Nowa kia cee'd GT i pro_cee'd GT w Polsce! Taniej już się nie da, ale...
1 Podobnie jak standardowa kia pro_cee’d GT sercem limitowanego modelu jest turbobenzynowa jednostka 1.6 o mocy 204 KM i momencie 265 Nm. W porównaniu z identycznej pojemności silnikiem wolnossącym inżynierowie uzyskali wzrost oddawanej mocy - o 51 proc. do 204 KM i momentu obrotowego - o 61 proc. do 265 Nm.
KIA
2 W parze z sześciostopniową skrzynią manualną modele gamy GT przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 7,7 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 230 km/h. Dla porównania nowy volkswagen golf GTI 220 KM przyspiesza do setki w 6,5 sekundy i rozwija prędkość 246 km/h (DSG: 244 km/h).
KIA / Lena Barthelmess
3 Elastyczność napędu? Przyspieszenie na biegu czwartym 60-100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, na biegu piątym 80-120 km/h 7,3 sekundy, a na biegu szóstym 80-120 km/h - 8,8 sekundy. Słowem - zwija asfalt… Silnik wypluje spaliny przez podwójny wydech. Zza 18-calowych aluminiowych felg połyskują czerwone zaciski hamulcowe... Twórcy twierdzą, że kia pro_cee’d GT i kia cee’d wykazują się najkrótszą drogą hamowania 100-0 km/h wśród gamy modelowej cee’da - sportowcy koreańskiej marki zatrzymują się na dystansie 36,4 m.
KIA / Lena Barthelmess
4 Inżynierowie chwalą się, że samochody serii GT testowane były na dystansie 160 tys. km w sieci autostrad niemieckich przy przeciętnej (!) prędkości 150 km/h. Oba modele GT przeszły testy wytrzymałościowe na trasie 480 okrążeń słynnego, 21-kilometrowego toru wyścigowego Nürburgring Nordschleife...
KIA
5 Smaczku w kabinie dodają kubełkowe fotele ze znaczkiem Recaro i aluminiowe pedały plus czerwone oświetlenie wnęk na nogi oraz welurowe maty podłogowe z podwójnym czerwonym obszyciem.
KIA
6 Kia pro_cee’d GT to pierwszy w historii koreańskiego producenta samochód z wykopem…
KIA
7 Kia pro_cee’d GT 1st Edition wyróżnia się 18-calowymi alufelgami z ramionami w błyszczącej czerni, czarnym wykończeniem lusterek bocznych, nakładkami progowymi ze stali nierdzewnej i podświetlanym logo GT oraz kolejnym numerem seryjnym
KIA
8 Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory ksenonowe, automatyczną klimatyzację oraz panoramiczne okno dachowe...
KIA
9 Wygląd? Wymyślony i dopieszczony w Europie pod okiem Petera Schreyer’a - prezesa oraz głównego projektanta Kia Motors Corporation. Zadziorna twarz z "tygrysim nosem" wyszczerzy się w lusterkach maruderów światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Auta serii GT są produkowane w słowackiej fabryce Kii w Żylinie. Ceny i wyposażenie?
KIA
10 Nowy cee’d GT będzie oferowany na polskim rynku w dwóch wersjach nadwozia 3- i 5-drzwiowym oraz w dwóch odmianach wyposażenia L i XL. Podobnie jak cała gama modelowa Kii także pro_cee’d GT i cee’d GT są chronione 7-letnią lub 150 000-kilometrową gwarancją. Ceny?
KIA
11 Najtańszy model, trzydrzwiowy pro_cee’d GT w wersji L, kosztuje od 86 990 zł, wersja XL - od 93 990 zł (auta pięciodrzwiowe kosztują o 2 tys. zł więcej). Co na to VW? Trzydrzwiowy golf GTI kosztuje 107 390 zł zaś model 5d - 109 050 zł. Różnica ponad 20 tys. zł na korzyść Kii - wybór jest prosty… Sprawa, zaczyna się komplikować, kiedy na zimno policzysz ile kosztuje jeden koń mechaniczny - najtańszy volkswagen golf GTI produkuje 220 KM i jest szybszy od 204-konnej kii pro_cee’d GT. Po podzieleniu ceny przez moc dostajemy wynik - 1 KM w golfie GTI kosztuje 488 zł, zaś za 1 KM w modelu pro_cee’d GT trzeba zapłacić 426 zł. Okazuje się, że 1 koń mechaniczny produkowany przez VW jest droższy tylko o 62 zł…
KIA
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję