Niemcy atakują! Ten samochód będziesz tankować tylko dziewięć razy w roku
1 Pierwsza generacja golfa bluemotion zadebiutowała pięć lat temu, a na rynku pojawiła się pod koniec 2007 roku. Wtedy golf bluemotion miał spalać średnio 4,5 l/100 km. W roku 2009 Volkswagen zaprezentował studyjną wersję drugiej generacji golfa bluemotion, ze spalaniem obniżonym do 3,8 l/100 km. Niemcom było jeszcze mało i jeszcze bardziej przykręcili śrubę…
Volkswagen
2 Najnowszy, trzeci golf bluemotion spala o kolejne 0,6 litra (15 procent) mniej paliwa. Efekt?
Volkswagen
3 Zdaniem inżynierów taki samochód ze zbiornikiem o pojemności 50 litrów i zużyciem paliwa 3,2 l/100 km przejedzie teoretycznie aż 1562 kilometry.
Volkswagen
4 Analitycy wyliczyli także, że przy średnim rocznym przebiegu 15 000 kilometrów większość kierowców będzie tankować tego volkswagena tylko dziesięć razy w roku.
UnitedPictures.COM
5 Jak to możliwe? Inżynierowie twierdzą, że najniższe w historii średnie zużycie paliwa w golfie udało się uzyskać dzięki lekkiej konstrukcji (m.in. układ jezdny lżejszy o 26 kg, nadwozie o 37 kg), modyfikacjom wprowadzonym do silnika. A to nie wszystko nasilcie usprawnień pod kątem zmniejszeni spalania są opony o niskich oporach toczenia z podwyższonym ciśnieniem, dłuższe przełożenie przekładni (5-biegowa manualna skrzynia biegów), a także seryjny we wszystkich nowych golfach system Start-Stop i tryb rekuperacji
UnitedPictures.COM
6 Spece doszlifowali też karoserię nowego wcielenie golfa. Powierzchnia czołowa nowego golfa zmniejszyła się o 0,03 m2, a opór powietrza (cw x A) o prawie 10 procent. W porównaniu z innymi modelami golfa aerodynamika wariantu bluemotion poprawiła się także dzięki obniżonemu zawieszeniu (o 15 mm), spojlerowi na krawędzi dachu, bocznym elementom prowadzącym strumień powietrza na tylnej szybie, zamkniętej osłonie chłodnicy, częściowo zamkniętym osłonom wentylacji, specjalnej osłonie podwozia, nowym kanałom chłodzenia hamulców i spojlerom na słupkach C. po tych kilku poprawkach współczynnik oporu powietrza cw golfa bluemotion wynosi 0,27 - zdaniem inżynierów VW należy do najlepszych w tej klasie samochodów
Volkswagen
7 Serce? Silnik 1.6 TDI. Jednostka rozwija przy 1500 obr./min maksymalny moment obrotowy 250 Nm, dostępny do 2750 obr./min.
UnitedPictures.COM
8 Dotychczas najoszczędniejszy golf był oferowany jako specjalny model bluemotion. Zmieni się to wraz z wprowadzeniem nowego modelu, ponieważ wersja seryjna będzie dostępna w dwóch liniach wyposażenia: Trendline i Comfortline. Golf bluemotion będzie wyposażony wyłącznie w 15- lub 16-calowe koła.
Volkswagen
9 Golf BlueMotion 1.6 TDI Trendline, czyli podstawowy model BlueMotion będzie posiadał między innymi siedem poduszek powietrznych i Electronic Stability Control (ESC). Samochód będzie można zamówić z trzydrzwiowym lub pięciodrzwiowym nadwoziem. Kolejnymi elementami wyposażenia seryjnego są między innymi ekran dotykowy z 5-calowym wyświetlaczem TFT, ECO-HMI (informacje i wskazówki dotyczące spalania na wyświetlaczu wielofunkcyjnym), hamulec multikolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, wskaźnik ciśnienia w oponach i regulowana podłoga w bagażniku. Seryjne są również: światła do jazdy w dzień, klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem.
Volkswagen
10 Golf BlueMotion 1.6 TDI Comfortline jest bogatszy dodatkowo o 16-calowe alufelgi, czujniki parkowania ParkPilot z przodu i z tyłu, kolorowy wyświetlacz, szuflady pod przednimi siedzeniami, nowe radio Composition Touch z portem kart SD i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.
Volkswagen
11 Na liście są także siedzenia przednie z podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, otwór w oparciu tylnej kanapy pozwalający przewozić długie przedmioty, podłokietnik z tyłu, chromowane przełączniki świateł i regulacji lusterek, kieszenie na oparciach przednich siedzeń, schowek z pokrywą w podsufitce, dodatkowe gniazdo 12 V w bagażniku, podświetlane lusterka do makijażu, tekstylne dywaniki oraz kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów obszyte skórą.
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję