Tani samochód nie musi być stary. Zobacz nową limuzynę na polskim rynku - peugeot 301
1 301 jest zachwalany przez ludzi z Peugeota jako przystępny cenowo i funkcjonalny samochód dla rodziny. Nowość ma znieść trudy eksploatacji nawet w najtrudniejszych warunkach (np. w krajach o wyjątkowo gorącym lub zimnym klimacie, czy złym stanie infrastruktury drogowej)
Media
2 Jak zapewniają inżynierowie nadwozie o długości 4,44 m kryje obszerną kabinę pasażerską. Zwłaszcza na tylnej kanapie ma być sporo miejsca na nogi. Kufer oferuje 506 litrów pojemności. Po złożeniu tylnej kanapy możliwości rosną do 1332 l (do wysokości dachu)
Media
3 Konstruktorzy pomyśleli o odpowiednio podwyższonym prześwicie, dodatkowym zabezpieczeniu podwozia i wzmocnionej budowie elementów karoserii - dzięki temu samochód powinien znieść kiepskie drogi.
Media
4 Zaletą auta mają być trwałe materiały w kabinie - odporne na zużycie i łatwe w czyszczeniu.
Media
5 W zależności od wersji model 301 na pokładzie można mieć m.in. klimatyzację, zestaw audio MP3 z portem USB oraz możliwością podłączenia zestawu głośnomówiącego Bluetooth, system zdalnego otwierania pokrywy bagażnika czy system wspomagania parkowania tyłem
Newspress
6 Peugeot 301 to drugi, po 208, model marki dostępny z nowym, trzycylindrowym silnikiem 1,2 o mocy 72 KM - to będzie podstawy napęd nowego sedana. Jak zachwalają twórcy silnika jego zaletą ma być niezawodność oraz trwałość, nawet w trudnych warunkach eksploatacji.
Newspress
7 Jednostka 1,2 została specjalnie dostosowana do pracy na paliwach dostępnych w różnych krajach na świecie - jak wiadomo nie wszędzie zgadza się ilość czystej benzyny w benzynie. 72-konny silnik może współpracować z 5-biegową przekładnią manualną. Silnik zdaniem producenta ma średnio spalać 5,3 l benzyny na 100 km
Newspress
8 Najmocniejszym silnikiem jest jednostka benzynowa 1.6/115 KM współpracująca z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Nie zabraknie też turbodiesla - pod maską 301 kierowcy dostaną jednostkę 1.6 HDi/92 KM. Napęd ma spalać średnio ok. 4 litrów oleju napędowego na 100 km.
Newspress
9 Gama na rynek polski składa się z trzech poziomów wyposażenia: access, active i allure. Klienci mogą wybierać spośród siedmiu kolorów nadwozia, w tym pięciu metalizowanych.
Newspress
10 Cena podstawowej wersji tego modelu (access 1,2/72 KM) na rynku polskim to 39 900 zł. Na pokładzie kierowcy dostaną m.in: ABS i ESP, poduszki powietrzne przednie dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, zamek centralny z pilotem, sterowane elektrycznie szyby przednie, fotel kierowcy regulowany na wysokość, gniazdo 12V, pełnowymiarowe koło zapasowe, 15-calowe stalowe obręcze z kołpakami i oponami 185/65 R15. Klimatyzacja manualna do tej wersji kosztuje 4 tys. zł
Media
11 Nowy peugeot 301 będzie produkowany w fabryce w hiszpańskim Vigo. W Polsce zamówienia na nowy model będą przyjmowane od połowy listopada, a pierwsze samochody kierowcy odbiorą na początku stycznia 2013 roku.
Media
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję