania nowej fabii na polski rynek pierwsi kupujący ten samochód dostaną w cenie pakiet przeglądów na 4 lata (do 60 tys. km) oraz dwuletni pakiet pogwarancyjny (do 60 tys. km). Alternatywnie można zdecydować się ma instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 (dostępna od lutego 2015). Jakie silniki i ceny?
Skoda / UliSonntag
7 Nowa fabia zostanie wyposażona w jednostki napędowe z półek Volkswagena. Co ciekawe niektóre części nowego auta Skody okazują się być wymienne z VW golfem siódmej generacji. Wracając do napędu - kierowcy dostaną do wyboru cztery benzynowce i trzy turbodiesle. Wszystkie silniki będą standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG. Nowe trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI zasili wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe 1.2 l są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Moc - od 60 do 110 KM.
Skoda
8 Fani silników TDI dostaną do wyboru trzy wersje turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Moc od 75 do 105 KM. O ile liczba koni mechanicznych nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji fabii, to zmalała pojemność - z 1,6 do 1,4 litra. Początkowo w Polsce będzie oferowane TDI w wersji 90 KM (od 0 do 100 km w 11,1 s; średnie spalanie na poziomie 3,6 l) oraz odmiana 105 KM, które zdaniem producenta powinno spalać ok. 3,5 l/100 km (przyspieszenie od 0 do 100 km - 10,1 s).
Skoda
9 Skoda zapowiada, że pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza fabia, wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI/75 KM pod maską. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu mają zdaniem inżynierów pozwolić na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,1 l/100 km. Ponoć oszczędniejsza jest już tylko najmniejsza w rodzinie czeskiej marki - citigo G-TEC zasilana gazem ziemnym CNG.
Skoda
10 Konstruktorzy nowej fabii hatchback twierdzą, że wobec poprzednika zwiększono przestronność zarówno wszerz, wzdłuż, jak i wzwyż. Auto mierzy od początku do końca 3992 mm. Mimo, że jest o 8 mm krótsza od poprzedniczki, to długość wnętrza wzrosła o około 8 mm, do 1674 mm. Podróżujący nową skodą będą mieli także 21 mm więcej miejsca na łokcie z przodu (teraz to razem 1401 mm) i 2 mm z tyłu (powiększenie do 1386 mm). W opinii przedstawicieli czeskiej marki nowa fabia hatchback będzie miała największy bagażnik w klasie. Pojemność przy piątce pasażerów na pokładzie wyniesie 330 litrów - czyli o 15 litrów więcej niż dotychczas. To także więcej niż mogą pomieścić konkurenci w tej klasie - kufer toyoty yaris zabierze 286 l powietrza, bagażnik volkswagena polo połknie 280 l pakunków, 288 l oferuje kia rio. Po złożeniu tylnych siedzeń zdolności przewozowe nowej fabii hatchback rosną do 1150 litrów. Wsiadanie na tylną kanapę ma ułatwiać otwór o szerokości 1098 mm. Pokrywa bagażnika otwiera się do 1915 mm. Przestrzeń ładunkowa ma 960 mm szerokości - to o 20 mm więcej niż miała poprzednia generacja fabii.
Skoda
11 Nowa fabia kombi wyglądem przypomina octavię i rapida spaceback. Konstruktorzy twierdzą, że mimo obniżenia nadwozia o 3 cm w stosunku do poprzednika, nowa konstrukcja zaoferuje więcej miejsca dla pasażerów. Bagażnik? Poprzednia fabia kombi II oferowała 480 l pojemności. Kufer nowego modelu jest jeszcze większy…
Skoda
12 Nowa skoda fabia kombi zaoferuje bagażnik o pojemności 530 litrów, czyli o 200 l większy niż hatchback i 50 litrów więcej w porównaniu do poprzedniej fabii II z plecakiem. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa nowego auta wzrasta do 1395 litrów. Producent twierdzi, że to najbardziej pojemny kufer w segmencie B. Zaglądając klasę wyżej do kompaktów np. volkswagen golf 5d oferuje 380-litrowy bagażnik.
Skoda
13 Nowa skoda fabia kombi jest o 10 mm dłuższa, o 90 mm szersza i o 31 mm niższa od poprzednika. Atutami auta mają być regularne kształty bagażnika i niski próg załadunku na wysokości 61 cm. Na życzenie nowe czeskie kombi może być wyposażone w regulowaną podwójną podłogę bagażnika - to dodatkowa płyta, która dzieli komorę kufra na dwa poziomy. Nowe kombi Skody schudło - w zależności od wersji auto waży nawet o 55 kg mniej od poprzednika. Ceny?
UnitedPictures.COM
14 Cena najtańszej skody fabii hatchback startuje od 39 380 zł (wersja active z silnikiem benzynowym 1.0/60 KM). Klimatyzacja manualna do tego auta kosztuje 700 zł. Wersja kombi jest droższa o 2500 zł.
UnitedPictures.COM
15 Podstawowa skoda fabia z turbobenzynowym silnikiem 1.2 TSI/75 KM kosztuje od 41 380 zł (1.2 TSI/90 KM – od 43 880 zł). Najtańszy model z turbodieslem 1.4 TDI jest dostępny na razie tylko w odmianie 105-konnej – cena od 60 680 zł. Słabszy TDI (90 KM) początkowo będzie oferowany jedynie z przekładnią DSG - od 68 630 zł.
UnitedPictures.COM
16
Skoda
17
Skoda
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję