Ford kusi nowym autem. Poczujesz się jak w filmie "Transformers"!
1 Do odważnych świat należy, dlatego konstruktorzy nowego b-maxa wpadli na pomysł, aby pozbyć się słupka B, który ogranicza funkcjonalność małego nadwozia. Efekt przeszedł wszelkie oczekiwania…
Ford
2 Po odsunięciu tylnych i otwarciu przednich drzwi powstaje otwór niczym wjazd do garażu - wejście ma 1,5 m szerokości. Wsiadanie i wysiadanie nie wiąże się z koniecznością wyginania kręgosłupa w literę "S"...
Ford
3 Nieważne, czy wsiadają starsze osoby, czy zajmujemy miejsca z tyłu czy z przodu, czy też wkładamy dziecko do fotelika lub pakujemy bagaż - patent z pozbyciem się środkowego słupka jest strzałem w 10!
Ford
4 Deska rozdzielcza zapożyczona z nowej fiesty idealnie pasuje do nowoczesnego auta. Wnętrze dopieszczone - materiały użyte do jego wykończenia sprawiają wrażenie solidnych
Ford
5 Fotele w pierwszym rzędzie są odpowiednio duże i nieźle wyprofilowane. Kierowca i pasażer nie będą też narzekać na brak przestrzeni...
Ford
6 B-max to prawdziwy czarodziej w dziedzinie aranżacji wnętrza. Czary mary i jednym ruchem ręki składasz oparcie, a mechanizm obniża siedzisko - efekt to zupełnie płaska i równa powierzchnia. Co ważne składane oparcie fotela pasażera we wszystkich wersjach jest seryjne - dzięki temu można zapakować i przetransportować bagaż długi na 2,35 m
Ford
7 Na tylnej kanapie również jest zaskakująco przestronnie. Jedynym mankamentem jest brak podłokietnika po wewnętrznej stronie przesuwanych drzwi. Wymiary i możliwości? Długość - 4077 mm. Bagażnik b-maxa pomieści od 318 do 1386 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Średnica zawracania - 10,4 m.
Ford
8 B-max to bardzo bezpieczny samochód. Dowód? Najnowszy model Forda po testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek (83 proc.) za ogólne bezpieczeństwo, w tym 93 proc. za ochronę dorosłych pasażerów oraz 84 proc. za ochronę dzieci. Ochrona pieszych - 67 proc.. W kategorii systemów wspomagających - 71 proc. "Według nowych kryteriów oceny Euro NCAP pięć gwiazdek otrzymać mogą wyłącznie pojazdy oferujące bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa ogólnego" - powiedział po teście zderzeniowym Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP. "Ford b-max to znakomity przykład jak można to osiągnąć dzięki innowacyjnemu designowi, zaawansowanej inżynierii systemowej oraz inteligentnym technologiom takim jak system Active City Stop."
Ford
9 Już po pierwszych kilometrach za kierownicą spodobała się nam bardzo przyjemna, lekko podniesiona pozycja za kierownicą. Widoczność - pierwsza klasa. Zawieszenie jak przystało na Forda daje ogromną frajdę z prowadzenia. Auto jest stabilne przy prędkościach autostradowych, a także przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Mimo podwyższonego nadwozia nie przechyla się w łukach.
Ford
10 Skąd moc? W ofercie nowego b-maxa dostępnych jest sześć jednostek napędowych - cztery silniki benzynowe: 1,4 90 KM, 1,0/100 KM, 1,0/120 KM, 1,6/105 KM i dwie jednostki wysokoprężne: 1,5 TDCi/75 KM i 1,6 TDCi/95 KM
Ford
11 Nam w ręce wpadł model z najnowszym dziełem speców Forda od silników - litrowy, trzycylindrowy, turbodoładowany napęd o mocy 120 KM. Przypominamy, że właśnie silnik 1.0 EcoBoost otrzymał tytuł "International Engine of the Year" za rok 2012 (Najlepszy silnik 2012). Jak działa to serce?
Ford
12 Trzycylindrowa jednostka już od niskich obrotów bez ociągania się reaguje na gaz. Samochód przyspiesza bez wysiłku - jazda jest przyjemna. Także podróżowanie na wyższych biegach z małą prędkością nie stanowi najmniejszego problemu - to dowód na elastyczność jednostki. Jadąc 100 km/h na ostatnim przełożeniu obrotomierz forda pokazywał 2,5 tys. obr./min...
Ford
13 Efekt? Przy spokojnym stylu jazdy komputer pokładowy b-maxa pokazał średnie spalanie na poziomie 6,4 l/100 km - o 1,5 l więcej niż podaje producent. Na tle konkurencji to i tak wynik rewelacyjny. A jak wyglądają ceny tego auta w Polsce? Oto odpowiedzi...
Ford
14 Gamę silników benzynowych otwiera trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,0 litra, Ford EcoBoost (100 KM i 120 KM). Mocniejsza odmiana jest standardowo wyposażona w system Auto-Start-Stop. Najtańszy b-max z nowym silnikiem kosztuje od 60 tys. zł (100 KM). Model ze 120-konnym sercem - od 67 700 zł
Ford
15 Samochód w najtańszej wersji ambiente kosztuje od 58 900 zł - taki model ma pod maską benzynowy silnik 1.4/90 KM (dopłaty - 4500 zł - wymaga manualna klimatyzacja). Z tabeli można też wybrać benzynowy napęd 1.6/105 KM współpracującą z dwusprzęgłową sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów PowerShift - od 74 100 zł. Najtańszy turbodiesel kosztuje od 67 400 zł - taki b-max ma pod maską silni1.5 TDCi/75 KM. Mocniejsze wysokoprężne serce to 1.6 TDCi/95 KM - cena staruje od 74 100 zł
Ford
16 Na liście wyposażenie kierowcy dostają system audio Sony z ośmioma głośnikami, ...system otwierania drzwi bez kluczyka Ford KeyFree, system uruchamiania silnika Ford Power, kamerę cofania i skórzaną tapicerkę z przetłoczeniami. Jak to nie wszystko...
Ford
17 Samochód może mieć też system Active City Stop, który zadebiutował w 2011 roku w nowym focusie. Układ monitoruje ruch przed samochodem i hamuje w momencie wykrycia ryzyka kolizji z pojazdem znajdującym się z przodu. Testy wykazały, że system zapobiegnie kolizji do prędkości 15 km/h - czyli w porę wyhamuje samochód - i zredukuje jej skutki do prędkości 30 km/h.
Ford
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję