Niemcy wyprodukują nową broń! Mercedes GLA 45 AMG. Zobacz ZDJĘCIA
1 GLA 45 AMG to trzeci po A 45 AMG i CLA 45 AMG model z 4-cylindrowym silnikiem turbo. To także piąty już SUV z Affalterbach, czyli kwatery głównej AMG
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
2 2-litrowy silnik turbo pod maską GLA 45 AMG generuje moc 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 181 KM. W opinii inżynierów to najmocniejsza na świecie seryjna jednostka 4-cylindrowa.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Jak zapewniają przedstawiciele niemnieckiej marki silnik jest montowany ręcznie w manufakturze AMG zgodnie z filozofią "jeden człowiek, jeden silnik". Tradycyjnie, zdobi go emblemat z podpisem odpowiedzialnego za montaż technika AMG.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Mercedes GLA 45 AMG do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Zdaniem konstruktorów samochód powinien średnio spalać 7,5 l
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Sportowy układ wydechowy GLA 45 AMG ma sprawić, że wszystkie wróble pospadają z płotów. Za mruczenie kiedy trzeba odpowiada automatycznie sterowana klapę wydechu. Opcjonalny układ wydechowy AMG Performance, również z klapą wydechu, powinien zapewnia jeszcze bardziej gardłowy pomruk.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 Dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach jest wyposażona w trzy tryby pracy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia i RACE START. W opinii konstruktorów czas zmiany przełożeniach w trybie ręcznym (M) oraz sportowym (S) jest podobny do tego, jakim popisuje się supersportowy model SLS AMG GT. Kolejną cechą przekładni jest "czasowy tryb M", znany z ekstremalnego modelu SLS AMG Coupé Black Series. W trybie "C" (Controlled Efficiency) skrzynia jest nastawiona na oszczędne obchodzenie się z paliwem - funkcja ECO start/stop jest aktywna.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół. W przypadku utraty przyczepności moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Z układem AMG 4MATIC współpracuje układ ESP z trzema trybami pracy: ESP ON, SPORT Handling Mode oraz ESP OFF. Funkcja ESP Curve Dynamic Assist przyhamowuje wewnętrzne koło w zakręcie, ograniczając w ten sposób podsterowność.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Z okazji debiutu GLA 45 AMG do sprzedaży trafi specjalna wersja "Edition 1", wyposażona w większy przedni spojler w kolorze lśniącej czerni, dodatkowe prowadnice powietrza i tylne skrzydło. Model oferowany będzie w czterech odcieniach: białym cirrus, czarnym cosmos, srebrnym polar oraz szarym mountain. Lista wyposażenia obejmuje m.in. sportową kierownicę AMG z elementami z Alcantary i dźwignię zmiany biegów E-SELECT z wytłoczonym logo AMG, deskę rozdzielczą obszytą skórą ARTICO oraz panel AMG DRIVE UNIT ozdobiony napisem "Edition 1".
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Mercedes GLA 45 AMG zadebiutuje oficjalnie 13 stycznia 2014 roku podczas salonu samochodowego w Detroit...
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Zamówienia na nowy model Mercedesa ruszają w połowie marca 2014 roku. Pierwsze auta trafią do kierowców w czerwcu.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję