Rewolucja pod karoserią. Już w Polsce volkswagen polo w nowej odsłonie. Zdjęcia
1 Pierwsze egzemplarze nowego polo w salonach Volkswagena dostępne będą pod koniec kwietnia. Producent podkreśla, że mimo bogatszego wyposażenia i nowych rozwiązań technicznych, cena bazowego modelu nie zmieniła się. Obok wersji podstawowych (trendline, comfortline i highline), Polo będzie oferowane także jako GTI, BlueGT, Cross Polo oraz jako superoszczędny model BlueMotion. Co nowego w wyglądzie?
Volkswagen
2 Niemiecki producent znany z konserwatywnej stylistyki najwidoczniej wyznaje zasadę - mniej dziwactw to szansa na to, że samochód trafi w gust większej rzeszy kierowców i tak jak "mała czarna" (sukienka) nie wyjdzie z mody… Niemal 40 lat produkcji i 14 milionów sprzedanych sztuk tego auta wydają się potwierdzać tę teorię. Co zmieniło się wyglądzie polo? Karoseria została delikatnie odświeżona - powietrze rozcina zmieniony zderzak. Bogatsze odmiany będą wyposażone w reflektory wykonane całkowicie w technologii LED…
Volkswagen
3 Zmodernizowany volkswagen polo zostanie seryjnie wyposażony w hamulec multikolizyjny. To urządzenie potrafi po pierwszej kolizji wyhamować auto do 10 km/h. Rozwiązanie jest wynikiem badań niemieckich inżynierów - w ich opinii większości wypadków dochodzi nie do jednego, a do kilku kolizji (np. po pierwszej kolizji auto zjeżdża na pas ruchu w przeciwnym kierunku i znów dochodzi do zderzenia). Ta prędkość 10 km/h ma pozwolić na ewentualne manewry. Oprócz tego hamulec ten ma funkcję Auto hold zapobiegającą stoczeniu się auta przy ruszaniu na wzniesieniu. W czasie jazdy, hamulec multikolizyjny działa na wszystkie cztery koła z siłą 70 proc. maksymalnej siły hamowania, a w czasie postoju działa tylko na przednie koła. W kabinie pojawiła się nowa kierownica. Poza tym zmienił się wygląd zegarów i rozplanowanie niektórych guzików na desce rozdzielczej - najważniejsze przyciski zgrupowano w jednym rzędzie pod środkowymi nawiewami...
Volkswagen
4 Niemieccy inżynierowie twierdzą, że ulepszone silniki mają zużywać średnio o 21 proc. mniej paliwa niż jednostki montowane w polo przed modernizacją. Volkswagen polo w nowej odsłonie będzie oferowany z silnikami o pojemnościach od 1,0 l do 1,4 l (cztery jednostki benzynowe i trzy turbodiesle TDI)…
Volkswagen
5 Wszystkie oferowane silniki benzynowe są nowymi jednostkami trzy- i czterocylindrowymi. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą silniki o mocy 60 KM (wtrysk pośredni/MPI), 75 KM (MPI) oraz 90 KM (wtrysk bezpośredni/TSI), a także 110 KM (TSI). Producent twierdzi, że zużycie paliwa przez najmniejszy 60-konny silnik zostało zredukowane z 5,5 l/100 km do 4,6 l/100 km (w wersji z systemem Start-Stop i funkcją rekuperacji). W drugiej połowie 2014 roku zadebiutuje 90-konne polo 1.0 TSI BlueMotion, które ma zużywać 4,1 l/100 km. Poprzednik z silnikiem o identycznej mocy spalał 4,9 l/100 km. Pojawi się też 150-konna odmiana BlueGT (zamiast 140-konnej wersji). Plany przewidują także nowe polo GTI - silnik tego modelu będzie podkręcony ze 180 KM do 192 KM.
Volkswagen
6 Amatorzy TDI dostaną trzycylindrową jednostkę 1.4, która zastąpi silnik 1.2 TDI i 1.6 TDI. Turbodiesel 1.4 TDI to trzy poziomy mocy do wyboru - w chwili debiutu będą oferowane odmiany o mocy 75 KM, 90 KM. Wersja 105 KM pojawi się później. Zapowiada się całkiem przyjemna i elastyczna jazda, ponieważ już najsłabszy silnik produkuje aż 210 Nm przy 1500 obr./min… Spalanie? Volkswagen polo TDI BlueMotion (75 KM) powinien na setkę spalać ok. 3,2 l zamiast 3,4 l. Nowe polo TDI z dwusprzęgłową przekładnią DSG i 90-konnym silnikiem zużywa - uwaga! - aż o 21 proc. mniej paliwa. Jak zapewniają inżynierowie udało się im zredukować zapotrzebowanie z 4,3 l/100 km do 3,4 l/100 km.
Volkswagen
7 Polo nowej odsłonie może być wyposażone w pełni diodowe reflektory. Światło emitowane przez diody jest bardziej białe i bardziej zbliżone do światła dziennego, niż światło ksenonowe, również mniej męczy oczy podczas podróży o zmroku i w nocy. Reflektory LED dostępne będą dla polo Comfortline, Highline i GTI.
Volkswagen
8 Wyposażenie seryjne? Polo w nowej odsłonie oferowane jest w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline oraz jako wersje: Blue GT, GTI, BlueMotion i Cross. Ceny? Najtańsze polo to wersja trendline z silnikiem 1.0/60 KM - auto kosztuje od 47 290 zł. Seryjnie samochód jest wyposażony w ESC, światła do jazdy dziennej, 14-calowe obręcze kół (stalowe), dzieloną tylną kanapę, podwójną podłogę w bagażnika, nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy, centralny zamek z pilotem oraz wskaźnik ciśnienia w oponach.
Volkswagen
9 Kolejna wersja to comfortline - najtańsze polo w tej odmianie kosztuje 51 790 zł (silnik benzynowy 1.0/75 KM). Auto jest wyposażone w 15-calowe obręcze stalowe, Pakiet elementy skórzane (kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą), elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, system Start-Stop (dla silników serii BlueMotion).
Volkswagen
10 Topowe polo highline jest seryjnie wyposażone w 15-calowe alufelgi, światła przeciwmgielne, podłokietnik, sportowe fotele, kierownicę multifunkcyjną, komputer pokładowy, klimatyzację Climatic, radio Composition Touch oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Cena takiego auta startuje od 60 990 zł (silnik benzynowy 1.2 TSI/90 KM).
Volkswagen
11 Na liście opcji pojawiły się takie bajery jak elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, automatycznie włączające się światła oraz kamera cofania. Nowe polo można też mieć z dużym, panoramicznym otwieranym dachem.
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję