Zobacz nowe wcielenie hitu produkowanego w Polsce! Opel astra OPC EXTREME. Pierwsze ZDJĘCIA
1 Nowy model o nazwie opel astra OPC extreme jest następcą wyścigowej astry OPC cup rywalizującej serii Nürburgring Endurance Championship. Najlepsze jest to, że nowa konstrukcja, w odróżnieniu od auta torowego, może legalnie jeździć po drogach publicznych!
Opel / Axel Wierdemann
2 Nowy model został zbudowany na bazie 280-konnej astry OPC produkowanej w Gliwicach. Auto oszlifowano na Nürburgring Nordschleife, najtrudniejszym torze wyścigowym świata. Od seryjnego modelu wydanie ekstremalne odróżniają karbonowe elementy - to naturalnie przeżyło się na mniejszą masę pojazdu. Nowy model jest o 100 kg lżejszy od konwencjonalnej astry OPC.
Opel
3 Sercem auta jest całkowicie aluminiowy 2-litrowy silnik turbo o mocy ponad 300 KM. Producent twierdzi, że jest to najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka Opla, jaką kiedykolwiek produkowano...
Opel / Axel Wierdemann
4 Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem manualnej sześciobiegowej skrzyni i dyferencjału o ograniczonym poślizgu na koła przednie...
Opel
5 Wytrzymałe i lekkie włókna węglowe zostały zastosowane do wykonania tylnego błotnika, dyfuzora, przedniego spojlera, maski, usztywnienia zawieszenia, pokrywy silnika, całych kół, tylnej wentylacji wnęki na koło w nadwoziu oraz całego dachu.
Opel
6 Karbonowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Dzięki temu inżynierowie osiągnęli znacznie zmniejszą masę nieresorowaną...
Opel
7 W kabinie czeka zintegrowana klatka bezpieczeństwa. Jak w samochodach wyścigowych! Dwa fotele kubełkowe Recaro chwytają kierowcę i pasażera. Bezpieczeństwo to 6-punktowe pasy bezpieczeństwa Schroth. Zamszowa kierownica ozdobiona drobnymi żółtymi szwami jest wzmocniona włóknem węglowym.
Opel
8 Produkowany w fabryce Opla dach z włókna węglowego jest lekki jak piórko. Waży tylko 2,6 kg (dla porównania stalowy dach waży 9,3 kg). Efekt? Obniżony środek ciężkości astry EXTREME. Zastosowano zderzaki wykonane z aluminium, ważące tylko 800 g każdy zamiast stalowych, których waga wynosi 2,2 kg.
Opel
9 Opel wyposażył model EXTREME w 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 370 mm. 19-calowe felgi owijają opony 245/35, specjalnie opracowane dla modelu EXTREME. Ponadto podwozie (sprężyna/amortyzator) jest regulowane jak w prawdziwych samochodach wyścigowych.
Opel / Axel Wierdemann
10 Osiągi? Astra OPC extreme trafi do limitowanej produkcji. Opel zapowiada, że samochód będzie najszybszym dopuszczonym do jazdy po drogach publicznych modelem astry.
Opel
11 Samochód zadebiutuje oficjalnie w czasie salonu motoryzacyjnego w Genewie.
Opel
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję