Nowe i szalone dzieło Porsche! Wojewódzki może zapomnieć. Zobacz pierwsze zdjęcia 911 GT3 Cup
1 Serce? Tam gdzie zwykle w Porsche – z tyłu pracuje sześciocylindrowy 3,8-litrowy bokser, który daje kierowcy moc 460 KM przy 7500 obr./min. Jednostka jest o 10 KM mocniejsza od silnika montowanego w poprzednim wcieleniu 911 GT3 Cup
Porsche
2 Silnik oddaje moc na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej zautomatyzowanej przekładni sekwencyjnej. Po raz pierwszy w tym aucie biegi można zmieniać manetkami przy kierownicy - wcześniej stosowano klasyczny drążek
Porsche
3 Nowe 911 GT3 Cup zostało uzbrojone w znacznie szersze opony marki Michelin. Slicki na przedniej osi są szersze o 2 cm, a na tylnej aż o 10 cm (270 mm z przodu 310 mm z tyłu). Zwiększony rozstaw kół i osi ma poprawić prowadzenie na limicie przyczepności
Porsche
4 Hamulce? Przednią oś wyposażono w stalowe tarcze o średnicy w 380 mm - aluminiowe zaciski mają 6 tłoczków. Tylna oś to zaciski czterotłoczkowe
Porsche
5 Na pokładzie nie ma bajerów i wygody – ten samochód jest dla prawdziwych mężczyzn a nie wiecznych chłopców. Liczy się lekkość i bezpieczeństwo - w kabinie wspawano nową klatkę, pojawił się nowy fotel kierowcy. Na dachu 911 GT3 Cup jest specjalny właz np. dla służb ratunkowych. Nowa wyścigówka jest budowana w Zufffenhausen na tej samej linii, z której zjeżdżają cywilne 911. Potem w centrum sportu w Weissach samochody są ustawiane pod jazdę torową i są testowane przez kierowców fabrycznych Porsche. Za najtańszy model trzeba zapłacić ok. 750 000 zł plus podatek
Porsche
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję