Dacia pod skrzydłami Renault trzyma się całkiem dobrze. Pomysł na oferowanie tanich i prostych samochodów trafił na podatny grunt. Najlepszym tego dowodem jest duster - bijący rekordy popularności samochód po 7 latach produkcji doczekał się nowego wcielenia. Debiutujący SUV zmężniał, nabrał "ciała" i bardziej ekskluzywnego wyglądu.
Nowy samochód dostał dzienne światła diodowe wkomponowane w reflektory podzielone na trzy sekcje. Pod przednim zderzakiem pojawiła się matowa osłona silnika. Auto wygląda na szersze od poprzednika.
Przednia szyba została przesunięta o 10 cm do przodu i mocniej pochylona niż w dotychczasowym modelu - w ten sposób styliści sprawili, że kabina wizualnie stała się dłuższa. Wnętrze powinno oferować więcej przestrzeni. Relingi dachowe wykonano z aluminium, nowy Duster osadzony jest na 17-calowych kołach.
Osłona podwozia chroni auto także z tyłu. Co ciekawe, tylne światła do złudzenia przypominają te stosowane w jeepie renegade.
Producent nie pochwalił się wystrojem wnętrzem, ale zapowiada poważne zmiany w zestawianiu z dotychczasowym modelem. Ponoć kabina stała się bardziej komfortowa.
Dacia milczy też na temat silników. Można spodziewać się, że nowy duster będzie oferowany z napędem na cztery koła i na przednią oś.
Przypominamy, że dacia duster po została zaprezentowana w 2009 roku, a do sprzedaży trafiła w 2010. To był najtańszy SUV na rynku. W ciągu 3 pierwszych lat obecności na rynku auto kupiło 450 tys. osób. W 2013 r. samochód zmodernizowano. Duster jest oferowany w prawie 100 krajach.