To nie jest czeski film! Wiemy, jak wygląda nowa skoda fabia. ZOBACZ ZDJĘCIA
1 Nowa fabia ma być nie tylko funkcjonalna (jak inne wcześniejsze modele Skody) ale także wywoływać emocje. Kaban uważa, że zaprezentowana właśnie fabia wraca do korzeni czeskiego producenta, który ma bogate tradycje w tworzeniu efektownych, wywołujących emocje samochodów, takich jak legendarna skoda popular monte carlo z lat trzydziestych. "Przy bardziej dynamicznym designie udało się nam zwiększyć ilość dostępnej przestrzeni w wielu ważnych miejscach. Bagażnik jest jeszcze większy - ma największą pojemność w swojej klasie. Kabina jest i szersza, i dłuższa. W dodatku, oferujemy teraz nawet dziesięć nowych przemyślanych rozwiązań, obejmującej technologię MirrorLink, umożliwiającą połączenie funkcjonalności smartfona i samochodu" - mówi główny projektant Skody. Pojemność bagażnika - 330 l (po złożeniu foteli 1150 l). Czesi planują również odmianę kombi - 530 litrów bagażnik (ok. 15 l więcej niż w obecnej fabii z plecakiem).
Skoda
2 Nowa fabia jest bardziej płaska i szersza niż wcześniej - dlatego wygląda dynamiczniej niż poprzednik. Krawędzie, które poprowadzono pod linią bocznych okien, są tak ostre, że strach przechodzić zbyt blisko nowej Skody. Kupujący dostaną do wyboru 15 barw lakieru. Dodatkowo nadwozie można będzie urozmaicić wybierając kombinację kolorystyki dachu, kół i lusterek. Producent zaoferuje trzy linie wyposażenia i długą listę opcji wyposażenia wnętrza. Silniki?
Skoda
3 Nowa fabia ma być najmniej łapczywą na paliwo skodą z konwencjonalnym napędem. Ponoć oszczędniejsza jest już tylko najmniejsza w rodzinie - citigo G-TEC zasilana gazem ziemnym CNG. Jeśli wierzyć obietnicom inżynierów to jednostki napędowe, które dostanie nowa skoda fabia będą zużywać o 17 proc. mniej paliwa w porównaniu z poprzedniczką. Czesi twierdzą, że nowa fabia będzie najoszczędniejszą w historii modelu. Kierowcy dostaną do wyboru cztery jednostki benzynowe i trzy turbodiesle.
Skoda
4 Wszystkie silniki będą standardowo wyposażone w system Start-Stop i układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania. Napęd będzie przekazywany za pomocą manualnej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowej przekładni DSG. Silniki mają spełniać normę emisji spalin Euro6. Oto szczegóły…
Skoda
5 Nowe trzycylindrowe jednostki 1.0 MPI zasili wtrysk wielopunktowy, a czterocylindrowe 1.2 l są turbodoładowane i wyposażone we wtrysk bezpośredni. Moc - od 60 do 110 KM. Nie zabraknie odmian LPG.
Skoda
6 Fani silników TDI dostaną do wyboru trzy wersje turbodoładowanej, trzycylindrowej jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail i aluminiowym blokiem. Moc od 75 do 105 KM. O ile liczba koni mechanicznych nie zmieniła się w stosunku do drugiej generacji fabii, to zmalała pojemność - z 1,6 do 1,4 litra.
Skoda
7 Skoda zapowiada, że pod koniec 2015 roku do oferty zostanie wprowadzona najoszczędniejsza fabia, wersja GreenLine z silnikiem 1.4 TDI/75 KM pod maską. System Start-Stop, rekuperacja energii kinetycznej i opony o obniżonym oporze toczenia w połączeniu z lepszą aerodynamiką pojazdu mają zdaniem inżynierów pozwolić na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 3,1 l/100 km. Ponoć oszczędniejsza jest już tylko najmniejsza w rodzinie czeskiej marki - citigo G-TEC zasilana gazem ziemnym CNG.
Skoda
8 Wiadomo, że nowa skoda fabia w wersji hatchback będzie o 90 mm szersza (1732 mm), niższa o 31 mm (1467 mm) i krótsza o 8 mm (3992 mm) od jeszcze dostępnego modelu. Na powiększonym rozstawie osi mają skorzystać pasażerowie - kabina stanie się bardziej przestronna.
Skoda
9 Wnętrze? Urządzone z lepszych materiałów. Producent przewiduje możliwość personalizacji, czyli skomponowania kabiny w ulubionym klimacie - można pokusić się o stwierdzenie, że fabia nie będzie już taka szara jak dotychczas. Ma tryskać radością i kolorami.
Skoda
10 Dostępne będą trzy poziomy wyposażenia - podstawowa active (m.in. sześć poduszek powietrznych, ESP i ABS), ambition oraz style. Podobno przewidziana jest też wersja sedan. Konstruktorzy obiecują, że masa własna nowej fabii będzie nawet o 65 kg niższa niż dotychczas (w zależności od poziomu wyposażenia). Bazowy model z trzycylindrową jednostką 1.0 MPI bez kierowcy i płynów eksploatacyjnych powinien ważyć 980 kg. Nowa skoda fabia zadebiutuje jesienią w czasie salonu samochodowego w Paryżu. Do Polski ten samochód trafi na początku 2015 r.
Skoda
11 Czy nowa skoda fabia trafi w gust kierowców nad Wisłą tak jak wcześniejsza generacja? Wszystko zależy od ceny. W dużej mierze właśnie dzięki niej czeska marka jest ciągle liderem polskiego rynku - przypominamy, że w pierwszym półroczu niemal co siódmy nowy pojazd był sprzedany przez tego producenta.
Skoda
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję