Diabeł by nim jeździł! Oto nowy volkswagen golf GTI. Zobacz zdjęcia
1 Nowy Golf GTI będzie napędzany poprawioną dwulitrową jednostką benzynową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 220 KM. Po raz pierwszy w historii Golfa GTI oferowana będzie opcja zwiększenia mocy - pakiet Performance
UnitedPictures.COM
2 W tej wersji moc maksymalna wyniesie 230 KM. Oba warianty GTI są wyposażone seryjnie w system Start-Stop, spełniają obowiązującą dopiero od 2014 roku normę emisji spalin EU6 i z manualną, 6-biegową skrzynią biegów mają spalać 6,0 l/100 km (CO2: 140 g/km). Hmm w takim aucie to raczej pobożne życzenie…
UnitedPictures.COM
3 W każdym razie inżynierowie podkreślają, że średnie zużycie nowego golfa GTI zostało obniżone w porównaniu z poprzednikiem (210 KM) o 1,3 litra. Jako opcja dostępna jest dla obu wariantów 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG
Volkswagen
4 Już podstawowa wersja daje kopa! Nowy model o mocy 220 KM jest o 10 KM mocniejszy, niż poprzednik. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy zwiększył się aż o 70 Nm - do 350 Nm. Tyle samo daje kierowcy Golfa R, który napędzany był inną generacją TSI.
Volkswagen
5 Nowy GTI może pochwalić się superelastycznością: od 80 do 120 km/h przyspiesza na czwartym biegu w 5 sekund, na piątym biegu jest to 6 sekund. Na przyspieszenie do 100 km/h tylko 6,6 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 246 km/h
Volkswagen
6 Golf GTI z pakietem Performance to o 10 KM więcej pod maską. Maksymalny moment obrotowy jest identyczny, jak w wersji seryjnej. 230 KM pozwala rozpędzić się do 250 km/h i przyspieszyć do 100 km/h w 6,5 sekundy
Volkswagen
7 Miał ją już pierwszy GTI - legendarną tapicerkę w kratę. Tkanina Jacky z golfa GTI VI otrzymała w siódmej generacji nowy deseń i nową nazwę: Clark
Volkswagen
8 Pakiet Performance to nie tylko dodatkowa moc, lecz także jeszcze lepsze właściwości jezdne: zamiast 16-calowych hamulców GTI z tym pakietem posiada 17-calowe tarcze (z logo GTI na zaciskach) oraz oferowaną po raz pierwszy w tej formie poprzeczną blokadę przedniej osi (VAQ)
Volkswagen
9 Poprzeczna blokada przedniej osi. Zdaniem inżynierów elektronicznie regulowana blokada niemal eliminuje podsterowność związaną z mocą, występującą w mocnych samochodach z napędem na przednią oś, zwiększa precyzję zachowania się podczas jazdy. Jak to działa?
Volkswagen
10 Sposób działania jest następujący: VAQ zwiększa siłę napędową na kole zewnętrznym, co pozwala na bezpieczne i szybkie wyjście z zakrętu. Poprawia się także trakcja przy ruszaniu na luźnym i mokrym podłożu oraz przy ostrych skrętach
Volkswagen
11 Tyle o niemieckiej maszynie prędkości podbijającej Paryż. Seryjny model zadebiutuje na rynku w połowie 2013 roku. Ludzie z Volkswagena już zacierają ręce - prawdę mówiąc trudno im się dziwić - golf to może i nudne auto, ale w wersji GTI nuda ucieka równie szybko jak ten samochód przyspiesza do setki... I jeszcze jedno - w głębi duszy każdy kierowca choć raz chciałby wcisnąć gaz w golfie GTI i kropka!
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję