Niemiecki niszczyciel motocykli debiutuje w Polsce! Nowe Audi RS 7 Sportback. ZDJĘCIA
1 Jedno spojrzenie i już wiadomo, że ten samochód będzie zmorą swojego właściciela. Dlaczego? Aż żal takim autem jeździć wolno - stąd prosta droga do nałapania punktów karnych… Ale wróćmy do RS 7 Sportback - za kierownicą tego Audi można poczuć się jak motocyklista, i to bez potrzeby naciągania na siebie obcisłego kombinezonu i kasku…
Audi
2 Od początku do końca RS 7 Sportback mierzy ciut ponad 5 metrów. Rozstaw osi 2,92 m. Karoseria auta została stworzona jako hybrydowa konstrukcja aluminiowa - w opinii inżynierów waży ok. 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja ze stali. Ponad 20 procent karoserii wykonano z aluminium.
Audi
3 Sercem RS 7 Sportback jest widlasty ośmiocylindrowy silnik 4.0 TFSI. Moc - 560 KM w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min dostępny jest stały moment obrotowy 700 Nm.
Audi
4 Audi RS 7 Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył seryjnie do 250 km/h. Opcjonalny pakiet "dynamic" przesuwa ograniczenie do 280 km/h, a pakiet "dynamic plus" - nawet do 305 km/h.
Audi
5 W opinii inżynierów Audi ten samochód zużywa średnio 9,8 litra paliwa na 100 km - ciężko w to uwierzyć. To ponoć zasługa systemu o nazwie cylinder on demand (COD). Układ ten przy niskich i średnich obciążeniach (np. spokojna jazda autostradą) oraz niskiej liczbie obrotów, odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa.
Audi
6 Skrzynia tiptronic ma osiem przełożeń. Kierowca może wybrać między trybem jazdy sportowej "S", a trybem jazdy komfortowej "D", ale może również przełączać biegi manualnie. W trybie manualnym na monitorze systemu informacji (FIS) kierowca widzi sygnał o osiągnięciu granicznej liczby obrotów i konieczności przełączenia biegu.
Audi
7 Audi RS 7 Sportback jest seryjnie wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro. Podczas normalnej jazdy, do 60 procent momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40 procent na oś przednią.
Audi
8 RS 7 Sportback to jeden z pierwszych modeli Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic i individual.
Audi
9 Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym.
Audi
10 Seryjnie, nowe Audi RS 7 Sportback jeździ na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami. W opcji można kupić felgi o średnicy 21 cali, dostępne w trzech liniach stylistycznych. Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy. Można go również całkowicie dezaktywować.
Audi
11 Audi RS 7 Sportback w wersji bazowej kosztuje 538 640 zł. Na pokładzie brakuje tylko gwiazdki z nieba… A jeśli i tej ktoś zapragnie może otworzyć katalog programu Audi exclusive - dzięki niemu, każdy kupujący RS 7 Sportback może wybrać do swojego samochodu unikalną tapicerkę, niepowtarzalne wyposażenie czy specjalnie dla tego programu stworzony lakier.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję