To jedyny niemiecki samochód z takim silnikiem. Pierwsze ZDJĘCIA
1 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo generuje moc 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego - w opinii ludzi z Mercedesa to wartości, które deklasują konkurencję. S 65 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Mercedes
2 Tak jak w przypadku bratniego SL 65 AMG, 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo współpracuje z siedmiostopniową przekładnią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Poprzednik był uzbrojony w pięciobiegową skrzynią automatyczną AMG SPEEDSHIFT...
Mercedes
3 Otwarcie maski S 65 AMG odsłania osłonę silnika z włókna węglowego i aluminium - pod spodem kryje się 6-litrowa jednostka AMG V12 biturbo. Agregat jest montowany ręcznie w manufakturze AMG zgodnie z filozofią "jeden człowiek, jeden silnik". Tradycyjnie, zdobi go emblemat z podpisem odpowiedzialnego za montaż technika AMG.
Mercedes
4 Przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC może pracować w jednym z trzech programów jazdy. Wystarczy wcisnąć przycisk i auto jedzie w trybie: Controlled Efficiency (C), Sport (S) lub Manual (M). W trybach M i S zmiana przełożeń jest bardziej agresywna, a załączaniu wyższego przełożenia pod pełnym obciążeniem towarzyszy krótka "przygazówka"...
Mercedes
5 Zdaniem inżynierów niemieckiego producenta nowa klasa S jako pierwszy samochód świata jest zdolna z wyprzedzeniem rozpoznawać niedoskonałości nawierzchni - jeśli układ road surface scan wykryje je z pomocą kamery stereoskopowej, układ o nazwie magic body control odpowiednio wcześniej dopasuje stopień tłumienia do warunków na drodze.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 W kabinie barokowy luksus. Zamawiając pakiet exclusive można liczyć na skórzaną podsufitkę, skórzane obszycie deski rozdzielczej i paneli drzwi z przeszyciami o diamentowym deseniu, dodatkowe okładziny drewniane oraz stalowe listwy progowe AMG z białym podświetleniem. Osoby zamawiające skórzaną tapicerkę nappa mają do wyboru pięć wersji kolorystycznych (czarny, satynowy beż/brąz espresso, orzechowy brąz/czarny, porcelana/czarny oraz połączenie dwóch odcieni koloru szarego).
Mercedes
7 Podobnie jak w przypadku S 63 AMG, S 65 AMG otrzymał akumulator litowo-jonowy. Bateria o pojemności 78 Ah pełni rolę zarówno akumulatora rozruchowego, jak i zapasowego. Dzięki temu masa własna samochodu spadła o ponad 20 kg. W opinii konstruktorów modele S 63 AMG oraz S 65 AMG jako pierwsze na świecie wielkoseryjne samochody korzystają z takiej koncepcji.
Mercedes
8 Pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi umieszczono analogowy zegar IWC - z trójwymiarowymi, frezowanymi wskazówkami oraz metalowymi aplikacjami.
Mercedes
9 Na pokładzie S 65 AMG debiutują dwa rozwiązania: wyświetlacz head-up oraz gładzik (touchpad). Wyświetlacz head-up podaje na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki z systemu nawigacji i układu DISTRONIC PLUS oraz znaki drogowe. Wirtualny ekran o wymiarach 21 na 7 centymetrów zdaje się unosić nad pokrywą silnika, w odległości około 2 metrów od oczu kierowcy. Dodatkowo, wyświetlacz head-up podaje prędkość obrotową silnika i aktualne wybrane przełożenie, a w trybie M - podpowiada moment zmianę biegu na wyższy. Jasność wskazań jest automatycznie dostosowana do oświetlenia otoczenia; kierowca może ją także dopasować do własnych preferencji, podobnie jak wysokość położenia wyświetlacza. Ta ostatnia jest zapamiętywana wraz z ustawieniami fotela.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Gładzik (touchpad) ma ułatwiać obsługę radia, telefonu i nawigacji. Powierzchnia robocza ma wymiary około 6,5 na 4,5 centymetra i jest zintegrowana z podłokietnikiem. Gładzika można używać w ten sam sposób jak ekranu smartfona czy tabletu: rozpoznaje on gesty wykonane jednym lub dwoma palcami, np. przesuwanie w górę i w dół lub oddalanie i zbliżanie w celu zmiany rozmiaru wyświetlanego obrazu. Umożliwia również ręczne wprowadzanie liter, cyfr oraz znaków specjalnych - w każdym języku dostępnym w systemie COMAND Online.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Nowa generacja S 65 AMG, wzorem poprzednika, jest oferowana wyłącznie z długim rozstawem osi. Model zadebiutuje równocześnie podczas salonu samochodowego w Los Angeles oraz w Tokio (obie imprezy trwają od 20 listopada do 1 grudnia br.). Rynkowy debiut nastąpi w marcu 2014 roku. W Niemczech S 65 AMG kosztuje od 232 050 euro (niemal 1 mln zł)
Mercedes
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję