Rozbraja napędem i gwarancją. Kia optima hybrid w Polsce
1 Moc na koła przednie przenosi sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Kia Optima hybrid wyposażona jest ponadto w system stop/start Kia HSG (odpowiednik systemu ISG stop/start stosowanego w samochodach z konwencjonalnym napędem spalinowym), który minimalizuje zużycie paliwa podczas postojów, a więc również i emisję spalin.
KIA
2 Osiągi? Przyspieszenie 0-100 km/h w 9,4 sekundy. Prędkość maksymalna - 192 km/h. Zdaniem konstruktorów ta niemal pięciometrowa limuzyna ma spalać 5,4 l benzyny na 100 km
KIA
3 Jak działa napęd optimy hybryd? Ruszając z miejsca, samochód korzysta z napędu elektrycznego (Electric Mode) - do prędkości 100 km/h...
KIA / riedmann
4 Kiedy mocniej wciśniesz pedał gazu wówczas do akcji wkroczy hybrydowy rozrusznik/generator (HSG), który uruchomi jednostkę spalinową, pozwalając jej na przejęcie napędu samochodu
KIA / riedmann
5 W tym momencie silnik elektryczny przełącza się w tryb hybrydowy i pracuje jako napęd wspomagający (podczas intensywnego przyspieszania lub jazdy pod górę) oraz generator prądowy (podczas spokojnej jazdy lub hamowania), ładujący w miarę potrzeby baterię akumulatorów litowo-polimerowych
KIA
6 W przypadku zatrzymania pojazdu na czas dłuższy niż kilka sekund - postój na światłach - silnik spalinowy zostaje automatycznie wyłączony
KIA / riedmann
7 Podczas hamowania silnik elektryczny przetwarza energię kinetyczną w energię elektryczną, która uzupełnia stan baterii akumulatorów. Rozrusznik HSG działa także jako generator prądowy, doładowujący akumulatory w miarę potrzeby podczas postoju
KIA / riedmann
8 Kia chwali się, że jest pierwszym producentem motoryzacyjnym (do spółki z firmą Hyundai), który zastosował akumulatory litowo-polimerowe w pojeździe produkowanym seryjnie
KIA / riedmann
9 W opinii inżynierów dzięki opracowanej wspólnie z LG Chem technologii, akumulatory litowo-polimerowe są o 20 procent lżejsze i mają o 40 procent mniejszą objętość niż tradycyjne baterie niklowo-wodorkowe. Ich czas wyładowania jest o 25 procent dłuższy
KIA
10 Kia obiecuje chronić akumulatory litowo-polimerowe optimy hybrid 7-letnią gwarancją fabryczną z limitem 150 000 km
KIA / riedmann
11 Konstruktorzy policzyli, że kia optima hybrid zużywa o 10 procent mniej paliwa w cyklu mieszanym, 28 procent mniej w cyklu miejskim i emituje o 21 procent mniej dwutlenku węgla niż konwencjonalna optima 1.7D z automatyczną skrzynią biegów
KIA / riedmann
12 Wymiary? Od przedniego zderzaka do tylnego jest 4845 mm. Szerokość - 1830 mm, wysokość - 1455 mm. Rozstaw osi - 2795 mm.
KIA / riedmann
13 Cena? Samochód dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia (M/L/XL) już od 114 900 zł (mniejsza i pokraczna toyota prius kosztuje od 111 tys. zł). Wersja L bogatsza m.in. o pakiet nawigacyjno-multimedialny i 17-calowe felgi kosztuje od 125 900 zł. Najbogatsza odmiana XL (m.in. skórzana tapicerka, system kontroli ciśnienia w oponach) - 130 900 zł. Sprzedaż na polskim rynku rusza w październiku
KIA
14 Nowy wielki sedan Kii standardowo jest wyposażony w "pełne opoduszkowanie" - bezpieczeństwo mają zapewnić przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie "aktywne" zagłówki chroniące przed uszkodzeniem odcinka szyjnego kręgosłupa
KIA / Gudrun Muschalla
15 Każda optima hybrid jest standardowo uzbrojona w hamulce tarczowe wszystkich kół, ABS (system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania), ESC (elektroniczny system kontroli jazdy) i VSM (system zarządzający stabilnością pojazdu), HAC - system wspomagający ruszanie pod górę.
KIA
16 Inżynierowie tłumaczą, że VSM to system, który przeciwdziała skutkom różnic w przyczepności na śliskich nawierzchniach mieszanych oraz zapewnia stabilność pojazdu, zmniejszając wydajność wspomagania kierownicy, jeżeli kierowca działa na nią ze zbyt dużą siłą, lub zwiększając tę wydajność, jeżeli siła kierowcy jest niewystarczająca. Czy jakoś tak ;)
KIA
17 Podstawowa wersja M to 16-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby, reflektory projekcyjne, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne, komputer pokładowy, zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem, trójramienna kierownica obszyta skórą, kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach, regulacja wysokości fotela kierowcy, elektryczna regulacja oparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy, radio odtwarzaczem CD odtwarzającym pliki MP3, sterowanie systemem audio i tempomatem zamontowane na kierownicy, zestaw głośnomówiący bluetooth, złącze AUX, port USB, składane oparcie tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60/40.
KIA / riedmann
18 Bajery? Kamera ułatwiająca manewry na parkingu. W końcu szkoda obić błyszczące nowością auto :)
KIA / riedmann
19 We wnętrzu kierowca ma przed oczami wielki monitor prezentujący pracę zespołu hybrydowego
KIA / riedmann
20 Bagażnik pomieści 381 litrów
KIA
21 Panoramiczny szklany dach sterowany elektrycznie to opcja dostępna dla wersji L i XL. Kosztuje 4 tys. zł.
KIA
22 Hybrydowa optima jest bardziej opływowa niż model czysto spalinowy - w walce o krople paliwa zastosowano wygładzone aerodynamicznie zderzaki, progi nadwozia i panele nadwozia, lekkie i aerodynamiczne obręcze kół, spojler pokrywy bagażnika oraz nową osłonę chłodnicy z aktywną przesłoną, zamykającą się wraz ze wzrostem prędkości. Jak zapewniają konstruktorzy rozwiązana te pozwoliły obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd z 0,29 do 0,26
KIA
23 Podobnie jak w przypadku innych modeli Kia sprzedawanych w Europie optima będzie chroniona gwarancją producenta na 7 lat lub 150 000 km. Co ciekawe gwarancja ta przechodzi bez ograniczeń na kolejnych właścicieli samochodu.
KIA / riedmann
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję