Podobnie jak obecny przedstawia wpisaną w okrąg skrzydlatą strzałę, ale różni się barwą i tłem. Strzała na nowym będzie srebrna, a nie zielona, i znajdzie się na czarnej, a nie białej powierzchni. Zniknie również napis Skoda Auto.

Nowy logotyp na podstawie relacji uczestników zamkniętej konferencji dla dealerów samochodowych z całego świata zrekonstruowali dziennikarze internetowego wydania gazety "Lidove noviny". Spotkanie odbyło się 10 lutego w Pradze.

Reklama

"Nowe logo rzeczywiście jest bardziej dynamiczne i w wydaniu chromowanym bardziej eleganckie. Wobec dotychczasowego jest o klasę wyżej" - twierdzi jeden z uczestniczących w konferencji dealerów, cytowany przez media w Czechach.

Zielona strzała Skody wciąż jednak pojawiać się będzie na prezentacjach, w prospektach i dokumentach firmowych.

Oficjalnie nikt jeszcze nie pokazał nowego znaku firmowego. Skoda pisemnie zobowiązała uczestników konferencji do milczenia pod groźbą wysokiej kary.

Historia logo Skody wiąże się z podróżami założyciela firmy Emila Szkody po Ameryce Północnej XIX wieku, gdy jego przewodnikiem był Indianin. Strzała symbolizuje szybkość, postęp i wolność. Wartość samego znaku firmowego wycenia się na kilka miliardów koron (kilkaset milionów złotych).