Już w Polsce! Przepastne kombi nowej generacji lepsze niż... volkswagen passat
1 Nowa octavia combi od początku do końca mierzy 4659 mm i jest dłuższa od wcześniejszego wcielenia o 90 mm - tym samym swoją długością nowa Skoda zbliżyła się do volkswagena passata. W porównaniu do poprzedniego modelu rozstaw osi jest dłuższy o 11 cm (2686 mm w odniesieniu do starego modelu 2578 mm) - passat oferuje o 20 mm więcej.
UnitedPictures.COM
2 Wreszcie to co w kombi najważniejsze - przestrzeń ładunkowa. Bagażnik nowej octavii oferuje od 610 do 1740 l pojemności po złożeniu oparć tylnej kanapy (bagażnik poprzedniego modelu oferował od 605 litrów do 1655 litrów po złożeniu tylnych siedzeń). Nie ma co się czarować - nikt w klasie kompaktów nie daje więcej, to rekord i więcej niż w przypadku passata (603 l/1731 l).
Skoda / UliSonntag
3 Do targania bagaży octavia combi będzie mogła wykorzystywać m.in. silnik 1,2 TSI/86 KM i 105 KM (średnie spalanie ok. 5,1 l/100 km), 1,4 TSI z technologią odłączania cylindrów (średnie spalanie deklarowane przez producenta - 5,3 l/100 km), 1,8 TSI/180 KM (także z napędem 4x4 - w tym przypadku tylko ze skrzynią DSG). Fani turbodiesli mogą liczyć na jednostki wysokoprężne TDI...
Skoda / Torsten Zimmermann
4 Fani turbodiesli mogą liczyć na jednostki wysokoprężne TDI - najsłabszy silnik 1.6 TDI produkuje 90 KM i ma spalać ok. 4,1 l/100 km. Mocniejszy ale bardziej oszczędny wariant 1.6 TDI Green tec to 105 KM i średnie zużycie na setkę na poziomie 3,8 l. 110-konna odmiana 1.6 TDI (250 Nm) będzie dostępna z napędem 4x4. Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM (320 Nm) także będzie można mieć z napędem obu osi i skrzynią DSG.
Skoda / UliSonntag
5 Najoszczędniejszą octavią combi będzie wariant GreenLine z silnikiem 1.6 TDI/110 KM, który ma średnio spalać ok. 3,3 l/100 km - ten model zadebiutuje na rynku w drugiej połowie 2013 roku.
Skoda / UliSonntag
6 Najtańsza skoda octavia combi to model z benzynowym silnikiem 1.2 TSI/85 KM kosztuje od 63 500 zł - to oznacza, że samochód jest droższy o 4 tys. zł w porównaniu do zwykłej octavii, niezależnie od wersji wyposażenia i silnika.
UnitedPictures.COM
7 Najtańsza odmiana napędzana turbodieselem kosztuje od 75 200 zł - pod maską pracuje silnik 1.6 TDI/90 KM. Każdy model ma w standardzie klimatyzację, relingi dachowe i dziewięć poduszek powietrznych.
Skoda
8 Na liście dodatków jest m.in.: asystent pasa ruchu Lane Assist, hamulec antykolizyjny Multicollision Brake czy funkcja wykrywania zmęczenia Driver Activity Assistant.
Skoda / UliSonntag
9 We wnętrzu pasażerowie dostaną pojemnik na odpadki, schowek na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy czy skrobaczkę do szyb umieszczoną w pokrywie od wlewu paliwa. Składany fotel przedniego pasażera ułatwi przewożenie przedmiotów o długości do 292 cm.
Skoda
10 Bezpieczeństwo? W najnowszej serii testów zderzeniowych octavia (limuzyna) otrzymała pięć gwiazdek i 93 proc. możliwej liczby punktów za ochronę osób dorosłych siedzących z przodu. Bezpieczeństwo pasażerów było na równie wysokim poziomie, niezależnie od rozmiaru ciała i pozycji fotela. Octavia uzyskała także doskonałe rezultaty w zakresie ochrony dzieci oraz podczas próby wypadku z pieszym. Eksperci z Euro NCAP docenili przede wszystkim dostępny w wyposażeniu standardowym system ESP i funkcję przypominania o niezapiętych pasach.
Skoda / UliSonntag
11 Octavia kombi będzie dostępna także w wersji z napędem na cztery koła. Model 4x4 jest wyposażony w sprzęgło Haldex piątej generacji. Umożliwia ono napęd na cztery koła i elektronicznie kontroluje rozdział mocy na przednią i tylną oś. Podczas normalnej jazdy większość mocy jest kierowana na przednią oś. Kiedy potrzebny jest większy moment obrotowy albo koła potrzebują lepszej przyczepności, automatycznie jest włączany napęd na tylne koła. Standardowo montowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS ma pomóc podczas lekkiej jazdy terenowej. Jak zapewniają konstruktorzy z nowe rozwiązanie reaguje niesamowicie szybko...
Skoda / Torsten Zimmermann
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję