Reklama
Warszawa
Reklama

Oto volkswgen e-up! na pierwszych zdjęciach

19 marca 2013, 16:25
Niemcy. Wolfsburg. Kwatera główna Volkswagena. Doroczna konferencja VW, na której koncern podsumowuje stary rok i chwali się tym co planuje zrobić przez kolejne miesiące nowego roku. Właśnie wtedy Martin Winterkorn, szef niemieckiego giganta, zaprezentował najnowsze dzieło jego podwładnych - oto volkswgen e-up!
Niemcy. Wolfsburg. Kwatera główna Volkswagena. Doroczna konferencja VW, na której koncern podsumowuje stary rok i chwali się tym co planuje zrobić przez kolejne miesiące nowego roku. Właśnie wtedy Martin Winterkorn, szef niemieckiego giganta, zaprezentował najnowsze dzieło jego podwładnych - oto volkswgen e-up! / AP / Jochen Luebke
Martin Winterkorn, szef Volkswagena, przedstawił najnowsze dzieło niemieckich inżynierów. Konstruktorzy pod karoserią zastosowali nowatorski układ napędowy. Zdaniem włodarzy koncernu ich samochód zaczyna pisać nowy rozdział w historii motoryzacji. Oto volkswagen e-up! na pierwszych zdjęciach.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
Volkswagen e-up! prąd samochód

Powiązane

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(27)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • kupiec
    2013-03-16 11:43:12
    To na co on będzie na wodę czy na parafinę? czy chodzi o rozwiązanie układów mechanicznych?
    0
  • kierowca
    2013-03-16 10:55:34
    Volkswagen e-up,das auto mas auto.
    0
  • taka-wolska-naziolska
    2013-03-16 11:11:56
    A w WOLSCE na razie szykujemy się na wojnę na MACZETY I KIBOLSKIE PAŁY...
    0
  • CO?
    2013-03-16 11:14:42
    Może by tak ktoś z mózgiem zamiast trocin napisał na czym polega ten napęd...
    0
  • Ptr
    2013-03-16 09:56:24
    Po włączeniu klimatyzacji zasięg spada do 15 km.
    0
  • jacóś
    2013-03-16 11:22:46
    Niech no oni trochę jeszcze poczekają,to polscy inżynierowie takie auto wymyślą,że im szczęka opadnie! Zużyie paliwa - Zero,emisja spalin - Zero,koszty eksploatacji - Zero,zasięg - Zero.
    To cudo prawdziwe - Syrena Sport 110.
    0
  • Volksdeutsz
    2013-03-16 10:01:17
    E dupa!
    0
  • Jackwar
    2013-03-16 10:20:04
    może dla lokalnych firm , niestety w Polsce niepraktyczne . Nie ma stacji ładowania a jechać i wracać na lawecie to pomyłka .
    0
  • Gen_Szpica_Grot_Rowecki
    2013-03-16 12:44:08
    E-kupa, czyli szajs ze szwabii
    0
  • dzien
    2013-03-16 12:52:01
    dziennikarskie oszustwo

    wiecej mozna sie dowiedziec od czytelnikow niz od redaktora oszusta
    0
  • Ram3500HD
    2013-03-16 12:53:54
    Super ze elektryczny ale tak mały że strach tym jezdzić poza ogródkiem.
    0
  • Jerzy
    2013-03-16 13:11:25
    Powstał pierwszy polski samochód autonomiczny a nazwano go "JUREK".

    Studenci z Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej, członkowie Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych skonstruowali "Jurka"
    , czyli pierwszy polski pojazd autonomiczny, który porusza się samodzielnie bez udziału kierowcy.

    "Jurek" jest autem samosterującym i został oficjalnie zademonstrowany 14 grudnia 2012 roku podczas I Mistrzostw Polski Robotów, które odbyły się w Hali "Orbita" we Wrocławiu, a 13 stycznia 2013 roku wspomógł Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy na Placu Solnym we Wrocławiu .

    "Jurek" jest samochodem, który nie potrzebuje kierowcy i może zrewolucjonizować przemysł motoryzacyjny oraz w znacznym stopniu może umożliwić korzystanie osobom niepełnosprawnym ruchowo czy też niedowidzącym lub ociemniałym.

    "Jurek" w zasadzie nie jest pojazdem, ale systemem-automatem (półinteligentnym autopilotem, bardziej samochodowym komputerem), który może sterować każdym seryjnie produkowanym samochodem osobowym lub innym pojazdem np. ciągnikiem rolniczym lub kombajnem w celach wykonywania prac polowych.

    Co więcej, by uruchomić auto wcale nie trzeba w nim siedzieć. Można to zrobić przez internet z komputera lub smartfona, a kierowca może znajdować się nawet w innym państwie, a nawet można go zaprogramować tak, aby o danym czasie uruchomił się i wybrał określony program jazdy np. odebrać dziecko z przedszkola.

    System może znakomicie sprawdzić się podczas jazdy w korkach lub na długich i prostych odcinkach dobrze oznakowanych autostrad. Ponadto może być dla kogoś dla kogo kurs prawa jazdy jest męką. Jurek może wyręczyć ludzi co wracają z zakrapianej imprezy itp.
    0
  • Elipsa
    2013-03-16 13:24:24
    Elipsa: elektryczny samochód z Polski
    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Elipsa-elektryczny-samochod-z-Polski,wid,14666507,wiadomosc.html?ticaid=1103d6
    0
  • Wielka rewolucja
    2013-03-16 14:16:44
    Ciekawe jak stanę w polu czy wtedy baterię naładuję pierdnięciem czy jak zostawić albo czekać na lawetę co to jest 150 km nic
    0
  • blaaaaaaaa....
    2013-03-16 14:35:48
    ~Jerzy2013-03-16 13:11
    Powstał pierwszy polski samochód autonomiczny a nazwano go "JUREK".

    A co ma piernik do wiatraka... Bełkot bez sensu...
    0
  • hehe
    2013-03-16 14:36:22
    tu jest prawdziwe auto na prad
    http://www.teslamotors.com/
    0
  • mg21954
    2013-03-16 16:25:37
    brak podstawowych informacji czyli jaki jest koszt akumulatorów litowo-jonowych oraz na ile cykli ładowania wystarczy taki zestaw akumulatorów.
    Te informacje są decydujące przy opłacalności użytkowania takiego pojazdu.
    0
  • Miras
    2013-03-16 16:46:17
    to może ja napisze prawde o tym pojezdzie:
    zeby 19kWh bateria nalodowac w pol godziny, to poziomu 15kWh (80%),
    w domu, musicie pociagnąć przez te 30 minut tyle prądu, ile bierze 30 żelazek :)
    ok. 150 A prądu :)
    Dla uproszczenia dodam, że cała klatka bloku 4 pietrowego, musiala by sie zrzucic na ten prąd, bo żadna instalacja domowa tyle nie wytrzyma.

    Czyli kojene bzdury odnosnie aut na baterie...

    + ze dali silnik 55KM chociaż, a nie 20 jak w wiekszosci tych niewypałów.
    0
  • blaaaaaaaa....
    2013-03-16 14:28:01
    ~Wielka rewolucja2013-03-16 14:16
    Ciekawe jak stanę w polu czy wtedy baterię naładuję pierdnięciem czy jak zostawić albo czekać na lawetę co to jest 150 km nic

    Proponuję Ci przeczytać jeszcze raz i spróbować zrozumieć co przeczytałeś, matole. To jest samochód na miasto a nie traktor do robót polnych. Skąd się biorą takie debilowate ameby jak Ty, buraku jeden...
    0
  • blaaaaaaaa....
    2013-03-16 13:43:41
    ~Elipsa2013-03-16 13:24
    Elipsa: elektryczny samochód z Polski
    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Elipsa-elektryczny-samochod-z-Polski,wid,14666507,wiadomosc.html?ticaid=1103d6

    Nie bądź śmieszny porównując polską taczkę z elektrycznym samochodem VW. Porównanie g... do kremu...
    0
  • StJ
    2013-03-16 17:43:00
    Polskie elektrownie dostrczają do sieci energię el. o mocy ok. 30 tyś. mW zuzywając w ciągu roku 30 mln ton wegla. W nocy w godz. 11 do 5 rano zapotrzebowanie na energię spada ok 70% i wykorzystanie tej nadwyżki mocy do napedu samolchodów to zaoszczędzenie w ciągu roku ok 3 mln ton ropy naftowej!!Więc gra warta swieczki!1Ale póki co nie wynaleziono dotad sprawnego i efektywnego akumulatora!! Akumulator to pięta Achilesowa współczesnej energetyki i elektroniki Telefon z dużym wyświetlaczem trzeba ładować codziennie!!
    0
  • Artdrako
    2013-03-16 20:56:19
    Ot ciekawa historyjka,samochód dla pasjonatów,dużo takich było i pewnie jeszcze będzie.Wodór jest przyszłością nie akumulator.Dopóki mafia naftowa oraz rządy krajów nie przestaną czerpać zysków z ropy ,dopóty nie pojawi się żaden sensowny samochód produkowany seryjnie. Samochód na wodór już jest (Honda FCX Clarity) jest technologia i działający produkt ale jakoś nikt nie kwapi się żeby to wprowadzić na masową skale,pytanie czemu?
    0
  • eko
    2013-03-18 20:53:16
    Tylko w jaki sposób pozyskuje się wodór... Do końca nie jest to takie banalne.
    Auta elektryczne mają być docelowo ładowane w stacjach. Poza tym Niemcy pracują na bateriami co już udowodnili z A2 i zasięgiem 600km. 150km na dzienne poruszanie się po mieście i okolicy wystarczy, a potem można spokojnie ładować.
    0
  • ślązak
    2013-03-19 19:18:26
    Szok kulturalny w Polsce...!!!
    0
  • Witold
    2013-03-20 05:07:13
    Gdzie wy widzicie te nowatorstwo. W obecnej dobie takiego elektryka zrobi przeciętnie uzdolniony technik mając w internecie wszelkie dostępne materiały, widać w niemów musi być cały sztab inżynierów. Czy te zaskorupiałe mózgi nie wiedzą co to są baterie Balarda które można zasilać czystym etanolem 95% gdzie on przerabiany jest bezpośrednio na prąd.
    0
  • wasyl
    2013-03-26 20:09:25
    Up może być dobrym i tanim rozwiązaniem dla drogich elektryków, ale czekam na UPa z silnikiem z XL1 to dopiero może być hicior
    0
  • Felerwagen
    2013-04-10 15:15:49
    Volkswagen i ,, nowatorski ''.
    Bzdura, koncern który klepie niezmienione silniki od 30l at (1,2)
    W którym zmiana wyglądu korka paliwa powoduje ogłoszenie wejścia nowego modelu Golfa. Nie ośmieszajcie się panowie ,,dziennikarze''.
    Żadna firma motoryzacyjna nie traktuje swoich klientów tak jak Volkswagen.
    Ma swoich klientów za kretynów.
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama