Nowy volkswagen passat już w Polsce! Najtańszy zaskoczył ceną. ZDJĘCIA
1 Volkswagen passat to 41 lat istnienia w historii motoryzacji, 7 generacji i prawie 22 mln wyprodukowanych aut. To ten model niemieckiej firmy jest prawdziwym ulubieńcem polskich kierowców - cieszy się dużą popularnością bez względu na to, czy jest nowy czy używany. A już niedługo na drogach pojawi się zupełnie nowa ósma generacja auta z Wolfsburga. Koncern ogłosił, że rusza w Polsce z przedsprzedażą najnowszego passata i to od razu dwóch odmianach nadwoziowych - limousine i variant (kombi). Samochód będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych trendline, comfortline i highline. Co i za ile?
Volkswagen
2 Przy okazji debiutu nowości Volkswagen wylicza, że wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, passat został wyprodukowany w prawie 22 milionach egzemplarzy (passat zadebiutował w maju 1973 roku, w lipcu - przed ponad 40 laty - rozpoczęła się jego sprzedaż). Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln osób. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował passata (względnie magotana; Chiny). Na drogi wyjeżdżało dwa passaty na minutę, 126 na godzinę, ponad 3000 dziennie. W opinii przedstawicieli VW każdego dnia passat jest najpopularniejszym modelem koncernu. Zupełnie nowe, ósme już wcielenie tego auta ma pomóc niemieckiemu producentowi zawładnąć światem. Jakim cudem?
Volkswagen
3 "Passat ósmej generacji jest pod każdym względem lepszy od swojego poprzednika. Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, jego technologie, silniki, jego możliwości. Jest jednym z najnowocześniejszych modeli klasy średniej naszych czasów. Masa własna passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa zredukowano o 20 procent, poprawiając jednocześnie osiągi." - przekonuje w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena. "Samochód wyposażono również w wiele nowoczesnych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Trzy z nich pojawiają się po raz pierwszy na rynku, są to Emergency Assist, który bezpiecznie zatrzyma samochód w przypadku zaśnięcia lub zasłabnięcia kierowcy. Kolejnym jest Trailer Assist, który wspomaga manewrowanie i parkowanie z przyczepą. Nowością jest również asystent jazdy w korkach, dzięki któremu passat samodzielnie będzie przyspieszał, hamował, jechał środkiem pasa i obserwował samochody po bokach." - dodał Tonder.
Volkswagen
4 Od 2018 roku koncern Volkswagen chce być największym producentem samochodów na świecie - przed General Motors i Toyotą. Niemcy chcą tego dokonać m.in. przez ustanowienie silnej pozycji w klasie średniej - orężem w walce o serca kierowców będzie właśnie passat ósmej generacji. Ten model powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB. Efekt?
Volkswagen
5 Wygląd? Samochód sprawia wrażenie bardziej przyczajonego przy asfalcie. Chromowany grill i chłodny wyraz twarzy powinny spodobać się dotychczasowym fanom tego modelu i przekonać do siebie wyznawców praktycznych kształtów, które po latach zachowają świeżość. Oto szczegóły dotyczące napędu...
Volkswagen
6 Nowy passat w Polsce oferowany będzie początkowo z jednym silnikiem TSI i czterema silnikami TDI. Silnik 1.4 TSI to 125 KM mocy z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. W opinii twórców napęd zużywa 4,9 l/100 km, czyli o 1,3 litra na 100 km mniej, niż porównywalny poprzednik. Jednostka współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.
Volkswagen
7 W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190 KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM (spalanie - 4,1 l/100 km - o 0,5 l/100 km mniej, niż porównywalny poprzednik) z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. Wersja o mocy 190 KM oferowana jest z DSG.
Volkswagen
8 "Warto zwrócić uwagę na fakt, iż nawet model najmocniejszym w palecie silnikiem Diesla o mocy 240 KM (500 Nm), z seryjnym napędem na 4 koła i 7-biegową skrzynią DSG charakteryzuje się niewielkim zużyciem paliwa, które wynosi zaledwie 5,3 l na 100 km" - podkreśla w rozmowie z portalem dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena. Passat limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, variant - 238 km/h.
Volkswagen
9 Najtańszy nowy volkswagen passat kosztuje od 90 790 zł za wersję limousine i 95 190 zł za kombi (variant). Samochód już w podstawowej wersji jest wyposażony, m. in. w trzystrefową klimatyzację, system radiowy Composition Media, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG). Wszystkie modele w tej wersji posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Na liście wyposażenia seryjnego zapisano między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli.
Volkswagen
10 Passat comfortline jest bogatszy od wersji trendline między innymi o chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot oraz system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Wersje z silnikami 220 KM i 240 KM są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 240 KM będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC.
Volkswagen
11 Passat highline jest bogatszy od odmiany comfortline o chromowaną listwę na osłonie chłodnicy i seryjne diodowe reflektory oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne oraz 17-calowe alufelgi. W kabinie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, a także takie elementy, jak automatyczna klimatyzacja (Climatronic z dodatkowym panelem obsługowym z tyłu), kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny oraz automatycznie ogrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby.
Volkswagen
12 Po raz pierwszy passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 115 kW plus silnik elektryczny 80 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria). Zasięg maksymalny w trybie „na prąd” - 50 km. Z mocą systemową 155 kW / 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Jak zapewniają konstruktorzy zużycie paliwa jest na poziomie mniejszego golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in (1,5 l/100 km).
Volkswagen
13 Produkcja nowego passata rozpocznie się w listopadzie 2014 roku, również w tym miesiącu pierwsze samochody trafią do kierowców, którzy zamówili ten model Volkswagena. Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie 10 jednostek napędowych o mocy od 120 do 280 KM.
Volkswagen
14
Volkswagen
15
Volkswagen
16
Volkswagen
17
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję