Nowe cacko Mercedesa! Pierwsze zdjęcia klasy E coupe i cabriolet
1 Mercedes modernizuję klasę E od początku do końca! Po limuzynie i kombi przyszedł czas na wersję coupé oraz cabriolet. Co nowego niemieccy inżynierowie zaaplikowali tym modelom?
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
2 Najbardziej zmieniła się twarz. Nowa klasa E coupé i cabriolet ma teraz przedni pas z zespolonymi lampami, wyposażonymi w światła mijania LED i po raz pierwszy dostępnymi z kompletnym oświetleniem LED-owym (opcja). Zmieniły się także przednie zderzaki – duże wloty powietrza straszą maruderów na drodze…
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Wnętrze wytworne. Przez całą deskę rozdzielczą biegnie dwuczęściowe wykończenie, dostępne w wersji wzorowanej na drewnie lub aluminium. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie czy analogowy zegar. Bajery? Np. taki - 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a ruchome linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Komfort podczas jazdy ze złożonym dachem ma zapewniać opcjonalny system AIRCAP, którego działanie dostosowane jest do prędkości. Redukuje on zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie - poziom hałasu. Nowość: AIRCAP samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h...
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Opcjonalnie dostępny jest również system podgrzewania okolic karku AIRSCARF - "powietrzny szal", który wydłuża sezon jazdy z opuszczonym dachem i zapewnia komfort nawet wtedy, gdy na zewnątrz jest chłodno. Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 O bezpieczeństwo ma dbać układ czujników wraz z kamerą stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera), zamontowaną w okolicach lusterka wstecznego. Jej obiektywy generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Komputer analizuje ocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów - zarówno pod kątem pojazdów poprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak i nadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnego rodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 Obie wersje nadwoziowe nowej klasy E mogą być uzbrojone w radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowania adaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tył poprzedzającego pojazdu. Elementem wyposażenia standardowego jest również system ATTENTION ASSIST, który potrafi ostrzec teraz o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także poinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniego postoju. Dodatkowo, oferuje on regulowany poziom czułości.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Każdy z silników współpracuje z seryjnie montowanym układem ECO start/stop. Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 184 KM do 408 KM, a trzech turbodiesli - od 170 KM do 265 KM. Pod maską klasy E debiutują benzynowe jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zastosowano w nich piezoelektryczne wtryskiwacze, wieloiskrowy zapłon, turbodoładowanie, pełną regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Silniki BlueDIRECT jako pierwsze na świecie wykorzystują również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem oraz wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin. Coupé i cabriolet spełniają normę emisji spalin Euro VI, która będzie obowiązywać od 2015 roku.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Do grona nowości należy również 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem. 6-cylindrowy turbodiesel dostępny jest w wersji BlueTEC, uzbrojonej w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR i spełniającej normę emisji spalin Euro VI
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Mercedes zaoferuje dla klasy E coupé i cabriolet dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na wydajny tryb w pełni automatyczny.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 Oba "mniej praktyczne" wcielenia klasy E zadebiutują w czasie salonu samochodowego w Detroit.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję