Audi w 2014 roku wprowadzi na rynek trzecia generację modelu TT. Niemiecki producent w Los Angeles na targach poświęconych najróżniejszym gadżetom elektronicznym odsłonił wnętrze nowego wcielenia tego auta.
Centralnym punktem samochodu stał się Audi virtual cockpit, czyli cyfrowa tablica rozdzielcza z monitorem TFT o średnicy 12,3 cala, która wyświetla wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio przed oczami kierowcy. Przestrzenne, trójwymiarowe grafiki o brylantowym połysku są wysokiej rozdzielczości.
Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie "infotainment", wirtualne zegary są pomniejszone. Na powierzchni, którą dzięki takiemu zabiegowi zyskujemy, jest miejsce dla wielu innych funkcji, np. dla powiększonej mapy nawigacji.
W osiach nawiewów klimatyzacji znajdują się regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły napływającego powietrza. Małe wyświetlacze pokazują informacje o wybranych ustawieniach. Pod środkowymi wylotami, w centralnie położonym miejscu, umieszczono przycisk świateł awaryjnych oraz włączniki innych funkcji.
Jak opisują konstruktorzy koncepcja obsługi nowego audi TT zakłada, że wszystkie elementy podporządkowano kierowcy. Nowa wielofunkcyjna kierownica ma spłaszczony u dołu wieniec. Ramiona mają wygląd aluminiowych klamer spinających koło kierownicy z jej środkiem. Za pomocą umieszczonych na ramionach przycisków i regulatorów, będzie można zarządzać prawie wszystkimi funkcjami, w tym systemem infotainment.
Struktura jego menu podobna jest do struktury menu w smartfonie. Zawiera m.in. funkcję swobodnego wyszukiwania tekstowego (szukanie MMI). Wszystkie ważne funkcje będzie można wywołać za pomocą kilku kliknięć.
Terminal MMI na konsoli tunelu środkowego także zaprojektowano od nowa. Za pomocą pola dotykowego MMI touch, kierowca może na przykład poruszać się po menu list i map oraz je powiększać. Uproszczono także wywoływanie innych opcji. W przyszłości wszystkie operacje przeprowadzać się będzie za pomocą dwóch, a nie trzech przycisków umieszczonych dookoła reagującego na nacisk regulatora obrotowego.
Nowością we wnętrzu audi TT są również sportowe fotele S z mocno zarysowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami - boki będzie można regulować pneumatycznie. Do odblokowania oparć służy specjalny uchwyt.